kan niet kiezen rvs rodpod


Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

04-09-2014 18:38

Wil een nieuwe rodpod aanschaffen en wil sowieso een rvs pod.Nu heb ik de meeste rvs rodpods de revue laten passeren en heb het kunnen terugbrengen naar deze 2.
Nl de anaconda scepter rodpod en de matrix-super-slinky-patriot-pod.
Dit vanwege het feit dat ik wil vissen met het startoog voor de bieper en dus een bepaalde afmeting nodig heb tussen bieper en rodrest nl minimum 1m15.Ben op de hoogte dat dit op te vangen is met klemmende rodrests maar is niet mijn keuze.
Er zit wel een verschil van prijs op maar nu ook weer niet onoverkomelijk en daar hangt de keuze niet van af.
De anaconda lijkt mij vrij robuust(is zwaarder) en heeft als voordeel dat de poten scharnieren.Nadeel(als dit al een nadeel is is de grotere afmeting eens opgevouwen).
De matrix vouwt helemaal op tot 35cm en is lichter.Vind wel dat de matrix strakker is en mooier oogt.Aangezien ik veel tussen de obstakels vis weet ik niet of deze pod stabiel genoeg staat zonder extra verankering aan de achterste poten.
Zijn er vissers onder jullie die met deze pods vissen en mij wat extra info kunnen bezorgen?Geraak er zelf niet uit.
Alvast bedankt.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-09-2014 09:10

Ik zou 100% voor de Matrix versie gaan,.de Rocksolid versie is wel stabieler dan de slinky,.voordelen,.mooi en duurzaam afgewerkt en functioneel en zoals je zelf al zei compact te vervoeren,.koop wel de nieuwste versie omdat je bij de eerste versie nog wel eens een stelschroefje kan verliezen dit door de vernieuwde constructie bij de nieuwe versie onmogelijk is.
Bijlagen
fox 3.jpg
(75.54 KiB) 2067 keer gedownload
Gebruikersavatar
Erwin Pietersen
Berichten: 244
Lid geworden op: 02-07-2008 23:08
Locatie: Groningen

05-09-2014 11:35

Ik heb de matrix gehad en vond hem waardeloos. Na nog geen 3 maanden weer weg gedaan. Slecht verstelbaar in de wat lastigere omstandigheden. Ik heb een hoop rodpodjes gehad(matrix, world wide, driepoot en wat fox podjes), maar ik ben elke keer weer uitgekomen bij de solar globetrotter met 2x tripost. In mijn ogen de beste pod die er is. In alle omstandigheden te gebruiken. Ik weet niet of je deze ook hebt overwogen.

Ik was laatst in een zaak waar ze taska rodpodjes hadden staan. Compact, maar zagen er solide en verStelbaar uit. Zelf geen ervaring met taska. Ik vond ze wel aan de dure kant.
't kin nait mizzen, dei veul drinkt mout ook veul pizzen.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-09-2014 12:57

Kijk eens naar de jrc rubicon..... ik heb deze en kan me startoog met gemak voor de melders zetten.
en hij is niet mega lomp en je kan de buzzers gebruiken als goalpost en het zojn losse sticks dus ook makkelijk. En je krijgt er een 3 en 4 rod buzzerbar bij..

al met al mooi rvs podje voor mooie prijs en lang plezier..
en die van taska is ook mooi maar idd duur en weet niet of je met je startoog uitkomt.
die van matrix,.... uhm ja.

cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

05-09-2014 18:36

R de Winter schreef:Kijk eens naar de jrc rubicon..... ik heb deze en kan me startoog met gemak voor de melders zetten.
en hij is niet mega lomp en je kan de buzzers gebruiken als goalpost en het zojn losse sticks dus ook makkelijk. En je krijgt er een 3 en 4 rod buzzerbar bij..

al met al mooi rvs podje voor mooie prijs en lang plezier..
en die van taska is ook mooi maar idd duur en weet niet of je met je startoog uitkomt.
die van matrix,.... uhm ja.

cheers.


