Welke Molens (poll)


Plaats reactie

Welke molen zou jij kiezen

Daiwa Windcast X 5500
4
11%
Fox Fx11
4
11%
Shimano Ultegra XTC 14000
25
71%
Sonik Tournos 10000
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 35
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

14-09-2014 17:52

Beste medevissers,..

Aangezien ik weer eens nieuwe molens wil en ik me oude kwijt kan voor bijna dezelfde prijs als waar ik ze voor gekocht heb, ben ik dus op zoek gegaan naar ander molens en nu zijn er een paar die ik wel interessant vind en waar ik best veel interesse in heb, kan ze alleen niet allemaal kopen :S

nu weet ik de verschillen van gewicht en spool systemen en slip en de overbreng en spoel capaciteit ect ect, maar ik vroeg me af welke jullie nu zouden kiezen uit mijn rijtje en waarom.

En ook als je slechte ervaringen heb met 1 van deze of wat dan ook ik hoor/lees het ook graag ;)

Verder hoef ik geen adviezen van andere molens, want het gaat me echt alleen om deze 4

Dus laat maar wat van je horen.

Cheers.
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-09-2014 18:12

Daiwa blijft me toch het beste bij. Shimano heeft regelmatig een nieuwe serie, uitvoering. Daiwa heb ik meer vertrouwen in.
Fox, tja Fox, ben niet zo'n aanhanger van Fox molens. en die tournos van Sonik, dat kan wel eens wat worden, moet (misschien) zich nog bewijzen.

Succes met je zoektocht, Ray.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

14-09-2014 19:30

Heb zelf net 3 ultegra's 10000 gekocht,is zelfde body alleen diepere spoel.Soepele en lichte molen,meer dan voldoende lijncapaciteit,zalige slip en ogen nog mooi ook.Nu nog karper vangen :roll: :roll: :roll:
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-09-2014 14:00

Hoi peter,

die ultegra 10000 die jij bedoelt dat zijn die xsc versies toch?
maar die hebben een diepere spoel???

er past op de xtc 14000 100 meter meer dan op de xsc??
en bij de xtc 14000 krijg je ook nog een 10000 spoel der bij, welke spoel krijg je extra dan bij de xsc??

ben benieuwd?

maar goed ik ga zo en zo niet voor de xsc hoor, wil wel wat zwarts in de molen hebben ;)

groet,

ray
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-09-2014 16:01

als ik ooit nieuwe molens ga kopen,zal ik de fin nor offshore 4500 eens goed bekijken..

lijken mij erg fijne molens.

in dit topic kwam arjan lans ermee op de proppen en heb ik een filmpje geplaatst van de molen

lijkt me wel wat :wink:

viewtopic.php?f=38&t=75019&hilit=fin+nor

heb ook niet gestemd om deze reden.

Verder hoef ik geen adviezen van andere molens, want het gaat me echt alleen om deze 4


dus bij deze.... sorry :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-09-2014 16:11

@michel:

bedankt voor je nutteloze informatie,.... :roll:

maar mocht je toch een keuze maken uit mijn mooie assortiment welke wil je dan en waarom ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-09-2014 16:25

nutteloos? een eyeopener zou het moeten zijn :wink:

ok, ik heb dan maar ook gestemd omdat ik anders je topic vervuil met nutteloze informatie 8)

en het is de Shimano geworden (natuurlijk :P )

dit omdat ik nog nooit telleurgesteld ben in de kwaliteit van deze molens.(behuizing,as,slip en duurzaamheid)
zelf heb ik geen Ultegra, maar de Aero Techniums ,big baitrunner LC en good old USA`s zijn mij altijd zeer goed bevallen.
Daiwa`a ook veel goeds over gehoord, maar.... never change a winning team. :wink:
en zolang ik tevreden ben over shimano zie ik niet waarom ik ineens een daiwa moet hebben.

die fin nor`s daarentegen vind ik het gokje waard qua prijs en robuustheid (vooral de robuustheid ,kwaliteit schijnt ook errrrug goed te zijn). :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-09-2014 18:10

@michel,..

