Bedchair nash of fox


Plaats reactie
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

15-09-2014 21:30

Hallo,

Ben van plan in de toekomst een nieuwe bedchair aan te schaffen. Wil gerust wat neertellen voor een goede bedchair.

Mn keuzes die ik overweeg zijn de bedden van fox en nash.

Van fox zie ik de flatliner wel zitten.

Bij nash vind ik de keuze wat moeilijker. Ik vind hun materiaal altijd van goede kwaliteit en ook hun bedden zien er een voor een goed uit.
De chairs die me aanstaan zijn de indulgence wideboy, mark 4 en de nieuwe airframe bedden.
Nu ik wil er wel wat voor neertellen, maar als ik een hoge kwaliteit voor minder geld kan verkrijgen zeg ik zeker geen nee (vandaar dat de,mark 4 me ook wel aanstaat, maar aangezien ik hier een slaapzak appart voor moet kopen, kom ik toch ook wel op een wat hogere prijs uit)

het me uitgespaard om een sleep system bedchair aan te schaffen.

Wat zijn jullie meningen, welke zouden jullie me aanraden? Ik wil gewoon heel comfortabel liggen. gewicht en gemak om uit te vouwen speelt niet zo zeer een rol
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-09-2014 22:14

De nash kan ik weinig over zeggen maar de fox zou ik niet doen dan matras zit vast en is dus klote schoonmaken ;) daarbij kun je de stel poten niet zo heel hoog zetten vond ik en zit je als je even snel wil zitten best wel verot, heeft wel weer een voordeel als je met plu vist maar goed ik ben vrij lang en zit dan telaag en dan voel ik echt in me rug.

ik zelf zat toen der tijd ook te twijfelen tussen de fox en de jrc extreme 4 en ben voor de jrc gaan super ding.. kan hoger dan de fox en de elastieken kan je lekker strak aan trekekn zodat je goed vlak ligt eniet door zakt en je kan het matras los maken dus makkelijk schoon te maken.

en de jrc is van een wat steviger materiaal gemaakt dan de fox....

dus ja persoonlijk zou ik de fox laten varen voor wat het is..

en als je de jrc niks vind kijk eens naar de avid restbite x ;)

succes met je keuze.

cheers
Oja joh!!!
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

17-09-2014 21:56

Ja ik ben me niet genoeg bekend over jrc om die stap te zetten.

Bij nash en fox heb ik tot nu toe enkel positieve ervaringen. Ookal verschillen de meningen.
Ik wil echt een bedchair waarbij ik nooit meer hoef terug te kijken.
Die van avid ziet er ook wl leuk uit.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

18-09-2014 08:21

De flatliner van fox heb ik gehad, maar omdat hij te groot / zwaar was voor mijn visserij (losse nachtjes) Heb ik hem weg gedaan. Hij lag wel heerlijk!!
Heb nu een trakker RLX6 flat bed, ideaal en lekker licht.
Slaapzakken van fox vind ik dan weer helemaal niks. Heb zelf de evo ts en kan er amper in draaien, vooral met de extra winterdeken erin.

Nash stretcher heb ik ook gehad, de mark 3.
Ook een zeer goede bedchair, had deze weg gedaan omdat ik een volledig vlak bedje wou.
De nieuwe nash ziet er super uit en vooral de sleepsystems zijn heel erg mooi met de slaapzak erop!!
Heb zelf ook een nash slaapzak gehad de frostbite sub 20. Deze dus vervangen voor de fox en heb er spijt van. Dus dat wordt binnenkort weer de Frostbite sub 20 aanschaffen maar dan het wideboy model.
Qua slaapzakken ben ik nog geen betere tegen gekomen dan die van nash.

Ik zou dus ook voor een nash slaapzak / stretcher of sleep system gaan, mocht ik een bedchair nodig hebben.
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

18-09-2014 13:52

Ik ben nog niet aan het nachtvissen, maar als ik begin zullen dit wel vooral losse nachtjes zijn. Tijdens dagsessies wil ik gewoon comfortabel kunnen liggen. Heb nogal last van mn rug als ik te lang in een stoel zit.

Ik vraag me nu wel af of de bedchairs van nash niet te groot zullen zijn? (Ik hoor vaak mensen die losse nachtjes vissen, liever zo compact mogelijk vissen).
Maar denk dat de gewone indulgence airframe sleepsystem niet te groot zal uitvallen...
Fox is al afgeschreven als ik de mensen zo hoor
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

18-09-2014 15:40

Gewone indulgence bedden zijn super hoor.
Groot zat voor een goede nachtrust. En als je er zuinig op ben gaat het zo 10 jaar mee.
je moet alleen even testen of de sleepsystem je bevalt, of dat je toch liever een bedchair met losse slaapzak hebt.
En als je last van je rug hebt moet je zeker niet besparen op een goede bedchair. Liever iets te zwaar dan dat je niet lekker ligt!!!
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

18-09-2014 18:10

Ik weet zeker dat zo een sleepsystem me beter zal bevallen. Vroeger de festivalletjes in de tent met slaapzak was een hel als ik veel woelde, altijd in de knoop met die slaapzak.

Ik ben er nu vrij zeker van dat ik voor de nash ga. Je hebt gelijk liever voor mn rug het beste comfort.
Zal als het zo ver is mn bevindingen er over neerpennen !

Bedankt voor het advies allemaal
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

18-09-2014 21:43

Ik heb mij laatst een nash wideboy airframe ss besteld bij Hareco toen er 15% korting op nash was. Scheelde ruim €80,- op de 4 leg wideboy. Hij is nogal groot, maar wat een genot om op te liggen!
Ik was destijds ook aan het twijfelen tussen de fox en nash, maar heb voor nash gekozen omdat ik veel problemen heb gehad met ritsen van Fox.

Mij maakte grote en gewicht toch niet uit en had daarom de wideboy 4 leg genomen zodat je ook op het voeteneind kan zitten..

Tot op heden geen spijt!

Op dit moment is er ook weer 15% korting bij Hareco op nash/fox/trakker/matrix en avid carp.

Doe er je voordeel mee :wink:
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

18-09-2014 21:51

Ja zag dat er korting was, maar ik kan het me pas permiteren voor kerst/eindejaar.
Weet iemand of hengelsportvught of hareco dan ook kortingen doen?
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

18-09-2014 22:00

Kevin christiaens schreef:Ja zag dat er korting was, maar ik kan het me pas permiteren voor kerst/eindejaar.
Weet iemand of hengelsportvught of hareco dan ook kortingen doen?


Vast wel :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

19-09-2014 11:09

Heb t hier al een paar keer herhaald op het forum. Maar vooruit kan nog wel keertje. Ik heb een Nash stretcher (zed bed) gehad, maar deze vrij snel weer weggedaan. Een trakker ervoor in plaats gehaald en geen moment spijt gehad. De Nash stak kwalitatief opzich beter in elkaar (functioneert net wat soepeler e.d.) , maar de trakker is veul comfortabeler.
Plaats reactie