shimano catana cx (catcx12275p)


Plaats reactie
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

16-06-2014 14:04

Hoi,

Ben op zoek naar een setje nieuwe stokken.

Had mijn oog laten vallen voor de shimano Catania cx 12 foot 2,75p.
Heb nog geen kans gehad de hengel in het echt te mogen aanschouwen.

Ik wil deze gaan gebruiken i.c.m. een shimano 8000d EU baitrunner.

Nu weet ik dus dat de test curve 2.75 pond is maar wat voor actie heeft deze hengel?
Wil wel graag nog wat gevoel hebben tijdens een dril.

Ik ben benieuwd naar mensen die deze hengels al wat langer gebruiken.
Hoe is de kwaliteit en afwerking?

BVD.
Kansloos gezeik!
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

16-06-2014 14:05

Vooral de prijs van zo rond de 80 euro sprak mij aan.
Kansloos gezeik!
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

16-06-2014 14:45

Niet persoonlijk; maar waarom kijken mensen altijd op internet naar een hengel vraag ik me af?
Je geeft aan dat je gevoel wilt in de hengel, maar niemand kan jou iets over gevoel vertellen, want dat is persoonlijk.

Er is maar 1 tip: Ga naar een goede hengelsportzaak met veel hengels op voorraad en test daar elke hengel totdat je iets hebt wat je bij je vind passen. Kijk daarna pas naar de prijs etc. Pas dan heb je een hengel naar je eigen wensen.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

16-06-2014 18:49

Je kan je toch wel vast orienteren op het net? De winkelier heeft over het algemeen niet alle merken op voorraad, en heft vaak een belang bij een bepaald merk. Als je vast op het net orienteert, kun je daarna een winkelier zoeken die het merk verkoopt waar je belangstelling in hebt.
Gewoon, lekker vissen.
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

16-06-2014 20:43

Ik maak via internet een voorselectie dit doe ik dmv,merk,prijs,previews en ik stel ook meningen van andere gebruikers(forummers)op prijs.

De lokale hengelsport winkel heeft hem niet liggen dus ik moet hem wat verder op gaan zoeken.
Ik kon al heel veel vinden op internet maar niet wat voor actie deze hengel heeft.

Als jij(Wouter) zo een type hengel hebt of er meer over weet hoor ik het graag van je,maar tips over naar de winkel gaan kan ik ik zelf ook wel bedenken,niets persoonlijke hoor....

En eerst gaan kijken wat bij me past en dan naar de prijs??
Ik heb een dure hypotheek en een gezin van 4 te onderhouden dus mijn uitgangspunt positie begint bij het budget.
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

16-06-2014 21:38

Michel ,

ik heb ze zelf ook ( 3 stuks ) model 2010 ofzo .
Ook 2,75 .
Hengels gaan al dus dik 4 jaar mee , zowel bij mijn nederlandse als mijn buitenlandse visserij doen ze wat ze moeten doen .
Heb er tijdens mijn afgelopen sessie in frankrijk zelfs een record afstand mee gevist ( dik 400-500 ) meter , hengels deden het ook toen prima .
Moet er wel op toelichten dat ik gevlochten lijn gebruikte voor direct contact en de vis ging halen in de boot .

Voor 80 euro per hengel heb je er een prima stok aan , echter zoals hierboven aangeraden is ; no better way than seeing them .

Jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Michel Mester
Berichten: 486
Lid geworden op: 14-04-2014 15:18

16-06-2014 22:19

@ Jeffrey,

Wat voor actie zit erin deze hengel ?
En hoe gedragen zijn zich bij een dril?
Kansloos gezeik!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

16-06-2014 23:38

Goed , hengel buigt goed door maar niet tot aan het handvat om het zo maar te zeggen .
Het topdeel is erg buigzaam maar net niet TE .
Een "echte" 2,75 .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

17-06-2014 08:19

Michel Mester schreef:
Als jij(Wouter) zo een type hengel hebt of er meer over weet hoor ik het graag van je,maar tips over naar de winkel gaan kan ik ik zelf ook wel bedenken,niets persoonlijke hoor....
.


Dan nog snap je mijn tip niet :P. Nogmaals, een goede hengelsportzaak heeft veel hengels op voorraad. En ja, ook budget hengels die je nu over het hoofd ziet, dat bedoel ik dus te zeggen.

Zo heb je de fox warriors, Force e-range, Shimano catana / beastmasters, Nash entity, Sonik SKS, Daiwa Regal carp en zo kan ik denk ik nog wel lang doorgaan over hengels vanaf 70 tot 100 euro. Dus nogmaals, ga naar een zaak die deze hengels heeft liggen, buig elke krom en voel zelf wat je de beste hengel vind. Des te groter is je glimlach als je straks aan de waterkant mag drillen :).
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

18-06-2014 18:05

Wouter Witkamp schreef:Niet persoonlijk; maar waarom kijken mensen altijd op internet naar een hengel vraag ik me af?
Je geeft aan dat je gevoel wilt in de hengel, maar niemand kan jou iets over gevoel vertellen, want dat is persoonlijk.

Er is maar 1 tip: Ga naar een goede hengelsportzaak met veel hengels op voorraad en test daar elke hengel totdat je iets hebt wat je bij je vind passen. Kijk daarna pas naar de prijs etc. Pas dan heb je een hengel naar je eigen wensen.


Niet iedereen heeft zo'n hengelsportzaak met een grote voorraad hengels in de buurt. Ik in ieder geval niet. Om bij een grotere hengelsportzaak te komen ben ik toch gauw een uur à anderhalf uur kwijt. Dan snap ik best dat mensen eerst op internet een voorselectie maken en dan naar de hengelsportzaak gaan om te kijken en te voelen.

Een hengel via internet bestellen zonder deze ook daadwerkelijk in handen gehad te hebben doe ik beslist niet. :wink:
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

19-06-2014 14:25

Rene Zoeter schreef:Je kan je toch wel vast orienteren op het net? De winkelier heeft over het algemeen niet alle merken op voorraad, en heft vaak een belang bij een bepaald merk. Als je vast op het net orienteert, kun je daarna een winkelier zoeken die het merk verkoopt waar je belangstelling in hebt.

precies, natuurlijk kan je je orienteren op het net! Daarnaast test en koop ik de hengels in de hengelsportzaak zelf, iets met gunnen en voortbestaan.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Plaats reactie