hoofdlijn ?


mark spaanderman
Berichten: 25
Lid geworden op: 12-11-2013 12:32

11-09-2014 16:18

Rik koster schreef:Komt omdat die nieuw is,gooi eens een eind in,en doe je lijn tussen een spons met dreft binnen draaien,zinkt als een baksteen,de lijn is in het begin wat vetttig


Bedankt voor de tip !
Roy Lodder
Berichten: 21
Lid geworden op: 24-06-2012 17:04

12-09-2014 14:59

Ik denk dat er geen enkele lijn bestaat die aan alle wensen voldoet,je moet zelf te rade gaan wat je het belangrijkste vind.
Niet kinken,trekkracht,schuurbestendig,houdbaarheid.
je komt er ook pas achter als je er een paar seizoenen mee vist,sommige moet je echt elk seizoen vernieuwen,terwijl andere echt een paar seizoenen meegaan(GR60 van gardner,daiwa sensor).
Ik vind de schuurbestendigheid en houdbaarheid het belangrijkst,om nu elk jaar voor een kapitaal aan nylon vooral als je meerdere hengels hebt met bigpit molens te vernieuwen te gek worden.
Voel de eerste 50meter of er geen beschadigingen zijn,Haal er een meter of 20 a 30 af test de lijn op de trekkracht en je kunt er gewoon weer een seizoen mee vissen.
Ok kinken is lastig maar minder belangrijk dan trekkracht en schuurbestendigheid want daar verspeel je de vis op.
Als je de topics leest dan heeft iedereen goede en slechte ervaringen met een bepaalde lijn,als je vertrouwen hebt in een lijn blijf hem dan trouw want vaak is het ook het nieuwsgierigheid als er weer een nieuwe lijn op de markt komt,wat ik ook een nadeel vind de gecoate lijnen,de coating gaat er na een bepaalde tijd langzaam af waardoor de lijn zwakker wordt behalve bij gevlochte lijn.
Zelf vind ik ook het prijs verschil in de lijnen groot,waar zit hem dat in.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

13-09-2014 15:05

Sublijntje tot de honderd meter en je bent klaar.

Groet, Peter