Ultimate dreamcatcher duo luifel hulp


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

31-07-2014 09:36

Een vriend van me heeft pas geleden een ultimate dreamcatcher duo tweedehands gekocht met winterskin. Bij het opzetten stuitte we op een probleem. Er zit een lange zwarte stok bij die je in de zijkanten (zwarte blokken) van je tent zet, en zo een luifel creëert. Maar deze stok zit alleen in de 2 zwarte blokken vast en niet met een spannings/uitschuif stok (zoals wel tussen de andere baleinen zitten).
Mijn idee was dus ook dat er zo'n spanningsstok mist, is er iemand die ervaring met zo'n tent heeft en dit kan bevestigen? Of iemand die weet hoe je die luifel vast of onder spanning zet?

Ik heb wel eens ergens gezien dat ze die spanningsstokken ook los verkopen (ik dacht raven) toen ik op raven zocht, zag ik ze nergens tussen staan, ik weet ook de juiste naam niet voor deze stokken. iemand?
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

31-07-2014 12:02

Hoi Jerome,

Er hoort 1 tensionbar tussen te zitten lijkt mij, dit heb ik ook bij mijn tent namelijk.. is overigens geen dreamcatcher, maar zo zet je ze wel onder spanning.

De dreamcatcher heb ik wel gehad maar zonder winterskin dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

en anders ff de oude gebruiker emailen vragen hoe hij dit deed of dat hij misschien die tension bar nog heeft liggen..
of een nieuwe bestellen bij een hengelsportzaak,... of ff op ebay kijken:
http://www.ebay.de/itm/CHUB-BIVVY-TENSI ... 2c804e30ad

en als je slim ben bestel je er 2 ;)

succes.
Oja joh!!!
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

01-08-2014 11:40

Hallo,

Ik ben in het bezit van een dreamcatcher incl winterskin. En ik kan je zeggen, echt een top tent! Maar je hebt gelijk, wanneer je de winterskin erover wilt plaatsen, maak je een nieuwe rij stokken ervoor. Inderdaad door de uiteinden in de blokken aan de zijkant te steken. Dan hoort er inderdaad een afstandhouder tussen de gemaakte rij stokken en de eerste rij stokken van je tent. Puur als extra zekerheid om de afstand tussen beide rijen te behouden voor mooie spanning op de winterskin.

Deze ruimte wordt tevens je luifeltje. Ik denk zo'n 10-20 cm groot. Echter kun je je winterskin ook prima zonder tussenstang gebruiken, zodra je de winterskin aan de voorkant op spanning zet (dmv haringen) krijg je automatisch de ruimte voor de luifel wel.

Het stokje dat je mist is een vrij simpel stokje met aan beide kanten een klem die je om de stang heen clipt. Ook prima te gebruiken zonder, maar snap dat je hem mist.

Hopelijk kun je nog ergens een scoren. Succes!

Groet JW
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

01-08-2014 12:11

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een erg mooie tent.

Ik heb ook geprobeerd de luifel op te zetten zonder die tension bar dmv spannen van de winterskin. Echter kreeg ik hem niet mooi en met het minste tikje tegen de luifel schoot hij terug tegen de tent aan. Had dus echt iets nodig die de luifel en de voorste balein uit elkaar hield.

Klopt zonder luifel/winterskin is de tent ook prima te gebruiken, vroeg me alleen af of ik die lange stok van de luifel niet ergens door het tentdoek heen moest steken om te zorgen dat hij niet terug tegen de voorste balein schiet.

Er is ook al gereageerd waar je de stokken kan bestellen en hoe ze heten, en daarmee is me maatje erg geholpen. Thanks!
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

01-08-2014 12:50

nou mooi dat het opgelost is, let wel ff op dat je maat niet een te kleine koopt of te groot ;)

Cheers.
Oja joh!!!
Plaats reactie