Nee dat is geen eyeopener,.. je kent me nu toch wel een beetje :D
als ik iets zoek en een keuze heb dan weet je dat ik al vele andere heb gezien mijn keuze is niet zomaar een keuze dat ik gewoon wat molens neer zet.
Ik heb ook de fin nor gezien, maar ja ik ben er niet weg van, ze zullen vast goed zijn want heb best wel wat reviews voorbij zien komen waar ze echt de hemel in werden geprezen. Maarja het oog wil ook wel wat snapje dus ja,... en daarbij gaf ik al aan dat ik geen adviezen over andere molens hoef en dan doe je het toch,.. ja dat is een beetje nutteloos niet waar :p :p

en zelf heb ik shimano's jaren gehad en de de molens die straks de deur uit gaan zijn ook shimano's en ik heb er nog een paar liggen van shimano, dus ja ik ben ook wel op shimano gesteld. maar ik wil een keer wat anders, kijk is het niks dan kan ik ze altijd weer verkopen :D

en ja er zit nu ook in de selektie een shimano, maar dat is meer omdat ik met dat drag systeem eens wil vissen of dat wat is of misschien zegt iemand hier dat het helemaal ruk is...
Ok het is mijn keuze, maar als die persoon zegt van yoh dat is ruk of daar moet je voor uitkijken, dan kan ik dat meenemen als ik voor de molens ga kijken. vandaar dus graag de keuze en adviezen van de mensen :D

En de aero's techniums uhm ja ik weet niet welke versie maar die zijn aardig aan de prijs en het geld groeit helaas niet op de me rug, had wel heel makkelijk geweest maar helaaaaaaas hahaha..


en stop nu eens met je fin nor te promoten,... ik mot ze niet michel zijn echte homo molens haha :P
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-09-2014 18:26

Durex zwart is ook niet kapot te krijgen :lol: (over homo's gesproken :D )

Die aero techniums had ik ook weggedaan , had toen ff geld nodig 8)
Ik ben ook erg gesteld op shimano en zal die usa's die bb lc's ook nooit wegdoen denk ik.
daarom denk ik dat je er wijs aan doet om voor die shimano's te gaan. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-09-2014 18:38

michel Tja schreef:Durex zwart is ook niet kapot te krijgen :lol: (over homo's gesproken :D )


uhm ok,.... hoe weet je dat michel?? ervaring??

en van die usa modellen had ik de 8000 D serie en had er 4 van en ja ik wou toch een slag groter en aangezien ik er 2 kwijt kon voor bijna de nieuw prijs dacht ik waarom ook niet..en ik heb er nog 2 :D

En ik nijg ook wel naar shimano, maar die sonik trekt me ook wel en zeker omdat ik de stokken super vind (heb ze zelf ook) heb ik ook wel een idee dat de molen super zal zijn, maar kan er nog te weinig over vinden.
Maar het geen wat ik er over heb gevonden sprak me wel aan en het zijn kleine details die mij aanspreken. Zoals de dubbele lijn clip en de 3 halen 2 betalen actie is ook wel fijn :D
en ja die daiwa,... vele vissen met daiwa en ik zie ze dus ook langs de kant en vraag me dan toch af wat daar zo speciaal aan is, net als fox en delkim :D heb zelf nooit daiwa molens gehad dus ja misschien toch keer proberen waard :D
en die fox,.. ja hij staat in me lijstje, maar bij nader inzien valt die af, dus nog maar 2 te gaan en dan heb ik me keuze!!!

maar goed ik ben benieuwd of er toch nog wel mensen zijn die hun ervaring willen delen ipv alleen kijken en niet stemmen en weg gaan,... topic is al 130x bekeken en pas 17x gestemd :'(

ik merk het wel wacht nog ff voor ik beslis..

Cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-09-2014 19:05

Shimano heeft zich in de loop der jaren wel bewezen.
Op zeer veel vlakken zelfs.bijv de deore serie op fietsen.
Ik zou zelf niet voor een sonik of fox gaan alleen al hier om.
die fox fs baitrunners konden het ook niet waarmaken gezien de reviews.

Maar geen ervaring nee :lol:
wel wil ik weten wat ik koop als ik iets koop net als jij :wink:
Ik maak gerust dit soort grapjes, geen problemen mee.mensen die onzeker zijn hebben daar vaak meer moeite mee 8) :lol:

Iig succes met je zoektocht en veel plezier met je nieuwe molens alvast :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

15-09-2014 20:43

R de Winter schreef:Hoi peter,

die ultegra 10000 die jij bedoelt dat zijn die xsc versies toch?
maar die hebben een diepere spoel???

er past op de xtc 14000 100 meter meer dan op de xsc??
en bij de xtc 14000 krijg je ook nog een 10000 spoel der bij, welke spoel krijg je extra dan bij de xsc??

ben benieuwd?

maar goed ik ga zo en zo niet voor de xsc hoor, wil wel wat zwarts in de molen hebben ;)

groet,

ray


Volgens wat ik begrepen heb gaat er 400m 035mm op de 10000 xsc,op de 14000 gaat er 550m op,de spoel is van afmeting hetzelfde alleen is deze dieper zodat er meer lijn op kan.Trouwens als je een 14000 xsc koopt krijg je er een reservespoel van een 10000 erbij,koop je een 10000 dan krijg je een reservespoel van een 6000 erbij.Vind dat wel handig want ga deze gebruiken om er drijvende lijn op te zetten voor het oppervlakte vissen.De spoelen zijn trouwens apart verkrijgbaar.400m is voor mij zelfs al teveel en stel dat ik meer nodig heb kan ik altijd nog 14000 spoelen aanschaffen.Het is maar hoe je het zelf ziet.
Vind ze wel net staan zo 3 hengels met 3 ultegra's eronder.Nu is dat geen reden geweest om ze al dan niet te kopen,het zijn gewoon kwalitatieve molens naar mijn bescheiden mening.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-09-2014 21:39

@peter:

dankje voor de uitleg, maar je hebt de 10000 en dan kan je er ook een 14000 opzetten?? meestal gaat dat toch niet van kleiner naar groter,.. van groter naar kleiner vaak wel.. nwant dan kan ik idd een 10000 halen en dan met een 5500 spoel in mijn geval en dan later mocht het nodig zijn de 14000 :D
maar ik heb ook even die xsc bekeken, maar viel me op dat daar geen baitrunner II spool op zit maar een quickdrag spool.. nu verschilt dat niet zo heel erg met elkaar qua werking. Maar hoe vind je het werken op de xsc ??

Ik hoor het wel althans lees het wel ;)

Cheers

ps: zag trouwens ook net dit filmpje op youtube, misschien heb je er wat aan peter ;)

http://www.youtube.com/watch?v=dnRUXgPwreM
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

15-09-2014 23:23

Ray ,

Ben een aantal maanden in het bezit van de ultegra's ( 10,000 ) .
Ik heb er inmiddels al een vis of 50 op gedrild en kan niet anders zeggen dan dat het super molens zijn !
Heb er piet vogel down2earth opgespoeld en er gaat 525 meter op.
molens worden geleverd met extra 6000 spoel.

http://www.karperfilmpjes.nl/2014/06/28 ... frankrijk/

Hier een filmpje van mijn hand waarin ze voorbij komen, nog heeel even geduld en de big movie komt online en daar staan uitgebreide shots van de molen in.

