Ehmanns Pro Zone of Hot Spot?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

20-08-2014 14:31

Na 10 jaar trouwe dienst gaat mijn 1 persoons chub tentje vervangen worden voor een 2 persoons tent van Ehmanns.
Korte nachten lig ik toch onder een plu en voor de weekenden en tripjes naar Frankrijk is een beetje ruimte wel fijn.

Nu is mijn keus gevallen voor de volgende 2 tenten:

De Ehmanns Hot Spot SX 2 man bundle

http://www.ehmanns.de/product_info.php?pID=313&pg_path=5&lang=eng&PHPSESSID=af71431309c..

of de Ehmanns Pro Zone SX 2 man

http://www.ehmanns.de/product_info.php?pID=384&pg_path=5&lang=eng&PHPSESSID=af71431309c..

Beide zitten rond dezelfde prijsklasse, echter zit er voor dat geld bij de Hot Spot een overwrap bij maar heeft de pro zone weer een “beter” doek.

Wat zou de beste keuze zijn?
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

21-08-2014 13:55

Hallo Bart,

Ik heb de middenweg genomen destijds, ik heb een hotspot met pro zone winterskin,
In de zomer gebruik ik geen winterskin en kun je de tent goed ventileren met de ramen(dus geen vocht binnen) en in de winter gooi ik de winterski er over heen, die dan wat betere waterdichtheid heeft en heb dan ook geen o nagenoeg geen last van condens.

Heb nu nog steeds geen spijt van deze tent, wordt ook erg compleet geleverd tov andere merken,
Lijkt een btje op de eerste aqua's qua compleetheid en duurzaamheid!

grt
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

21-08-2014 15:18

Hoi Bart,

ik heb bij vele de ehmanns geadviseerd aangezien ik die tent ooit eens bij iemand zag er was er zeeeeeer te spreken over, de eigenaren van de ehmanns tenten kunnen dit beamen ;) En gelukkig ben ik sinds kort ook een eigenaar hiervan. Zelf heb ik heb ook getwijfeld tussen de prozone of de bundle..

Uit eindelijk heb ik de bundle genomen puur omdat ik een overwrap altijd handig vind zeker als je onder een boom geparkeerd staat en er rommel op valt. Dan hoef ik niet heel me tent schoon te maken, maar alleen me overwrap wat ik fijner vind. Mocht ik die namelijk beschadigen dan is alleen me wrap beschadigd en niet me tent ;)

Daarbij ken ik iemand die een jrc tent heeft met een dikker doek en daar kom ook condens in en met een wrap dus niet.

al met al vind ik persoonlijk dat een overwrap altijd handiger is dan geen overwrap, want mocht je namelijk ineens een overwrap nodig hebben dan heb je die :D en anders moet je er weer 1 kopen wat weer extra geld kost..

al met al is je keuze goed wat betreft de ehmanns, ze zijn van super kwaliteit en echt zeeeeer ruim, maar neem van mij aan neem die bundle ;)

succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

22-08-2014 09:41

Heren,

beide bedankt voor jullie reactie!

Ik heb contact gehad met Matthijs van Bukkum hengelsport en die gaf eigenlijk hetzelfde aan als R de Winter.
In tegenstelling tot R de Winter vis ik echter vaker zonder winterskin ( alleen met lange weekenden en frankrijktrips gaat de skin erop).

Matthijs adviseerde mij om dan de Pro Zone te pakken en eventueel een Hot Spot overwrap.

Eigenlijk dus dezelfde combinatie als Berry, maar dan andersom ;)

Het gaat dus toch de Pro Zone worden met een Hot Spot overwrap.

Ik zal t.z.t. hier nog mijn bevindingen plaatsen over de pro zone.

Heren nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-08-2014 10:55

Hoi Bart,

ik vis zelf ook vaak zonder wrap maar nogmaals hij zit er los bij voor de zelfde prijs, je ben dus goedkoper uit, maar goed misschien heb je geld als water ;)

veel plezier in ieder geval met de ehmanns je zult er absoluut geen spijt van krijgen.

Ciao
Oja joh!!!
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

22-08-2014 11:01

@Bart.. ik heb nog even gekeken maar ik heb het verkeerd neer gezet, ik heb dus ook de pro zone met hotspot wrap.. heb hem ook via Bukkum gekocht 4 jaar geleden oid.

grt
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

22-08-2014 13:13

Berry, goede combinatie :D

En nee, ik heb geen geld als water, was maar waar! Maar deze spullen gaan bij mij altijd jaren mee, wat omgerekend neerkomt op een paar tientjes per jaar. Heb ik er wel voor over ;)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-08-2014 14:05

dat is waar bart, maar goed het is altijd handig om een wrap erbij tenemen dat is een feit of het nu een pro zone wrap of hotspot wrap maakt geen bal uit,... ze zijn het zelfde op het logotje na ;)


ciao.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

22-08-2014 16:02

Klopt, een wrap is zeker fijn vooral met de langere sessies.

Er komt een hot spot wrap bij, echter zit er wel een verschil tussen de hot spot wrap en de pro zone:
Buiten het verschil in doek zitten er bij de pro zone versie ook nog ventilatie ramen aan de achterkant.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-08-2014 16:14

ik heb even gekeken en je hebt helemaal gelijk ze zijn verschillend,... vraag me dan toch af waarom de beste duitse man mij vertelde dat ze gelijk zijn op logo na,... :o

maar goed nogmaals je heb er goed aan gedaan om een ehmanns te nemen, ze zijn van duitse degelijke kwaliteit en voor een leuke prijs te verkrijgen en ik vind ze niks onder doen dan de aqua, trakker, dure lijn van fox ect ect bivvys. EN daarbij vind ik persoonlijk die bundle gewoon super en ook dat ze verschillende maten hebben en niet alleen een 1 persoons en 2 persoons ;)

als je hem binnen heb laat maar weten wat je er van vind of schrijf een review!!! :roll:

Cheers.
Oja joh!!!
jan lensen
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-09-2005 19:54
Locatie: Maarssen

22-08-2014 18:35

Ik ga zelf ook voor de pro zone was eerst de bedoeling dat ik een trakker zou nemen maar daar stap ik van af na al die negatieve berichten .
zag op de duitse site van Ehmanns dat ze in de aanbieding zijn als bundel ,dus bivvy en wrap samen van de pro zone zowel de 1 als de 2 man scheelt toch zo,n 100 euro en had nog contact gehad met bukkem hengelssport en ook bij hun geld die aktie :lol:
Plaats reactie