taska a type


Plaats reactie
Jeffrey van Mourik
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-09-2013 08:03

27-05-2014 20:04

vraagje mede forumleden

ik was vandaag in mijn lokale hengelsport winkel.
daar viel mijn oog op de taska a type collectie.
klopt het als ik zeg dat dit een complete lijn is die gemaakt is van aluminium.
is dit nou duurzaam genoeg?
natuurlijk zal rvs waarschijnlijk een stuk sterker zijn.
is er iemand die hier ervaring mee heeft of die ze daadwerkelijk heeft??
ik bedoel de banksticks en de buzzerbars.
Als ik de prijs zie mag ik ervan verwachten dat ze kwalitatief goed zijn,maargoed
weten doe je het niet als je ze zelf niet gebruikt.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

vriendelijke groet jeffrey

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

28-05-2014 10:39

Dat is echt een marketing trucje volgens mij, 'als de prijs hoog is, zal het wel goed zijn'.

Ik vind de prijzen voor het spul veel te hoog voor wat het is. Het zal wel mooi afgewerkt zijn, maar aluminium blijft minder stevig en duurzaam dan RVS en ik zou daarom het geld liever daaraan uitgeven. Als het lichtgewicht moet dan zou ik eerder kijken naar bv Jag prolite. zelf heb ik wychwood titanium (voor een prikkie op de beurs gekocht :-)) en dat bevalt ook uitstekend :-).

Mijn lokale hengelsportzaak geeft overigens aan het spul te hebben geweerd uit de winkel vanwege tegenvallende kwaliteit (voeren wel overige Taska artikelen). Het kan natuurlijk ook zijn dat ze van mening zijn dat ze de focus liever houden op het huidige assortiment, maar dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-05-2014 11:43

heel simpel, laat aluminium liggen het is wel lichter maar niet sterker en beschadigd snel.

leg er wat centjes bij en neem rvs..

verder zijn taska spullen gewoon goede spullen maar ook al zou het van solar of fox of wat voor merk dan ook dan zal ik nog hun aluminium spullen laten liggen zeker wat betreft banksticks en rodpods ;)

Succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

28-05-2014 19:47

Dat centjes erbij leggen hoeft niet eens. Volgens mij heb je vooor t zelfde geld ook RVS spulletjes :)
Jeffrey van Mourik
Berichten: 20
Lid geworden op: 18-09-2013 08:03

29-05-2014 10:32

Haha ja volgens mij ook ja want die lijn van taska is heel duur :D :D
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-05-2014 18:26

Andre Jacobs schreef:Dat centjes erbij leggen hoeft niet eens. Volgens mij heb je vooor t zelfde geld ook RVS spulletjes :)



Tuurlijk heb je dat andre,...maar dat zijn geen taska spulletjes en daar gaat het toch om??

@jeffrey:
ja die taska spullen zijn duur maar wel kwaliteit zeker de RVS lijn..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

29-05-2014 18:51

Mijn punt is dat je voor t zelfde geld misschien betere kwaliteit hebt bij andere merken. De aluminium range kost ney zoveel als rvs van andere merken. Nja dan wist ik het wel :)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-05-2014 08:05

uhm beter kwaliteit??? ja je hebt verschillende sterktes rvs, denk dat taska en solar en dat soort merken heus wel het dure rvs verkopen, maar goed..

je hebt gelijk dat je dan heus een ander merk kan kopen voor minder,... maar als je veel geld hebt of alles van taska ja dan blijf je toch bij taska ;)

cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-05-2014 08:31

De vraag was toch over aluminium en RVS? Even afgezien van het merkje:

Aluminium is normaal gesproken gelakt. Bij gebruik krast de lak. Het ziet er daarom sneller gebruikt uit.

Voordeel is weer dat aluminium niet zo lelijk oxideert (roest) als RVS. De afkorting staat namelijk niet voor roestvrij en weggestopt in een foedraal met een beetje (lichaams) zuur en vocht tast gepolijst RVS snel aan. Verder is aluminium veel lichter. Sterkte is bij geschikte buizen geen probleem.

Eigenlijk is het jammer dat de betere aluminium gear langzamerhand verdrongen is door glimmend RVS. Je sjouwt je een bult. Kwestie van onze voorliefde voor kraaltjes en spiegeltjes vrees ik.

Wat betreft prijs. Een degelijk stukje ambachtelijk werk kost tegenwoordig kapitalen.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

30-05-2014 10:25

Ken iemand die doet al ruim 20 jaar met aluminium steuntjes. Maarja , die is dan
ook weer niet zo hype gevoelig :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

30-05-2014 10:39

Nog een nadeel van rvs is, dat het "vreet". Als de schroeven etc. van rvs zijn, wil het nogal eens erg vast gaan zitten.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

30-05-2014 11:16

R de Winter schreef:uhm beter kwaliteit??? ja je hebt verschillende sterktes rvs, denk dat taska en solar en dat soort merken heus wel het dure rvs verkopen, maar goed..

je hebt gelijk dat je dan heus een ander merk kan kopen voor minder,... maar als je veel geld hebt of alles van taska ja dan blijf je toch bij taska ;)

cheers


je begrijpt m nog niet helemaal. Mijn punt was dat je voor het Aluminium van Taska, bijna net zoveel betaald als RVS van andere merken. Dan haal ik liever rvs...

Kees, wel eens dat Marine grade (316) rvs van Jag vastgehouden? helemaal niet zo zwaar! maar oke...daar betaal je dan wel weer een godsvermogen voor..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-05-2014 11:53

@andre,

maar zoals ik dus al aangaf het gaat hier om taska ;)

maar goed miscommunicatie is toe gestaan..

cheers
Oja joh!!!
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

30-05-2014 12:17

Rvs 316 is net zo zwaar als het meer gebruikte 304 alleen beter roestbestendig,JAG zal met dunnere wanddiktes werken,aluminium rodpod,ik vis al een jaar of 5 met een Cygnet Sniper pod,licht ,sterk ,en voldoet prima aan mijn eisen,en elke week in gebruik,het vreten van Rvs schroeven kun je eenvoudig tegen gaan door er wat vet aan te smeren,groeten Henk
Plaats reactie