Gr. Jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

16-09-2014 07:24

Was even aanpassen van baitrunner naar quick drag maar na 1 sessie was dat al ok.Het is maar wat je gewoon bent.Wat me wel opvalt is dat de quick drag van de xsc iets meer omwentelingen nodig heeft dan enkele andere molens,moet meestal 2 draaien geven terwijl mijn vismaat met daiwa emblems maar 1 draai moet geven.
Nu vind ik dit absoluut geen probleem hoor en die slip is fantastisch,dat geluidje van dat tik..tik...tik als er druk opstaat zalig gewoon en o zo soepel,krijg je een run gaat ie er ook lekker vandoor.Heb deze molens gekocht omdat ik veel aan obstakelvissen doe en die enkele cm die ik per omwenteling meer haal maken echt wel een verschil om een vis al dan niet te landen.Ze geven me ook meer mogelijkheden om het op groter water te proberen.Viste vroeger met shimano dl 10000 ra's en die slip was ook niet slecht eens die op gang was,je voelde wel dat er weerstand was om die op gang te krijgen terwijl je dit met de ultegra's absoluut niet hebt,die gaat supersoepel.Bovendien is het bij de ultegra slip dicht=dicht,bij de dl was dat niet zo.
Hopelijk heb je er wat aan.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-09-2014 08:19

@jeffrey: 525 meter,... das meeeeeer dan genoeg, maar dat is dan wel met 35/00 neem ik aan???

@peter bedankt voor de uitleg, het is idd even wennen dat had ik ook toen ik van baitrunner naar zonder ging en weer terug ;) maar die baitrunner spool II zal dat ook dan wel zijn.

maar goed ik gaat toch eens binnen kort naar de winkel..

Mochten er meer mensen ervaringen willen delen, laat maar weten!!

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-09-2014 13:21

Tja wat verwacht je van een poll als deze? In NL vist de meerderheid met shimano, dus dat zal wel de meeste stemmen krijgen. Daiwa heeft ook genoeg liefhebbers en levert ook kwaliteit. Fox is misschien door de jaren heen wat beter geworden, maar is er nou niet bepaald in geslaagd een reputatie van langdurige betrouwbaarheid op te bouwen en de soniks zijn nog relatief nieuw.

Shimano vs daiwa is wat mij betreft een nog veel onzinniger discussie dan fox vs delkim, die piepers hebben nog daadwerkelijk functionele verschillen waar je wel of niet van kan houden, de molens daarentegen zijn beide gewoon goed. Als ik het verschil moet aanwijzen, shimano draait misschien iets soepeler, daiwa voelt misschien wat duurzamer.

Zelf ben ik al weer dik 10 jaar geleden na een paar mindere ervaringen met shimano molens overgestapt op daiwa en heb eigenlijk nooit achterom gekeken, temeer omdat die molens van 10 jaar geleden hun werk nog steeds prima doen. Dat soort betrouwbaarheid had ik voor die tijd nooit gehad in mijn molens, maar met de shimano's uit dezelfde prijscategorie zal dat ook wel lukken denk ik.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-09-2014 17:50

Daaf Wolters schreef:Tja wat verwacht je van een poll als deze? In NL vist de meerderheid met shimano, dus dat zal wel de meeste stemmen krijgen. Daiwa heeft ook genoeg liefhebbers en levert ook kwaliteit. Fox is misschien door de jaren heen wat beter geworden, maar is er nou niet bepaald in geslaagd een reputatie van langdurige betrouwbaarheid op te bouwen en de soniks zijn nog relatief nieuw.

Shimano vs daiwa is wat mij betreft een nog veel onzinniger discussie dan fox vs delkim, die piepers hebben nog daadwerkelijk functionele verschillen waar je wel of niet van kan houden, de molens daarentegen zijn beide gewoon goed. Als ik het verschil moet aanwijzen, shimano draait misschien iets soepeler, daiwa voelt misschien wat duurzamer.

