problemen humminbird rf15


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

04-06-2014 17:36

Ik heb problemen met mijn humminbird RF15 die op mijn Powercatcher (door hun zelf) is gemonteerd.

Als ik ga varen geeft hij het met grote regelmaat storing op mijn ontvanger.
Zoal de watertemperatuur, diepte, als weergave.

Soms doet hij het naar behoren en dan opeens
schommelt de watertemperatuur, evenals de diepte van bijvoorbeeld 1mtr naar 25mtr naar 3mtr naar 17mtr naar 12mtr naar 6mtr en dan opeens doet hij het wel weer goed en dan doet hij het weer niet. maw niet echt betrouwbaar.
maar terwijl die dat zo aangeeft komen er ook allemaal verticale strepen door het beeld over de hoogte van het hele scherm.
Ik kan zo dus nooit de bodem aflezen.

Iemand hier meer ervaringen mee? en is dit snel op te lossen?
Het scheelt me namelijk ruim 400km als ik hem voor garantie terug moet brengen

alvast bedankt
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

04-06-2014 20:26

Ja RF15 is bekend dat die niet altijd goed werkt (bij mij ook nog nooit goed gedaan destijds ook ingebouwd bij de bouwer van de Sniper (zelfde als powercatcher),
die verticale strepen komen volgens mij van het switchen van de diepte zoals je aangeeft dan springt hij van 12 naar 5 en weer naar 17 ed. Dan gaat het scherm dat automatisch schalen zeg maar.

oplossing weet ik zo niet, ik werd er zelf ook hopeloos van en de boot destijds zsm verkocht,

grt
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

04-06-2014 22:32

zit er een versterker ingebouwd?
Ik denk het niet
signaal is te zwak en stoort hij snel
Bij mijn sniper was toen het ei niet goed gesoldeerd.
Ben bij boboot geweest heb daar toen een versterker in laten bouwen en een andere ei
Man wat een wereld van verschil.
bereik meer dan 300m op zijn sloffen.
maar zit er tussen de motoren een ontstoorder?
kan ook wel eens schelen
visvinder te dicht bij de motor?
enz.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

05-06-2014 16:19

@ berry
Bosveld bouwt ze overal in en het zou me verbazen dat hij deze nog zou monteer na ''ik noem maar 5 jaar'' terwijl ze niet goed werken.
Hun boot is tenslotte een kwaliteitsproduct.
Het klopt overigens wel dat hij strepen geeft na een inschaling, maar het lijkt wel alsof er iemand langs me staat die vol met kwik of iets dergelijks zit, zo erg stoort de ontvanger.

@ ron
Dat zou ik even na moeten vragen.
Ik ga hem in ieder geval zelf niet open halen, anders ben ik op voorhand al de garantie kwijt.
Het ei dat erop zit is die er standaard bij zit (oranje).
Ik neem overigens aan dat ze dat normaal toch wel weten bij bosveld dat het ei niet te dicht bij de motor mag zitten of dat er een ontstoorder tussen moet, daar ze er al jaren mee bezig zijn en al enorm veel hebben verkocht.
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

05-06-2014 17:42

@Mark: zoek even rond op internet en dan zie je dat er genoeg problemen zijn met die RF15, en vaak heeft het te maken met storende onderdelen rondom het eitje. bijv. zoals al eerder gezegd niet/slecht ontstoorde motoren of andere electronica.

Succes met de zoektocht!

grt
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

05-06-2014 23:43

Heb je de contactpuntjes onderop het eitje al eens licht schoon geschuurd of de batterij ervan vervangen ?
Houd je genoeg afstand tussen je scherm en zender ?
Heeft ie altijd goed gewerkt ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

06-06-2014 07:07

als je het zelf niet aandurft ff naar dirk gaan van http://www.voerbootupgrade.nl/webshop/1 ... t-upgrades die weet wel wat er mis is en kan het eventueel ook oplossen.
Plaats reactie