Delkim TX-I PLUS


Plaats reactie
rick dijkema
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-05-2013 22:18
Locatie: Amersfoort

07-05-2014 22:30

Beste lezers,

Ik ben van plan delkim TX-i plus beetmelder te gaan kopen. Nou zit ik met de volgende vraag. Als ik 2 losse beetmelders koop, en een maand later de RX mini receiver. Maakt dit dan uit? ik hoorde een maatje van me zeggen dat je ze dan moet inlaten stellen bij een hengelsportzaak is dit ook zo?

En verdere + of - punten hoor ik graag.

Met vriendelijke groet,

Rick Dijkema
PR Schub: 31 pond
PR Spiegel: 28 pond
Will v Dongen
Berichten: 43
Lid geworden op: 24-02-2013 08:38

08-05-2014 07:21

Beste schrijver.

Ik zou zeggen doe eens de zoekfunctie op dit forum, staat zat beschreven hier over.

Groet....
Dit is de uitspraak, Hier zult u het mee moeten doen.... ( De Meester Visser )
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-05-2014 09:11

+ punten:
Mooi geluid, persoonlijk.
Waterdicht, maar dan ook echt!
Trlplaatje veel gevoeliger dan een roller.

- punten:
Lelijk/lomp.
trilplaatje veel gevoeliger dan een roller.

NIet koppelbaar zijn, zou in extreme gevallen (nog) kunnen voorkomen. Als ze van een andere serie zijn dan kan het een probleem zijn. Maar ik ga er van uit dat er geen verschillende series meer te krijgen zijn ALS je ze beiden nieuw in de winkel koopt.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-05-2014 09:14

Will v Dongen schreef:Beste schrijver.

Ik zou zeggen doe eens de zoekfunctie op dit forum, staat zat beschreven hier over.

Groet....


Ik heb jouw bijdragen eens gelezen, is nu niet echt een toegevoegde waarde te noemen. Wellicht kun je proberen een waardevolle bijdrage te leveren aan dit forum? En als dat te veel moeite is .......
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

08-05-2014 10:10

Delkims lomp Marc? Is natuurlijk puur persoonlijk maar ze zijn niet veel groter dan de meeste beetmelders van welk merk dan ook...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-05-2014 11:38

Michiel, dat weet ik sterker nog ik heb er zelf ook 4 maar ik vind ze lomp en lelijk. Als andere piepers even effectief zouden zijn maar mooier dan nam ik die./
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Will v Dongen
Berichten: 43
Lid geworden op: 24-02-2013 08:38

08-05-2014 11:41

Als nog een bijdrage zonder teveel moeite 8)

Iedere Delkim TX-I plus is te koppelen aan een ontvanger of je die nu gelijk koopt of later aanschaft.
Het is nl niet zo dat een ontvanger alleen vast zit aan een Delkim set.

De min punten:
- Heb ik zelf niet mogen ervaren, het enige in een harde regen of hagelbui dat de trillingen via de hengel door worden geven en je melder afgaat.
Je leest wel eens dat ze een terug loper niet goed registreren, maar ja dat is een kwestie van goed afstellen, er zit een + en - stand op de aan/uit schakelaar en een afstelknop voor de gevoeligheid.

De plus punten:
- Waterdicht
- geen roller
- perfecte beet registratie, zowel de terug zwemmers
Dit is de uitspraak, Hier zult u het mee moeten doen.... ( De Meester Visser )
rick dijkema
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-05-2013 22:18
Locatie: Amersfoort

08-05-2014 12:26

Will v Dongen schreef:Beste schrijver.

Ik zou zeggen doe eens de zoekfunctie op dit forum, staat zat beschreven hier over.

Groet....


Ik heb natuurlijk de zoekfunctie al geprobeerd, alleen werkte deze niet zoals ik wilde en vandaar dat ik mijn eigen onderwerp heb gestart.

_____________

Bedankt voor de verdere reactie. ik ben nu zeker van mijn zaak dat ik de Delkims TX-i plus ga aanschaffen. Naar het uiterlijk kijk ik niet echt ik wil gewoon een goed functionerende set.

Groet, Rick
PR Schub: 31 pond
PR Spiegel: 28 pond
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-05-2014 14:36

Will v Dongen schreef:Als nog een bijdrage zonder teveel moeite 8)

Iedere Delkim TX-I plus is te koppelen aan een ontvanger of je die nu gelijk koopt of later aanschaft.
Het is nl niet zo dat een ontvanger alleen vast zit aan een Delkim set.

De min punten:
- Heb ik zelf niet mogen ervaren, het enige in een harde regen of hagelbui dat de trillingen via de hengel door worden geven en je melder afgaat.
Je leest wel eens dat ze een terug loper niet goed registreren, maar ja dat is een kwestie van goed afstellen, er zit een + en - stand op de aan/uit schakelaar en een afstelknop voor de gevoeligheid.

De plus punten:
- Waterdicht
- geen roller
- perfecte beet registratie, zowel de terug zwemmers


Altijd kunnen koppelen is niet waar!
Er is een overgang geweest waarbij de oudere txi niet kon koppelen met een nieuwere ontvanger. Maar dat had jij uiteraard gelezen in de vele reacties toen jij het onderwerp even op zocht? :P :P :P
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

08-05-2014 15:28

Hallo rick ,

het later kppen moet geen probleem opleveren.
eigenlijk hetzelfde als later nog bijvoorbeeld een 4e txi kopen voor je frankrijk hengel .
het "probleem" van niet kunnen koppelen is al van een aantal jaar geleden , de txi's die nu in de winkel liggen hebben dit niet meer

Gr .jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Will v Dongen
Berichten: 43
Lid geworden op: 24-02-2013 08:38

08-05-2014 19:35

Beste Rick...