Zelf ben ik al weer dik 10 jaar geleden na een paar mindere ervaringen met shimano molens overgestapt op daiwa en heb eigenlijk nooit achterom gekeken, temeer omdat die molens van 10 jaar geleden hun werk nog steeds prima doen. Dat soort betrouwbaarheid had ik voor die tijd nooit gehad in mijn molens, maar met de shimano's uit dezelfde prijscategorie zal dat ook wel lukken denk ik.


tja wat denk je dat ik met deze poll wil,... dat staat er toch daaf een keuze en ervaring van gebruikers van deze molens. Hoe weet jij zo zeker dat de meerderheid vist met shimano, ken je de meeste vissers dan persoonlijk?? want zie ook veel daiwa's voorbij komen.. maar goed.
en dat fox aan de weg timmert weet ik, maar dat het er nog niet is weet ik ook, maar er zijn mensen die hebben de fox fx11 en dan wil ik wel eens hun ervaring horen/lezen vandaar dus deze poll..
En inderdaad is de sonik een nieuw iets qua molens en zullen er heus mensen zijn die ze hebben en die wil ik wellis spreken wat hun er van vinden, straks koop ik iets en wordt ik teleurgesteld en is het nu 20 euro prima daar kan ik mee leven maar ik geef straks rond de 800/900 euro uit en dan wil ik wel wat goeds niet waar..

en ik vraag toch niet om een dicussie tussen shimano en daiwa, ik vraag een keuze en gebruikers ervaring... en daarbij is het onzin dat je aangeeft dat piepers nog wel verschillende functies hebben, maar molens in principe niet,.. wat denk je van drag spool, baitrunner II spool gewone baitrunner of helemaal geen baitrunner of speciale spool,.. de vorm van de spool, dubbele lijnclip of niet, ect ect,..genoeg functionele verschillen dus,.. niet waar??? en daarbij zijn ze beide ook goed maar dat is met melders ook zo toch?

Daarbij had jij shimano's en nu daiwa's,.. dus ja als het de daiwa is die ik in me lijstje heb staan zou ik graag je gebruikers ervaring willen weten ipv wat je nu allemaal verteld ;) ik heb er namelijk niet veel aan..

maar goed we zien het verders wel heb nog de tijd en kan ik nog even sparen,... want ik hoorde dat de sonik tournos een fout hebben in de verpakking,.. namelijk een medium spool en deep spool terwijl het een deep spoel en x deep spoel moet zijn en die komen pas in november.. dus nog ff sparen en wachten :D

Cheers.
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

16-09-2014 18:28

Ik heb verleden jaar al mijn molens vervangen (totaal 11 stuks),..ik heb gekozen voor Shimano omdat mijn oude molens (6500,4500,spheros,stradic) ook van Shimano waren waarmee ik uiteindelijk heel tevreden mee was maar gewoon na lange trouwe dienst iets anders wilde.
De ultegra XTC versie stond ook mijn verlanglijst ware het niet dat ik toch graag met een Baitrunner vis dus heb ik gekozen voor de xta de M en de L versie.
Mijn maatje heeft wel voor de ultegra xtc gekozen en is daar zeer content mee,.kort samengevat zeer degelijk en een mooie prijs kwaliteit verhouding.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-09-2014 19:50

@leenderts,...

ok duidelijk en vistje jou maat eerst ook met baitrunner?? zoja was het snel wennen voor hem??
en ze geven aan dat als je hem een halve slag draait hij in gevechtstand staat en na een paar vissen die halve slag rond de 4/5 tikken ligt en niet meer een halve slag, maar is dat ook zo?

cheers.
Oja joh!!!
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

16-09-2014 20:22

R de Winter schreef:@leenderts,...

ok duidelijk en vistje jou maat eerst ook met baitrunner?? zoja was het snel wennen voor hem??
en ze geven aan dat als je hem een halve slag draait hij in gevechtstand staat en na een paar vissen die halve slag rond de 4/5 tikken ligt en niet meer een halve slag, maar is dat ook zo?

cheers.


