kan niet kiezen rvs rodpod


Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-09-2014 15:17

@marco: de jrc kost ook aardig wat, daarbij heb je gedeeltelijk gelijk wat betreft dat mensen aak alleen hun negatieve ervaring delen. Maar als je even op rubicon review zoekt zie je in dit geval heel veel goeie ervaringen..

Maar denk dat peter idd beter zelf ff de anaconda moet bekijken. Het is tenslotte zijn geld en hij moet er mee vissen straks.

Succes peter :-)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

07-09-2014 18:06

Eertste ProLine pod. Beetje sjouwen moet je wel leuk vinden, maar:

*Poten kunnen breed uit staan. (Heb zo'n kit, met 4 sets, evt. los te gebruiken, banksticks erbij. Naar alle omstandigheden aan te passen.) Valt dus niet naar opzij om. Andere kanten op ook niet trouwens.

*Dubbele centrale bar, in lengte te verstellen. Startoog kun je dus kwijt waar je maar wil.

*Rodrests traploos te verplaatsen over de buzzerbars. Zodoende kun je, zeker met 2 hengels vissend, de hoek tussen lijn en hengel zo gunstig mogelijk maken.

*Stelschroeven met veer, zodat ze niet los trillen.

*Zwaar roestvrij staal. Staat lekker stevig, vergt weinig onderhoud en beschadigt niet snel.

*Mooie en praktische draagtas er bij. Mag ook wel voor € 300,-, al is de pod dat dubbel en dwars waard.

Nou hou ik zelf niet van dat overtrokken gedoe langs de waterkant: carp-cradles maatje zwembad, grote (en groot is 'ie) roestvrijstalen rod pods aan de parkvijver, 2-persoonstenten tijdens een dagsessie in augustus, enz... Dus ik gebruik 9 van de 10 keer m'n opvouwbare Fox Trek Pod. Past in m'n rugzak. Weegt drie keer niks. Valt ook nooit om. Dus zeg het maar, wat is wijsheid? Ik weet wel dat ik het met die Trek Pod op de basaltblokken niet ga redden...

Succes met je keuze Peter. De modellen die je zelf in gedachte had, lijken me ook niet perse verkeerd.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

07-09-2014 19:33

Vind de prijs van zowel de rubicon als de anaconda aanvaardbaar voor een rvs pod.
Geef je volkomen gelijk als je zegt dat je aan de graskant deze niet nodig hebt,vis dan ook liever met banksticks,heb niet voor niets 3 sets nieuwe solar banksticks aan halve prijs kunnen kopen.Alleen waar ik geregeld ga vissen ligt er op de stekken dolomiet waar je geen bankstick inkrijgt zonder te rammen met een hamer en laat ik daar nu net een hekel aan hebben.Vandaar de keuze voor een rvs rodpod,vis nu met een strategy 2 die wel voldoet maar uiteen valt,heb deze al enkele keren moeten herstellen.Was ook geen dure pod.Wil nu eentje waar ik jaren mee verder kan in situaties waar het nodig is.Vis ook geregeld op kleiputten en krijg daar maar eens een bankstick in de grond :o :o :o .
Daar zal de pod ook dienst doen.
In elk geval iedereen bedankt voor de informatie,heb daar wel wat aan.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

14-09-2014 22:05

Heb de anaconda besteld.
Helaas niet in stock.
Nog ff wachten tot half oktober. :(
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-09-2014 07:33

Ok dan peter, wat deed het hem jou de streep pver trekken??

En oktober zien we wel een reviewtje toch..

Cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

15-09-2014 20:52

Ben gegaan voor duitse "grundlichkeit" en het feit dat de poten kunnen scharnieren,dat blijft voor mij toch een pluspunt ondanks andere meningen.Heb de matrix in handen gehad en dat leek mij niet de stevigste rodpod te zijn ondanks het feit dat ie zeer klein opvouwt en mooi oogt.De Anaconda heeft een gemiddeld gewicht als je vergelijkt met andere rvs pods en qua prijs lag het allemaal dicht bij mekaar.Wilde ook zeker een dubbele stang in het midden.Het feit dat er een rechte kant aan de buzzerbars zit zodat ie niet kan draaien vond ik ook een pluspunt.Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat andere rvs pods niet goed zouden zijn.
Zal zeker mijn ervaringen met de pod posten.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

15-09-2014 21:43

ja doe dat peter ben benieuwd,.. en die matrix pot is idd zoals ik eerder en adere aangeven niet de beste pod ;)

goeie keuze gemaakt dus :D

veel plezier er mee alvast.
Oja joh!!!