Klap van Welke MOLEN????


Plaats reactie
joeri rijneveld2008
Berichten: 2
Lid geworden op: 23-05-2013 11:23

27-12-2014 18:19

Beste Medegenieters,

De afgelopen 2 maanden ben ik op internet aan het zoeken naar nieuwe molens. Mijn oude molens doen het nog goed voor de wat kleinere wateren(tot 80m afstand). Het licht bij molens niet aan de spoelcapaciteit maar wel de snelheid van inhalen plus dat ze ook al 8 jaar redelijk intensief zijn gebruikt.

Zelf heb ik er zeker een paar gezien die mij interessant lijken.
Zoals;
Fox FX11 Reel
Daiwa Windcast X
Daiwa Emcast BR 5000A
PENN Affinity LTD 7000 LTDLL
PENN Surfblaster 8000
Spro ZA-Power Caster High Speed 4,9:1

Als ik kijk naar de specificaties van deze molens zijn het volgens mij allemaal goede molens. Voor de lange afstand visserij waarop ik mij ga richten. Maar online vind ik weinig onafhankelijke reviews.

Vandaar dus deze vragen;
- Zal ik met vrijloop systeem nemen of niet??
- En wat raden jullie aan qua kwaliteit/prijs?????
- En vooral waarom??

Groeten,

Joeri
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

28-12-2014 00:24

Hey,

Ga om te beginnen eens een hengelsport winkel binnen en houd nou eens een aantal molentjes in de hand.
Bekijk ze eens in het echt en voel eens hoe ze draaien.
Laat je goed voorlichten en stel zoveel mogelijk vragen.
Iedereen heef zo zijn voorkeur voor bepaalde merken en systemen dus een eenduidig antwoordzal je hier niet snel krijgen
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

28-12-2014 22:34

raad je deze aan, Shimano, gaat nooit stuk, draait het best, en super betrouwbaar. Wil je ze niet, ga dan voor de daiwa, maar vergeet de PEnn ivm slip op lange termijn.

Fox weet ik alleen dat het vroeger troep was en niet goed draaide op lange termijn. Schijnen nu wel ok te zijn.

versie op de foto is XSC zonder baitrunner maar instant drag.
Baitrunner versie bestaat ook, XTC, maar ik vind de instant drag veel fijner vissen.

Afbeelding
Mvg Bas
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

29-12-2014 08:22

Joeri ,

dit item komt meermalen langs op KWO. Ook de genoemde merken, types zijn vaak geneg besproken. gebruik de zoekfunctie of kijk verder binnen de map Materiaal. Je zult zien dat dit bijna wekelijks besproken wordt.
Plaats reactie