single sleeve's of 3 rod fouderaal?


Plaats reactie
Bas Groot Zevert
Berichten: 1
Lid geworden op: 18-01-2015 15:30

18-01-2015 15:45

Ik ben op zoek naar een nieuwe fouderaal en zit te twijfelen tussen losse sleeve's of een 3 rod fouderaal. aangezien losse sleeve's wat compacter is lijkt me dit ideaal maar ben bang dat ik niet alles mee krijg.

wat is jullie ervaring en wat vinden jullie en makkelijkst?

ik zitten te twijfelen tussen

FOX ROYALE SINGLE JACKET | FOUDRAAL | 12FT
FOX ROYALE 5 ROD QUIVER COMBO + 3 JACKET | FOUDRAAL | 12FT
JRC COCOON 50 | FOUDRAAL | 3 ROD | 12FT
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

18-01-2015 15:55

Beste,
Ik heb de fox royale 5 rod quiver combo+3jackets 12ft
Bevalt mij uitstekend...degelijke ritsen en mooi afgewerkt(ook vanbinnen).
Het voordeel hiervan is dat als je maar met twee hengels mag vissen(openbaar water)...dat je er ook maar twee moet meenemen en de derde hengel gerust kan thuis laten in zijn eigen jacket(beschermd)
Ik heb in mijn garage drie haken in het plafond gedaan en hang daar de jackets incl hengels elk afzonderlijk omhoog.(elk jacket bevat een lipje voor te kunnen ophangen)
Er is ook een vak voor het net en een vak voor de landingsnet steel...in het hoofdvak van de quiver is een grootte ruimte waar je bv. ook nog een shelter in kwijt kan.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

29-01-2015 13:40

Bas,

Ik raad je single rod sleeves aan, en dan zeker deze
Afbeelding
Nash Nomad sleeves.
Loodvakje en ruimt voor een etiket, kan je opzetten welke hengel er in zit ;)
En je schuift ze zo in de auto, dat wil met een 3rod foudraal nog wel eens tegen vallen.
Ik heb ze eerst van Fox gehad, maar wat een bagger kwaliteit.
Ritsen die het begeven, en stof die langs de stiksel loslaat.
De Nash sleeves bevallen mij in ieder geval super.
Groet, Willem
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

29-01-2015 14:30

Die nieuwe sleeves van fox zijn inderdaad rotzooi, maar de oude (evolution) zijn echt prima. Ik denk dat de mijn inmiddels een jaar of negen oud zijn en die zijn nog in nieuwstaat. (Op een rits na die ik zelf aan een kant gesloopt hebt, had niets met kwaliteit te maken)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-01-2015 15:18

Sleeves zijn idd compacter en leuk als je niet veel spullen hebt. Zelf heb ik ze ook gehad en weg gedaan, want ik had toch meer 'zooi' mee te nemen en dat ging dan weer los de auto in en dat schiet niet op. En op de scooter is een foudraal ook handiger. Maar het is iets wat je zelf moet beslissen wat je nodig heb in je visserij en wat je allemaal hebt.
Want ik ken mensen met 8/9 of meer hengels en die hebben dan sleeves vol zitten maar ook een foudraal. Ik zelf heb 4 hengels waarvan er 3 altijd in me foudraal zitten en 1 los als reserve als ik naar frankrijk gaat of iets, daar heb ik dan een losse sleeve voor. reden dat ik er altijd 3 meeneem ook als mag je maar met 2 vissen is simpel,.. stel dat er 1 breekt of iets kapot aan gaat dan heb iok de 3e valkbij ;)

maar goed succes met je keuze,.. owja qua foudraal heb ik nu de piet vogel en de sleeve heb ik bij de hengel toen gehad.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

29-01-2015 20:18

Ik gebruik een compacte sleeve voor 2 hengels. Schepnet kan er nog bij in en de werppijp. Lood kan apart in een vakje. Derde hengel heb ik in een enkele losse sleeve welke ik desnoods aan de 2 hengel sleeve kan klikken.

Veel handiger in de auto of achter de stretcher te leggen dan een normaal lomp foudraal!

Gr.
©
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

30-01-2015 00:36

Ik heb naast mijn vier losse fox sleeves ook een klein foudraal van Trakker voor twee hengels. Hier kan ik een plu, banksticks, schepnet en dus twee hengels in kwijt en indien nodig kan ik er twee a drie sleeves bij aan hangen. Ideaal voor de keren dat ik wat extra spul mee moet nemen.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

30-01-2015 10:43

Ik heb 3 losse sleeves met daarbij een foedraal waar de sleeves in passen (Oude JRC), mijn schepnet en banksticks passen er ook in.
Plaats reactie