Nieuwe hengel keuze.


Plaats reactie
Yildirim Hevel
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-08-2014 14:54

31-08-2014 15:16

Goedendag,

Ik wil graag jullie mening over de volgende hengel keuze,
Beastmaster BX Play Action
Catana CX Specimen Fish Play (waar staat Specimen voor?)
Tribal Velocity DL 40mm

Een van deze gaat het worden, maar welke?
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

31-08-2014 15:31

Ik zeg: naar de winkel gaan en neem ze stuk voor stuk in de hand.... Een hengel is iets persoonlijks en vind dat je dat zelf moet voelen en ervaren.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

31-08-2014 16:07

Specimen kan op verschillende manieren uitgelegd worden, Shimano bedoelt in dit geval dat deze hengels een voorbeeld zouden moeten zijn voor anderen die erop willen lijken.

De fishplay eigenschappen staan bijna recht tegenover de Velocity, je zult meer info moeten geven, hou je van lange worpen of ben je zonder voerboot hulpeloos, vis je ver van je plek af, ben je een cultuur of slootjesvisser of kies je voor het ruime sop? Allemaal dingen die je keuze bepalen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Yildirim Hevel
Berichten: 2
Lid geworden op: 31-08-2014 14:54

31-08-2014 16:32

Ik vis merendeel op kanalen in de polder en op de rivier.
Echt afstand vissen is niet aan de orde, hoef geen honderd meter te werpen zeg maar.
Dus de Velocity is eigenlijk ook niet noodzakelijk.
Maar wat ik mezelf afvraag is hoe groot het verschil is tussen de catana en de beastmaster kwalitatief gezien.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

31-08-2014 16:57

In kwaliteit gezien is de Catana de mindere, Shimano heeft steeds terugkerende namen bij al hun type hengels, de prijs en kwaliteit neemt toe met elke stap omhoog, het begint vaak met de Catana versies, dan de Beastmaster, Speedmaster enz eindigend met de specifieke toegewijde types voor het soort vissen wat je doet, in dit geval voor het karperen de Tribalversies.

De Catana is daarom niet slecht, maar gezien jouw type vissen zou ik voor de Beastmaster gaan, het grote voordeel is dat de blank volgens het SDR principe gemaakt is, dat betekend meer curve, een betere parabool en meer doordacht, doordat de hengel echt een rug en een buik heeft werpt hij als een 3 ponder bijna maar drilt hij heel soepel, om daarvan te profiteren moet je wel top omhoog houden natuurlijk, met de hengel opzij drillen en de ogen naar beneden is een leuke pose op youtube maar je zou jezelf tekort doen dan.
De geleideogen zijn kwalitatief iets beter dan de Catana, minder wrijving en persoonlijk vind ik ze er beter uitzien, maar da's smaak.
Volgens mij zijn de Catanaogen Shimano rvs en die van de Beastmaster Fuji met teflon als ik mij niet vergis.

Hoop dat het helpt, succes Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Plaats reactie