Anaconda scepter rodpod rvs


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

19-10-2014 09:10

Zoals beloofd een review over de anaconda scepter rodpod rvs.
Gisteren mee gevist en gebruik deze hoofdzakelijk voor het obstakelvissen daar ik daar geen banksticks de grond in krijg.
Bij de montage voelt alles degelijk aan en gaat vlot.Zal wel oppassen worden om de schroefjes van de buzzerbars niet te verliezen.De poten zijn te regelen met een quick lock systeem.
De pod staat zeer stevig en is niet overdreven zwaar met zijn 4.5kg gewicht.
De dubbele middenbuizen geven de pod meer stabiliteit dan deze met 1 middenbuis.
De uitschuifbare lengte is meer dan voldoende en buigt niet door in grootste stand.
Aangezien de poten ook nog eens kunnen scharnieren en ik deze lichtjes vooruit plaats (wat er ook voor zorgt dat de pod vooraan lager komt te staan)beweegt de pod niet bij de felste run met slip dicht(4 vissen gevangen waarvan 12.8kg en 1 11kg)en superstrak gevist met butt bangers.
Zelfs bij zijwaartse run blijft de pod muurvast staan.
Heb wel een nadeel vastgesteld en dat is dat de buzzerbars kantelen ondanks goed vastzetten.Blijkbaar komt dit nog voor bij andere vergelijkbare pods.De langere poten kunnen zowel vooraan als achteraan gebruikt worden(op foto achteraan vanwege veel bladeren in het water en vissen met top onder water).Al met al zeer tevreden over deze aankoop alleen nog een oplossing vinden om te vermijden dat de buzzerbars kantelen.
P1080767 (Custom).JPG
(98.63 KiB) 3671 keer gedownload

P1080768 (Custom).JPG
(94.85 KiB) 3671 keer gedownload

P1080769 (Custom).JPG
(98.99 KiB) 3671 keer gedownload

P1080770 (Custom).JPG
(67.99 KiB) 3671 keer gedownload
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

19-10-2014 14:17

Peter,
Ik heb zelf een ProLine rodpod. Hierbij zijn de buzzerbars aan één kant afgeplat. Als je dus de buzzerbars vastzet met de stelschroeven, drukken deze schroeven op de platte kant. Zodoende kunnen de buzzerbars niet kantelen.
Wellicht een optie om je buzzerbars af te platten, als ze tenminste op dezelfde wijze als bij mijn rodpod bevestigd worden. Dat afplatten hoeft dan alleen maar ter hoogte van waar de schroeven drukken te gebeuren, niet over de hele lengte van de buzzerbars.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

19-10-2014 14:29

Had zelf al gedacht om met een widia boortje gewoon het begin van een gaatje te boren net op de plaats waar de schroef de buzzerbar raakt,een kuiltje eigenlijk.
buzzer (Custom).jpg
(68.35 KiB) 3637 keer gedownload
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

23-10-2014 14:18

Goedemiddag,
Bedankt voor de review Peter.
In geval de QD, ID of BR behoorlijk dicht staat komt de druk vol op de bars, dit zal tot gevolg hebben dat ze idd kunnen kantelen.
Een verbeterpunt om deze een stukje af te vlakken of te voorzien van een borggaatje.
Bij een gebruikelijke opstelling, dus de vrijloop wat losser (normale stand), zal dit kantelen absoluut niet voorkomen.

Mvg Erwin
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

23-10-2014 23:24

Erwin Krijgsman schreef:Goedemiddag,
Bedankt voor de review Peter.
In geval de QD, ID of BR behoorlijk dicht staat komt de druk vol op de bars, dit zal tot gevolg hebben dat ze idd kunnen kantelen.
Een verbeterpunt om deze een stukje af te vlakken of te voorzien van een borggaatje.
Bij een gebruikelijke opstelling, dus de vrijloop wat losser (normale stand), zal dit kantelen absoluut niet voorkomen.

Mvg Erwin


Ben het volledig met U eens Erwin.
Ga zelf een kleine aanpassing maken door idd een borggaatje te boren.
Hier zit een tevreden koper :wink:
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

24-10-2014 07:46

Niet lullig bedoeld hoor maar je koop een nieuwe rodpod en om deze uiteindelijk functioneel te krijgen
moet je zelf een aanpassing doen?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-10-2014 07:49

Goeie review Peter!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-10-2014 12:14

leenderts leon schreef:Niet lullig bedoeld hoor maar je koop een nieuwe rodpod en om deze uiteindelijk functioneel te krijgen
moet je zelf een aanpassing doen?


Dit!
Gewoon een ontwerpfout of slechte afwerking.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

24-10-2014 12:55

Dit!
Gewoon een ontwerpfout of slechte afwerking.[/quote]


Gewoon een slechte rodpod waaraan je zelf moet rommelen om hem goed te krijgen.Ik zeg een miskoop.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

24-10-2014 17:58

leenderts leon schreef:Dit!
Gewoon een ontwerpfout of slechte afwerking.



Gewoon een slechte rodpod waaraan je zelf moet rommelen om hem goed te krijgen.Ik zeg een miskoop.[/quote]

Mijn vismaat heeft een solar pod in rvs.
Heeft net hetzelfde voor,solar dan ook rommel?
Wanneer ik met quick drag deze los zet zal dit niet gebeuren.Wanneer ik de pod gebruik voor het obstakelvissen komt idd alle kracht op de buzzerbar te staan met alles potdicht.Belangrijk voor mij is de stabiliteit en die is zeer goed.Bovendien heel functioneel.Mijn conclusie= geen miskoop maar wel een nadeeltje dat perfect opgelost kan worden.
Ben hier gewoon eerlijk zoals een review hoort te zijn.
Grtz
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

24-10-2014 18:47

Haal.je startoog daar weg,en plaats deze achter je pieper zoals een delkim bevist word, koop goeie backrests,en je probleem zal waarschijnlijk ook verholpen zijn,althans me maat heeft een solar,en is exacte kopie van het vast Etten van je bars,en die heb nergens last van.

Werkt dit niet,heb je inderdaad naar wat anderen al.aanhalen een miskoop, en had ik me geld terug gevraagd of het probleem opgelost zien willen worden.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

24-10-2014 21:44

Gewoon een slechte rodpod waaraan je zelf moet rommelen om hem goed te krijgen.Ik zeg een miskoop.

Mijn vismaat heeft een solar pod in rvs.
Heeft net hetzelfde voor,solar dan ook rommel?
Wanneer ik met quick drag deze los zet zal dit niet gebeuren.Wanneer ik de pod gebruik voor het obstakelvissen komt idd alle kracht op de buzzerbar te staan met alles potdicht.Belangrijk voor mij is de stabiliteit en die is zeer goed.Bovendien heel functioneel.Mijn conclusie= geen miskoop maar wel een nadeeltje dat perfect opgelost kan worden.
Ben hier gewoon eerlijk zoals een review hoort te zijn.
Grtz[/quote]

Ik heb zelf jaren achter elkaar met de solar world-wide gevist maar de buzzerbars zitten gewoon muur en muurvast,..zeker met obstakelvisserij.
Plaats reactie