Op zoek naar een universeel in te zetten Rodpod


Plaats reactie
Rigo dolfing
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-10-2014 19:38

29-10-2014 07:47

Goedemorgen Forumleden,

Ik ben op zoek naar een Rodpod inclusief beetmelders (voor twee hengels), ik wil op de volgende 3 manieren kunnen vissen:


Gewoon met de Rodpod zelf

Met losse banksticks waarop ik rechtstreeks de beetmelders kan zetten.

Met losse banksticks + buzzerbar waarop ik de beetmelders kan zetten.


Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik een set wil kopen waarmee ik alle kanten op kan. Weet iemand een type rodpod waarmee dit mogelijk is?

Mocht iemand op het forum nog een 2e handsje hebben staan die bovenstaande kan, dan houd ik me aanbevolen.

Alvast bedankt voor de eventuele hulp,

Rigo
Simon Verver
Berichten: 61
Lid geworden op: 30-07-2013 10:36

29-10-2014 10:03

http://www.wvanderniet.nl/Hengelsportartikelen/Karper/Rodpod/Rodpod-Spro-Trooper-Tri-pod-Adjustable

Is maar een voorbeeld, als je zoekt op "rodpod" bij google en dan afbeeldingen zie je er genoeg die aan jou voorkeuren voldoen. Ik zou er wel eentje nemen waarbij de banksticks lang genoeg zijn, de meeste hebben korte banksticks en dan zijn ze los vrij nutteloos.

De buzzerbars zullen meestal bevestigd worden met 2 banksticks, anders word het in rodpodvorm onstabiel.

Succes!
Rigo dolfing
Berichten: 3
Lid geworden op: 22-10-2014 19:38

29-10-2014 12:44

Bedankt voor je reactie, heb al gezocht op google maar kan nog niet vinden wat ik zoek. Met het voorbeeld wat jij noemt kan ik (als ik het goed gezien heb) niet twee afzonderlijke opstellingen maken. Of kan bij deze poten (banksticks) de pieper rechtstreeks opgedraaid worden, zonder tussenkomst van een buzzerbar.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

29-10-2014 12:55

Piepers kun je altijd direct op banksticks zetten, het is altijd M8, vanuit mijn persoonlijke smaak gesproken, kies voor een lage solide staande pod, zoals de X-versies van Fox bv, komt de middelste molen en waker niet in het geding, je zal niet zonder een paar extra banksticks kunnen als je zonder pod wilt vissen denk ik, om helemaal klaar te zijn heb ik verschillende lengtes.

Standaard X-pod, er zijn andere goedkopere merken ook:
http://detacklebox.nl/fox-x-pod-plus

Ik heb zelf een Solar pod maar vis in 99% van de gevallen met mijn bars op banksticks, begin met een goede pod en ontwikkel van daaruit je verdere wensen, met een pod kun je overal wel terecht en kun je verder bedenken wat jouw setup is, het hoeft niet allemal in 1x, beter effe nadenken over je persoonlijke smaak dan allerlei zooi aanschaffen die je later niet nodig blijkt te hebben :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Plaats reactie