Deze lijkt idd ook wel wat.
Je maakt het me moeilijker :o
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-09-2014 18:51

Sorry Peter :-)

Maar goed beter nu zeggen als achteraf niet waar.

Succes in ieder geval met je keuze..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-09-2014 13:32

ik zou zowiezo voor een zware pod kiezen,je hele setup ligt tenslotte op en aan je rodpod,
ik zelf heb de eerste rodpod van proline,de versie die nog van zeer robuust rvs gemaakt is in nederland,weegt 10 kilo totaal,maar dan heb je ook wat,ik zit vaak op de rivieren te vissen,tussen de rotsen,kan er met4 en 3 hengels mee vissen,en zal nooit niet omvallen !!
iets wat ik echt het aller belangrijkste vind waar een pod aan moet voldoen,3 poten vallen bij mij al bij voorbaat af vanwege instabiliteit,die matrix pod lijkt mij ook waardeloos als je iet te schuin vist met de stabiliteit,en ook het afstellen lijkt mij op het oog ( "zeer" ) lastig te bewerkstelligen in bepaalde situaties,verder gaat mijn voorkeur ten alle tijde uit naar losse banksticks overigens,alleen in situaties waarin het echt niet ander kan komt de rodpod uit de tas,ik heb geen ervaring met de proline rodpods verder van de nieuwere types,maar daar kun je ook eens naar kijken
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

06-09-2014 14:23

Rik koster schreef:ik zou zowiezo voor een zware pod kiezen,je hele setup ligt tenslotte op en aan je rodpod,
ik zelf heb de eerste rodpod van proline,de versie die nog van zeer robuust rvs gemaakt is in nederland,weegt 10 kilo totaal,maar dan heb je ook wat,ik zit vaak op de rivieren te vissen,tussen de rotsen,kan er met4 en 3 hengels mee vissen,en zal nooit niet omvallen !!
iets wat ik echt het aller belangrijkste vind waar een pod aan moet voldoen,3 poten vallen bij mij al bij voorbaat af vanwege instabiliteit,die matrix pod lijkt mij ook waardeloos als je iet te schuin vist met de stabiliteit,en ook het afstellen lijkt mij op het oog ( "zeer" ) lastig te bewerkstelligen in bepaalde situaties,verder gaat mijn voorkeur ten alle tijde uit naar losse banksticks overigens,alleen in situaties waarin het echt niet ander kan komt de rodpod uit de tas,ik heb geen ervaring met de proline rodpods verder van de nieuwere types,maar daar kun je ook eens naar kijken


Vandaar dat voorlopig de balans overhelt naar de anaconda scepter pod,de matrix oogt mooier maar aan de reacties te zien toch minder stabiel en dat is nu weer erg belangrijk.Het voordeel van de anaconda scepter tegenover de rubicon van JRC is dat de poten van de anaconda scharnieren en in mijn ogen een niet te onderschatten voordeel is.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-09-2014 17:35

Wanneer ik je 1 tip mag meegeven betreffende je keuze tot een rodpod, ongeacht materiaal, is dat de 4 poten een stuk wijder moeten kunnen staan dan de breedte van je buitenste beetmelders...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

06-09-2014 18:12

Vandaar dat voorlopig de balans overhelt naar de anaconda scepter pod,de matrix oogt mooier maar aan de reacties te zien toch minder stabiel en dat is nu weer erg belangrijk.Het voordeel van de anaconda scepter tegenover de rubicon van JRC is dat de poten van de anaconda scharnieren en in mijn ogen een niet te onderschatten voordeel is.[/quote]

De Matrix pod is behoorlijk stabiel,.zeker de ROCK SOLID versie,.ik gebruik verschillende lengte Banksticks waardoor ik de pod nagenoeg altijd kan aanpassen aan de omstandigheden.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-09-2014 18:33

nagenoeg altijd kan aanpassen

Voor de topic starter en andere lezers; Wanneer niet Leon?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-09-2014 19:11