Hij viste eerst met een baitrunner (oude big lc versie),.Het is in het begin wel even wennen maar hij wil nu niks anders meer,.persoonlijk heb ik gekozen voor de standaard baitrunner versie.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-09-2014 14:20

ja dat is vaak zo ff wennen idd,... maar als ik het zo beetje goed bekijk leek het best wel een gekloot met dat kleine slip draaiknopje zeg maar..

maar gaat van het weekend even naar de winkel ff voelen en alles..

heb nog ff de tijd.

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-09-2014 11:55

Nou na lang internet af struinen en hier een topic geopend heb ik de knoop maar door gehakt.
Het is de ultegra xtc 14000 geworden en waarom....

De sonik had wat problemen met de spoel qua levering en het is een vrij nieuw iets voor sonik om molens te maken, dus had er niet veel vertrouwen in. Dit geld ook overigens voor de fox fx11, had er geen vertrouwen in na lezen van reviews.
En de daiwa heb ik eigenlijk alleen op internet bekeken maar eenmaal die xtc of xsc gezien te hebben keek ik nniet meer naar de daiwa.

En waarom geen xsc 14000, ook die serie schijnt problemen te hebben met leveren. Ik moet er namelijk uit eindelijk 4 van hebben en die hadden ze niet op voorraad.... En ook dat ze compleet zilver zijn viel me ook op den duur tegen.

Dus ja dan blijft er 1 over en dat is dus de xtc 14000, heb er 2 gehaald en als het bevalt komen er nog 2 bij.

Ga vrijdag ff testen dus ben benieuwd...

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

10-10-2014 09:38

Ik ben heel benieuwd hoe de overstap van Baitrunner naar quickdrag bevalt?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

10-10-2014 09:54

Hoi Edwin,

het is een baitrunnerspool II wat ik heb op de ultegra xtc, werkt wel beetje het zelfde als quickdrag, maar op quickdrag zit geen extra kleine slip knop op de baitrunnerspool II dus wel.

Maar op zich zit er niet veel verschil in heb ik gemerkt, baitrunner zit achterop en nu voorop om het zo maar te zeggen. Wel is het vind ik belangrijk om even op youtube het filmpje baitrunnerspool II te kijken om hem perfect in te stellen, want vanuit de fabriek zijn ze niet allemaal het zelfde ingesteld en nu wel.

Maar verder zet je hem op zijn running mode en als er dan een run is draai je hem een kwart/half en staat de slip in gevecht stand. wat wel van belang is, is dat je hem niet heel strak zet op gevecht stand, want als het te strak is en je draait je slip kan hij vast slaan, maar dat is een kwestie van even goed instellen, vandaar dat filmpje.

wat wel even wennen is, is dat als je een run krijgt je niet je hengel op pakt en gaat draaien en dan verwacht dat hij automatisch op gevecht stand komt zoals een baitrunner, maar dit went heel snel.
maar je MOET dus echt die knop om draaien als je dit vergeet blijft hij lijn geven op een goeie run, maar dat is logisch.

Voordeel is dat je dus nu niet meer eerst hoeft te draaien voor hij in gevecht stand staat en is het een kwestie van hengel pakken en pak je gelijk je spool beet zeg maar even draaien en drillen die bak en landen uit eindelijk :D

Al met al was het voor mij ook even wennen dus had er maar 2 gekocht maar heb er inmiddels 3.
wel klopt de spoel capaciteit niet helemaal want ik heb er 35/00 op gezet en er zit iets meer dan 600 meter op, let hier dus wel op als je ze wil halen, want een rol van 1100 meter daar ga je het niet mee redden of je heb op 1 spool minder zitten, of je moet het willen op vullen.

Er zijn namelijk fillers voor te vekregen (plastic ringen die je om je spool klikt, deze zitten bij de magnesium versie standaard erbij) of gewoon ouderwets wat touw, maar persoonlijk hoeft dat voor mij niet.

Mocht je nog meer willen weten, hoor/lees ik het wel.

Cheers.
Oja joh!!!
Plaats reactie