Sleeping System stretcher


Plaats reactie
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

30-06-2014 07:01

Ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe stretcher en slaapzak voor de langer sessies. Wil toch wat groter gaan want 1 week op mijn huidige stretcher vergt toch wat moeite met opstaan na enkele dagen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met bijv de Fox flatliner bed and bag system of de nash Indulgence Air Frame sleeping system?

Graag hoor ik de ervaringen en/of adviezen.

Mvg,

Mark
stephan wils
Berichten: 29
Lid geworden op: 10-04-2014 16:29

01-07-2014 18:58

jep heb ehm hier de flatliter bed & bag system.
Goede kwaliteit niet de lichtste dan moet je meer bij de trakker bedden zijn maarja dan heb je het ook over een fleece laag die een stuk dunner is voor je comfort en er zit geen slaapzak op die je bij de flatliter wel erbij krijgt en meegeteld word met het complete bed. dus al met al zeg ik doen! je hebt comfort, er zit een systeem in die handigheid brengt bij het snel opzetten en opbergen van je spullen. en voor de langere sessies lijkt hij mij ook wel goed ik heb hem gekocht voor een midweek langs de maas of voor lang weekend aan de plaatselijke vijvers hier. deze gaat ook mooi mee naar frankrijk volgend jaar voor een weekje daar te zitten. sommige zeggen je moet dan de flatliner pakken maarja koop maar eens een stretcher waar je 300 euro voor neer legt en je gebruikt hem alleen in frankrijk en hier niet dan moet je al de loterij hebben gewonnen tevens is deze stretcher dan ook nog zonder slaapzak. de nash indulgance bedden ben ik ook zeer over te spreken m'n broertje heeft zich laatst de long legs gehaald lomp en groot maar ligt super! ik ben gegaan voor het lichte pakketje omdat ik mijn broertje vaker zie strompelen met de stretcher van de auto naar de opslagplaats en dat wou ik voorkomen.
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

02-07-2014 08:44

Top bedankt voor je antwoord. Het gewicht is geen probleem. Is de slaapzak van de Fox dik genoeg om er in vrieskou mee te liggen?

Die enkel poten zijn die stabiel genoeg dat je er ook nog gewoon op kan gaan zitten aan het voeteinde? Of zitten die er alleen maar aan voor stabiliteit bij het liggen?
stephan wils
Berichten: 29
Lid geworden op: 10-04-2014 16:29

03-07-2014 00:36

Ik had ook eerst twijfel met de poten maar het is super stevig heb er al op gelegen met 2 man wel maar 10 minuten maar hij houd het goed. De slaapzak moet wel wat dikker wel vind ik het ideaal dat er een handig voeten gedeelte bij zit want dat is vaker het eerste waardoor je het koud krijgt. Ik raad aan het thermo gedeelte aan te schaffen dat ga ik deze winter ook doen.
Mark Finden
Berichten: 51
Lid geworden op: 25-05-2010 08:55

03-07-2014 08:51

Ok, bedankt. Als je die extra cover moet kopen is het prijsverschil tussen de fox en Nash niet meer zo groot. En denk ik toch dat ik dan voor de nash ga ivm het uithalen van matras wat wel handig is in de zomer..
stephan wils
Berichten: 29
Lid geworden op: 10-04-2014 16:29

03-07-2014 16:41

ik heb per toeval in de actie de flatliter voor 260 kunnen kopen je moet het gewoon even in de gaten houden
Plaats reactie