Stow Bobbins & snag ears


Plaats reactie
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

17-04-2014 15:16

Hallo,

Ik vis nu alweer een aantal jaren op karper, dit heb ik altijd gedaan met goedkope aardappels van Select Fishing. Nu zijn ze wéér stuk en ik ben er eigenlijk klaar mee. Nu wil ik de Delkim EV Plus gaan kopen(2 stuks natuurlijk :) ) en ben ik ook aan het kijken voor swingertjes en snag ears.

Nu vind ik de Stow Bobbins(€25p/s) en de snag ears(€18p/s) wat aan de prijzige kant. Nu is mijn vraag aan jullie; zijn er iets goedkopere alternatieven die ook werken met de Delkims?

Nick.

PS: Waarom is de paarse variant eigenlijk duurder (bij Henk Koster)?
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

17-04-2014 21:04

hallo nick, volgens mij heb je bij Delkims geen snag ears nodig hoor, die hengelhouders zijn best wel hoog. tenzij je lijn natuurlijk bijna loodrecht op je hengel loopt. die stowbobbins zijn heel fijn maar eigenlijk werkt elke hanger gewoon. wil met een lampje moet je wel die van delkim kopen anders past het niet.
groeten Merijn Otterman
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

18-04-2014 08:15

Merijn bedankt voor je antwoord! Ik wil graag snag ears omdat ik binnenkort een stek ga bevissen waarbij de enige mogelijkheid een bijna haakse hoek is tov mijn hengels. Waarom zijn die stowbobbins precies zo fijn? Zijn er niet hangertjes die bijna net zo fijn zijn die niet zo overpriced zijn? Ik hoef ook geen lampje in mijn hangers, als ik 's nachts vis heb ik al een lamp op mijn hoofd :)

Nick.
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

18-04-2014 12:08

Delkim heeft eigen snagears. Deze zijn wel mooi en compact maar doen hetzelfde als andere (goedkopere) snagears. Die koop je al voor minder dan een tientje net als de hangers.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

20-04-2014 20:55

die stowbobbins zitten op je lijn met een clipje inplaats van dat ze er overheen schuiven. dit is zeer geschikt voor de slappelijnenvisserij. als je met strakke lijnen vist is elke hanger/swinger geschikt.
ik vis zelf veel in de winter op snoek met slecht weer en dan blijven die hangers maar piepen waardoor swingers/monkey climbers echt een uitkomst zijn. ik geef zelf de voorkeur aan swingers vanwege hun degelijkheid. maar dat ziet er dan weer iets minder mooit uit.
hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven.
groeten Merijn
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

21-04-2014 09:57

Duo carb in combinatie met de verlichte hangers van delkim zijn heel fijn wanneer er veel wind staat. geen valse piepjes meer :)
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

21-04-2014 11:07

Merijn Otterman schreef:hallo nick, volgens mij heb je bij Delkims geen snag ears nodig hoor, die hengelhouders zijn best wel hoog. tenzij je lijn natuurlijk bijna loodrecht op je hengel loopt. die stowbobbins zijn heel fijn maar eigenlijk werkt elke hanger gewoon. wil met een lampje moet je wel die van delkim kopen anders past het niet.
groeten Merijn Otterman



Merijn volgens jou heb je geen snag ears nodig , volgens mij heb jij geen delkims klopt dat ?

Kan je toch vertellen dat als je je slip dicht heb staan de karper er totaal geen moeite mee heeft om je hengels er af te trekken , heb dit zelf al meerdere keren ervaren.

swingers /hangers is persoonlijk zeker ook waar je het voor toe gaat passen heb zelf de stow bobbins en de night light pro is maar net waar is vis

mvg
karpers 2015 : 19
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

23-04-2014 08:32

Ik gebruik de delkim snag ears. Werkt perfect :)
Ook heb ik de stow bobbins, maar die gaan er alleen op als ik slack line ga vissen. Als ik jou was zou ik iets meer geld uitgeven voor de Solar Titaniums, hier kan je namelijk hetzelfde mee uithalen als de bobbins (je lijn vastclippen). Maar ook gewoon als springer of als swinger gebruiken. Kort samengevat; ondanks de prijs krijg je 3x zoveel bij Solar titaniums :)
Boudewijn pilon
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-10-2010 19:59
Locatie: hoorn

28-04-2014 23:38

Kwa hanger kan ik je de blacklabel bobbins van fox aanraden ik heb zelf ook en ze zij dacht 12.50 per stuk of je kan hem samen stellen naar keuze ben je iets duurder uit maar blijft zeker onder het bedragdie de stows kosten
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

29-04-2014 11:15

Die titaniums zijn zeker leuk, vooral omdat je met 1 set klaar bent voor alle omstandigheden :-). Jammer dat je ook betaald voor 3 sets in 1 :'(

Vis zelf met monkey climbers van matrix en met stow bobbins. Ik gebruik standaard de stow bobbins, je kunt beweging van de lijn iets beter waarnemen. Als er veel wind staat dan kies ik voor de monkey climbers, om valse piepjes tegen te gaan. stiekem vind ik die monkeyclimbers wel veel leuker om te zien...
Plaats reactie