Welke molen


Plaats reactie
Rick Boeve8214
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-10-2014 09:03

13-10-2014 09:29

Beste mede vissers

ik ben van plan een nieuwe molen te gaan kopen en ik wil een big pit molen halen.
ik had al 2 molens op het oog en dat is de Penn Affinity LC 8000 en de Strategy ZA Power 7000 en ik heb met meerder mensen hier over gepraat en de ene zegt de Penn en de ander zegt weer de ZA power. ik heb er ook bij gehoord dat strategy nog niet zo heel lang molens maakt en dus kun je ook wel zeggen dat Penn meer ervaring heeft met maken van molens maar bij de molen van Strategy hebben meerder ervaren karper vissers naar gekeken en hebben ze samen de molen ontworpen. ik ben nog steeds aan het twijfelen welke ik moet halen dus kunnen jullie mij vertellen welke jullie mij aanraden?

alvast bedankt Gr. Rick Boeve

http://www.raven.nl/affinity-lc-8000/nl/product/4409/
http://www.spro.eu/NL_NL/category/molen ... -7000.html
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-10-2014 12:36

De strategy ken ik niet zou ze in ieder geval niet halen als je ze niet ken.
De penn heb ik gezien en alles en heb een review gelezen en heb de molen laten liggen.
Vind hem ook te groot voor een bigpit en die zal strak zitten in mijn foedraal dus let erop dat je foedraal groot genoeg is en in het rieview zag ik dat de lijn clip lijn door snijd en de zwarte poeder coating van slechte kwaliteitis en je die zo beschadigd.

Het is wat persoonlijks net als een hengel, maar met molens zou ik toch echt naar shimano of daiwa kijken.
Heb zelf pas de ultegra xtc 14000 gehaald super dingen ben er zeeeeeer te vreden mee.

Dus ja ik zou als ik jou was ff verder kijken.

Succes
Laatst gewijzigd door R de Winter op 13-10-2014 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Oja joh!!!
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

13-10-2014 12:43

Ben eigenlijk wel benieuwd of iemand ervaring heeft met de Spro. Is dat een waardig alternatief voor Daiwa/Shimano?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

13-10-2014 15:36

Hoi Rick,

maar bij de molen van Strategy hebben meerder ervaren karper vissers naar gekeken en hebben ze samen de molen ontworpen.


Dat is verkooppraat. Zegt helemaal niks over de kwaliteit van de molen. Elk (nieuw) merk heeft wel zo'n tekst, enkel en alleen ter overtuiging van de consument. Niet serieus nemen dus.

Als je toch een budget hebt van meer dan € 100,- per molen, zou ik persoonlijk voor de al eerder genoemde Daiwa of Shimano gaan.
Ik weet het ook allemaal niet...
Rick Boeve8214
Berichten: 2
Lid geworden op: 13-10-2014 09:03

13-10-2014 17:05

Ok bedankt allemaal ik dat ik dan maar verder zoek naar een shimano of een daiwa. Een vriend van heeft ook daiwas en het bevalt hem goed maar ik hoorde dat penn een heel goed betrouwbaar merk is dus kwam ik op deze molen. De molen van strategy beviel meerder mensen die ik ken maar shimano was het beste merk hoorde ik van hun
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-10-2014 21:05

Vele zullen nooit hun eigen spul afzeiken.. Logisch ook

Maar met molens zijn er maar 2 merken die ik eerder noemde, laat de rest gewoon liggen serieus.

Cheers
Oja joh!!!
quint lamar
Berichten: 153
Lid geworden op: 05-03-2013 15:13

13-10-2014 22:19

R de Winter schreef: laat de rest gewoon liggen serieus.



Waarom? Ik gebruik dan wel geen big pits maar de molens die ik gebruik (penn slammers) zijn echt prima molens. Als ik ze vergelijk met de shimano's van een vriend (zelfde prijsklasse ) pak ik toch echt liever mijn penn molens. Ik heb geen ervaring met affinity's maar ik ben het er dus niet mee eens dat shimano en daiwa de enige goede merken zijn.

gr.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-10-2014 07:29

Dat is ook niet zo Quint.
Die Slammers heb ik in mijn handen gehad en het leek mij dat dit een stukje ouderwetse Penn-kwaliteit is. Mijn vader viste vroeger op het strand en de boot met zo'n Penn met goudkleurige spoel (650SS of zo). Niet kapot te krijgen. Maarrrr...... ik heb ook wel eens een Penn bigpit in actie gezien en zelfs gevoeld. Jaar of 10 geleden. En dat was niet best. Het zal wel een vlucht genomen hebben sinds toen, maar toch. Ik zou zelf niet snel aan een bigpit beginnen anders dan van Shimano of Daiwa.

Maar ik heb dan ook geen greintje lef... 8)
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-10-2014 09:35

@quint, maar we hebben het hier dus wel over bigpits. En dan blijft shimano en daiwa gewoon over daar kan penn in mijn ogen en ook van vele niet aan tippen.

Zag net ook hier weer bigpit penn molens aangeboden worden en je ziet ze regelmatig voorbij komen op het internet omdat ze er toch niet tevreden mee zijn.

Cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

14-10-2014 23:05

Molens zijn een belangrijke aankoop waar je vele jaren plezier van kan hebben als je de juiste keuze maakt. Kwaliteit en betrouwbaarheid is daarom heel belangrijk, ik zou daarom gaan voor een merk en type wat daarin een goede reputatie heeft. Ik koop een set molens niet om na een jaar te bedenken dat ze me toch niet bevallen of om er na 2 jaar allerlei problemen mee te krijgen. Ik koop een set en vis ze op.
Als je gewend bent om elke twee jaar nieuwe molens te kopen kan je misschien wat makkelijker eens de gok wagen, dat is een persoonlijke keuze. Ik heb in het verleden te veel molens gehad die uiteindelijk toch tegenvielen, dus ik laat mooi een ander de kinderziektes uitzoeken en als over 5 of 10 jaar blijkt dat merken als spro, pen, fox en sonik zich kunnen meten met daiwa en shimano dan wil ik het dan alsnog best eens overwegen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie