Natte kont


Plaats reactie
Joost van Iersel
Berichten: 107
Lid geworden op: 28-02-2012 18:45

14-12-2014 22:44

Vorige week heb ik een Proligic Max4 pak gekocht. Ik gebruik deze nu voor het snoekvissen en struinen. Ik zit dan vaak op m'n onthaakmat of het (natte) gras. Tijdens de buien van afgelopen vrijdag gaf het pak geen krip, ik was nog helemaal droog. Maar wat bleek: m'n kont was helemaal nat tot op m'n je weet wel. Het water komt op mijn zitvlak gewoon door het materiaal heen. Het pak is volgens de omschrijving geheel waterdicht maar dat is dus niet zo. Wat vinden jullie, moet ik het pak terug brengen naar de winkelier en gaan voor een ander (echt waterdicht) pak?

Tenks,

Joost
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

14-12-2014 23:59

Is toch geen vraag meer... :wink: Natuurlijk ga je terug. Het product voldoet niet aan de
verwachtingen. Kan ook een simpele productiefout zijn.
Heb zelf eens bij bfp een pak gekocht van DOC fishing. Niet het goedkoopste, maar al
7 jaar zonder problemen.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

15-12-2014 12:49

Iets wat water afstotend is mag tegenwoordig worden verkocht als waterdicht. Helaas maar waar. Net als al die schoenen waar veters in zitten. Sneeuwschoenen bijvoorbeeld zijn gewoon nat aan het einde van de dag. Ze zijn wel sneeuwwater afstotend en dus mag het worden verkocht als waterdicht. Succes
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-12-2014 14:41

Wat voor waterkolom heeft ie?
Als je er op gaat zitten verhoog je met je eigen gewicht de hoeveelheid druk tussen stof en water en is het helemaal niet ondenkbaar dat een waterdichte stof gaat doorlekken. Zal menige regenbroek ook doen. Denk maar eens aan waarom het grondzeil van een tent altijd veel dikker en zwaarder is dan het buitendoek.
Ik ken het probleem ook van het struinend snoeken. Zoek zo veel mogelijk droge stukken uit om te gaan zitten of als je heel veel zit en het is vochtig weer misschien toch een heel klein krukje of stoeltje meenemen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

26-12-2014 15:31

Vergeet niet dat het ook gewoon zweet kan zijn..
Ik heb dat met mijn waadpak in de bellyboat ook soms. doordat je zit te schuiven op je zitvlak kan het daar niet ademen ..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Plaats reactie