Neopreen waadpak


Plaats reactie
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

31-07-2014 09:19

Gezocht en gezocht, geen (recent?) onderwerp over een neopreen waadpak. Wel een gevonden over PVC van dit jaar nog.

Mijn PVC waadpak is op heuphoogte aan het lekken en bij de voet ook. Na wat plakkertjes is ie op heuphoogte verder gescheurd. Ben dus op zoek naar een nieuwe. Nu een Neopreen.

Heeft iemand ervaringen hiermee?

Ik heb ook wat vragen:
* maakt de dikte van het waadpak iets uit bij vergelijk tussen merken of is elke
neopreen hetzelfde? Bijvoorbeeld: 4mm bij merk x is net zo sterk als 5 mm bij
merk Y
* is het zo dat er slechts een paar echte merken zijn (die het "zelf" produceren
en de rest betrekt het van een en dezelfde fabriek?
* wie raadt mij een leuke en goede neopreen waadpak aan en bij welke
winkelier/online store?
* wat voor onderhoud vraagt neopreen waadpakken?

Als er iets is waar ik ook op moet letten (lasnaden en deels vilten zolen bijvoorbeeld), met uitleg, hoor ik dat graag.

Heb al wel dit gezien:
R.T. Neo-Force Neoprene Waadpak 4 mm PVC laars
Spro Neoprene Waadpak 4Mm Pvc laars
Blue Sky Neopreen Waadpak 5mm
Mad Realtree camou neopreen waadpak 4mm PVC laars
WAADPAK NEOPRENE AUTAIN - HELFT ZOLEN VILT PVC laars 4mm

Alvast bedankt!
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

31-07-2014 10:02

http://www.vliegvissers.com/SMForum/ind ... pic=5270.0

Ik denk dat je op deze site wel wat info kan vergaren frenk :wink:

Deze mannen wonen er immers bijna in

mvg sjaak
karpers 2015 : 19
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

31-07-2014 13:42

Dankje, da's een goeie, ga ik zeker doen!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-07-2014 15:07

Mijn ervaring met neopreen pakken is dat ze lekker warm zijn, maar als je regelmatig in en uit het water stapt en er is wat hoogteverschil zijn ze erg kwetsbaar in het kruis. Die naden komen onder druk te staan, gaan na enige tijd doorlekken en dan kan het pak de vuilnisbak in, want daar helpt geen plakker tegen. Ik heb er twee gehad (een shimano en een X2), maar voor mij iig voor het karpervissen niet weer. Sta je aan het strand in de winter of zit je de halve dag in je bellyboot, dan juist wel neopreen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

31-07-2014 22:07

Balen dat ze dat niet kunnen oplossen dat gedoe met die naden. Ik heb nog een reserve waadpak, pas gekregen, maar weet niet of die lekt. Voorlopig kan ik nog vooruit, maar wilde voor de herfst een neopreen waadpak hebben.
Dit geeft me echter wel mijn bedenkingen.

Bedankt voor de info :)
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

01-08-2014 08:40

@ frenk alstu

@daaf even een stukje gekopieerd voor je :wink: bij deze het stukje

als je het artikel goed gelezen hebt is de grootste oorzaak voor lekkende pakken de naden door een verkeerde pasform. koop dus niet te klein en dan vooral de lengte van de benen.

Ben zelf ook opzoek geweest naar een pak ( en er valt veel info te vinden bij de vliegvissers ) vandaar dat ik frenk ook hierheen verwees 8)

mvg sjaak
karpers 2015 : 19
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

01-08-2014 16:08

Frenk ,

Ik kan je na vele pakken maar 1 pak aanbevelen : ron thompson !
Vele pakken gehad maar telkens kapot op de knieën of lek in het kruis .
deze nu 2 jaar in bezit en oveetreft echt mijn verwachtingen , gebruik hem veel en in de winter issie erg lekker warm .
niet de goedkoopste, wel de beste .
verstevigd op de knieën waardoor je met een gerust hard op je knieën kunt zitten .
Heb even voor je ge-googled : http://m.pecheur.com/nl/nl/aankoop-waad ... 57247.html

succes met je keuze
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

01-08-2014 23:21

Hartstikke bedankt, mannen!

Toch nog een vraag: Je ziet sommige zolen met vilt. Hoe lang gaat dat mee? Ik heb op de site gekeken en weet van mezelf al wel dat het tegen het uitglijden op gladde stenen is. Als die vilten zolen versleten zijn is het gebeurd met het waadpak of niet?
Ze zijn er ook zonder vilt nl.

Maar die Ron Thompson is wel interessant. Thx daarvoor:)
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

03-08-2014 02:07

En die is zonder vilt :wink:
En heeft ook nog een extra "lip" op de hakken voor als je het pak wilt "uittrappen" je weet wel , op de achterkant van je hak staan en m tegen houden om eruit te stappen .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Plaats reactie