Succes met de aankoop van de beste piepers ooit gemaakt, ze zullen je prima bevallen.
Een beetje uitvogelen en instellen voor de gevoeligheid is al een groot plezier.

Gr Will.
Dit is de uitspraak, Hier zult u het mee moeten doen.... ( De Meester Visser )
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

08-05-2014 21:09

Waterdicht zal toch wel niet hoor...

Mijn schoonvader heeft onlangs door een run 2 delkims in het water laten sukkelen..
1tje ging nog, maar de andere kapot... Nu na enkele dagen kreeg ik m wel weer aan de gang... Maar waterdicht zullen ze toch niet zijn volgens mij.... Iemand anders ze al in het water laten vallen? Of getest?
Hjalmar Stoete
Berichten: 31
Lid geworden op: 29-05-2002 02:00
Locatie: Duiven

09-05-2014 19:38

Koppelen kan uiteindelijk altijd. Punt is dat elke Delkim een eigen nummer heeft. De 1e serie ontvangers kon maar een maximaal aantal nummers herkennen.
Delkim werd een hype en er werden er veel meer verkocht. Delkim lost dit gratis op door de software in de 1e serie ontvangers te updaten. Ga naar je hengelsportzaak en die stuurt hem via Korda naar Delkim UK. Week of 5 later heb je je ontvanger weer terug die ook de "hogere" nummers kan herkennen.
Ik heb die van mij opgestuurd zonder batterijklepje omdat ik bang was dat dat kwijt zou raken, kreeg hem keurig terug met een nieuw klepje erop. Kijk, dat is service. (Maar daar heb je ook voor betaald. :) )
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-05-2014 10:10

Fantastische service ja, 5 week wachten op een software update! :roll:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

10-05-2014 13:23

Och, fox liefhebbertje..? :roll: Gratis nieuwe software update zodat oudere types ook op nieuwere versies werken is wat mij betreft een prima service. Dat het allemaal wat lang duurt is jammer maar om dan zo te reageren.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-05-2014 08:02

Je kan een eind weg lullen Lesley, de fox vs delkim discussie wou ik hier niet voeren. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen het goede service noemen dat je piepers zo lang kwijt bent als er wat mee is. Zo'n software updat kost de heren van Delkim waarschijnlijk maar een paar minuten, maar goed zelfs al zou het een paar uur zijn, dan nog betekent dat dat die dingen daar gewoon een maand op de plank liggen, terwijl de klant zonder piepers zit. Ik noem dat niet echt klantvriendelijk.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

11-05-2014 13:14

Heeft niks met klantvriendelijkheid te maken. Denk je nu werkelijk dat ze bij Delkim de piepers in ontvangst nemen en deze dan moedwillig een week op het schap laten liggen terwijl ze niks te doen zouden hebben? Elk bedrijf probeert zo snel mogelijk zijn zaken af te ronden binnen hun macht. Ik denk als je een ander willekeurig merk naar het buitenland op laat sturen je ze ook niet binnen enkele dagen terug hebt. Daarnaast is het een extra gratis service. Pieper van mijn maat heeft bijna 3 maanden in de la bij van de Kolk gelegen. Was toevallig een Fox en werd gewoon niet verstuurd door die lamlul. Zou fox nu dan klantonvriendelijk zijn? Heb ooit eens een paar onderdelen bij Delkim besteld, netjes binnen een week vanuit de Uk bij mij in de bus. Ik bedoel maar.

Gr.
©
Hjalmar Stoete
Berichten: 31
Lid geworden op: 29-05-2002 02:00
Locatie: Duiven

11-05-2014 18:00

Daaf Wolters schreef:Je kan een eind weg lullen Lesley, de fox vs delkim discussie wou ik hier niet voeren. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat mensen het goede service noemen dat je piepers zo lang kwijt bent als er wat mee is. Zo'n software updat kost de heren van Delkim waarschijnlijk maar een paar minuten, maar goed zelfs al zou het een paar uur zijn, dan nog betekent dat dat die dingen daar gewoon een maand op de plank liggen, terwijl de klant zonder piepers zit. Ik noem dat niet echt klantvriendelijk.


Heeft alleen maar te maken met het feit dat ze naar UK gaan. Mocht je in de UK wonen dan heb je ze meestal binnen een week terug. Nu gaan ze naar je winkelier, die wacht tot de Korda man er is, die komt 1x per week op Korda kantoor en die sturen 1x per week een doosje naar UK. En omgekeerd hetzelfde. (De tijden zijn verzonnen door mij!!!!!! Behalve wanneer je in UK woont, dan heb je ze echt in een week weer terug.)
rick dijkema
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-05-2013 22:18
Locatie: Amersfoort

12-05-2014 12:13

Ik ben helemaal tevreden over de opmerkingen en de tijd van verzending is voor mij normaal ik weet dat zulk soort dingen gewoon tijdkosten.

Groet, Rick
PR Schub: 31 pond
PR Spiegel: 28 pond
Plaats reactie