Het is een mooie pod voor mooie vlakke graskantjes en recht voor uit vissen denk ik? Hoe zit het met een run krijgen zijwaarts en de slip redelijk strak afgesteld ?
Gebruikersavatar
Mervyn Visser
Berichten: 31
Lid geworden op: 17-07-2013 18:50

06-09-2014 19:14

Mustang van carpsounder. staat als een huis.
Bijlagen
de-mustang-van-Carpsounder.jpg
(158.49 KiB) 2184 keer gedownload
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-09-2014 19:25

Pootjes voor mij niet wijd genoeg. Zeker niet met hengels op die hoogte...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-09-2014 20:11

Dat lijkt.mij dus echt helemaal.kut,wel eens een goede run gehad met een klein beetje schuin vissen met die pod ?en je slip ietsje dicht ?durf te wedden dat die omvalt !
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

06-09-2014 20:23

Voor de topic starter en andere lezers; Wanneer niet Leon?[/quote]

Met 4x20Inch Banksticks en de voorste 2 ook nog eens een eind de lucht in word het wat minder fraai allemaal,.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-09-2014 20:23

Peter Matheesen schreef:.Het voordeel van de anaconda scepter tegenover de rubicon van JRC is dat de poten van de anaconda scharnieren en in mijn ogen een niet te onderschatten voordeel is.


uhm wat is daar het voordeel van dan??? het lijkt mij dat iets wat scharniert minder stabiel is want er zit beweging in.

en daarbij bestaat deze pod al 3 jaar en ik heb er eigenlijk nog nooit wat over gehoord of heb ik deze gezien,... wil niet zeggen dat het dan slecht is, want ik heb ook spullen van sager anaconda en ze zijn gewoon goed. Maar vaak zegt het wel iets over een product als het al zo lang bestaat en niemand hem heeft of bijna niemand ;)

maar mocht je hem toch halen ben ik wel heel benieuwd, misschien een reviewtje ;)

nogmaals succes met je keuze.

cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

06-09-2014 20:39

R de Winter schreef:uhm wat is daar het voordeel van dan??? het lijkt mij dat iets wat scharniert minder stabiel is want er zit beweging in.

en daarbij bestaat deze pod al 3 jaar en ik heb er eigenlijk nog nooit wat over gehoord of heb ik deze gezien,... wil niet zeggen dat het dan slecht is, want ik heb ook spullen van sager anaconda en ze zijn gewoon goed. Maar vaak zegt het wel iets over een product als het al zo lang bestaat en niemand hem heeft of bijna niemand ;)

maar mocht je hem toch halen ben ik wel heel benieuwd, misschien een reviewtje ;)

nogmaals succes met je keuze.

cheers


Vind het interessant dat je de voorste poten iets naar voor kunt scharnieren omdat ze dan zich gewoon dieper ingraven bij druk naar voren.Mijn maat heeft een solar rvs pod die dat ook heeft maar deze heeft maar 1 centrale buis en wil er zelf 1 met 2 centrale buizen.Wil alleen zeker zijn dat ik deze keer een juiste keuze maak vandaar mijn topic.Je kan leren uit ervaringen van andere mensen naar mijn idee.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-09-2014 21:21

Ik snap het peter, maar je geeft zelf al te kennen dat je de juiste keuze wil maken... Zoals ik al aangaf de anaconda bestaat net zolang als de rubicon. Toch vind je geen reviews of ervaringen van de pod... Van de rubicon daar in tegen wel, dus ja kies verstandig want ze kosten geem 40 eurootjes... Maar goed ik persoonlijk vind die scharnierende poten geen meer waarde hebben.. En dat ze verder de grond in gaan met druk.... Sorry maar je pod moet gewoon weg niet bewegen en al stabiel gezet zijn voor je hengels erop gaan. Dus dan bij de voorwaardse druk mag de pod gewoon niet verder de grond in gaan, gebeurd dit wel dan stond hoj niet stabiel.. Denk dat het belangrijkste is dat hij breed genoeg kan staan en je hem lang kan makem voor de startoog en hij zwaar/stabiel staat..

Ik zeg altijd hoe meer scharnieren, bewegende delen, knopjes, schroefjes hoe meer er kapot aan kan gaan of kan verliezen.

Trouwens om je ook beetje te helpen er zijn rodpod adapters te koop om de hoek van je poten te veranderen he.... Tip!!!

Maar laat maar weten wat je keuze is geworden en als het de anaconda wordt ben ik heel benieuwd naar je gebruikers ervaring...

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

06-09-2014 21:47

Rik koster schreef:http://carpshopxxl.nl/index.php?route=product/product&path=302_68_170&product_id=124


Deze valt af omdat de uitschuifbare lengte te kort is.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

06-09-2014 21:52

R de Winter schreef:Ik snap het peter, maar je geeft zelf al te kennen dat je de juiste keuze wil maken... Zoals ik al aangaf de anaconda bestaat net zolang als de rubicon. Toch vind je geen reviews of ervaringen van de pod... Van de rubicon daar in tegen wel, dus ja kies verstandig want ze kosten geem 40 eurootjes... Maar goed ik persoonlijk vind die scharnierende poten geen meer waarde hebben.. En dat ze verder de grond in gaan met druk.... Sorry maar je pod moet gewoon weg niet bewegen en al stabiel gezet zijn voor je hengels erop gaan. Dus dan bij de voorwaardse druk mag de pod gewoon niet verder de grond in gaan, gebeurd dit wel dan stond hoj niet stabiel.. Denk dat het belangrijkste is dat hij breed genoeg kan staan en je hem lang kan makem voor de startoog en hij zwaar/stabiel staat..

Ik zeg altijd hoe meer scharnieren, bewegende delen, knopjes, schroefjes hoe meer er kapot aan kan gaan of kan verliezen.

Trouwens om je ook beetje te helpen er zijn rodpod adapters te koop om de hoek van je poten te veranderen he.... Tip!!!

Maar laat maar weten wat je keuze is geworden en als het de anaconda wordt ben ik heel benieuwd naar je gebruikers ervaring...

Cheers.


Op Duitse fora word deze wel besproken hoor,alleen is mijn Duits niet echt van een hoog niveau :roll: :roll: :roll:
T'is allemaal moeilijk kiezen.
JRC is een bekender merk dat ben ik met je eens,anaconda is in de benelux niet echt bekend.
Je doet me nog harder twijfelen nu :D :D
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

06-09-2014 22:35

Omdat dit de compact is,je heb er ook een normale versie van,Google maar eens.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-09-2014 23:45

Sorry peter, wil je alleen helpen :-)

En op duitse foras zal het best besproken worden, maar heb toch liever een hollandse review. En daarbij duitse kwaliteit zot wel goed hoor maar goed.

Ik wens je heel veel succes met je keuze..

Cheers
Oja joh!!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-09-2014 14:05

Ik begrijp de flexibiliteit, van de poten c.q. rod pod en de stabiliteit die je met het gewicht wenst te kopen, waarschijnlijk wel aardig Peter.

Een vijftal jaar geleden heb ik om soortgelijke redenen een 2e hands alu podje gekocht en geheel op flexibiliteit, meerdere standen van de poten en schuivend over de dubbele buizen, aangepast. Ik sjouw om meerdere redenen echter niet graag met extra gewicht en dat los ik, indien nodig, op met een opvouwbaar emmertje wat ik met water kan vullen en aan het frame kan hangen.

En weet je wat Peter, betreffende jouw voorkeur van rod pod;

Je leest vaak meer door vissers over zaken die niet bevallen, dan over dingen die gewoon doen waarvoor je het gekocht hebt. Die Annaconda kost een paar centen, maar lijkt me zeker niet verkeerd! Zou het gewoon live gaan bekijken (indien mogelijk) :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).