Lijnbreuk met Berkley Big Game Ultra Clear 0.31


Plaats reactie
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

11-04-2014 10:28

Ik heb gisteren 2 x lijnbreuk op twee verschillende hengels zonder verklaarbare reden gehad. Ik vis met Berkley Big Game Ultra Clear 0.31. Ik "sloeg aan" de vis zit er even aan en de lijn valt slap. Lijn was niet beschadigd of wat dan ook, ook niet na de breuk. De breuk leek ook niet rafelig of zo iets. De lijn zit ongeveer 1 maand op de molens. Ik baal er enorm van. Twee vissen met een haak in hun bek. :evil: Ik lees alleen maar goede berichten over deze lijn, dus zou het toeval zijn? Of hebben jullie soortgelijke ervaringen met deze lijn?
Gewoon, lekker vissen.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

11-04-2014 11:36

Hey Rene,

Ik heb zelf niet die lijn maar heb wel een soortgelijk probleem gehad ooit. Je kan even nalopen of alle ogen van je hengel nog heel zijn. Ik had namelijk een top oogje wat was gebarsten en daardoor sneed mijn lijn steeds door.
Dus even nalopen of er tussen het verlaten van je molen tot aan je haak, misschien ergens een scherp randje zit.

Ik hoop voor je dat het een fabrieksfout in je lijn is... en niet een groter probleem.

Groet Jeffrey
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

11-04-2014 12:14

Hoi Jeffrey, bedankt voor de tip. Ik heb gloednieuwe hengels, en het gebeurde bij twee verschillende hengels. Ik ga ze voor de zekerheid controleren, maar dat zou wel heel uitzonderlijk zijn.
Gewoon, lekker vissen.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-04-2014 13:59

Na controle van de hengels (ogen zoals hiervoor aangegeven):
Lijn afhalen, en nieuwe opzetten. Slechte lijn van een maandagproductie?
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

11-04-2014 14:48

beste,
Heb het ook eens voorgehad met een andere lijn...oorzaak lag bij mijn swingers...het vernikkelde lipje was wat geoxideerd...ook zak je klein barstje in het vernikkelde lipje en as er hier en daar een stukje nikkel af...en daar was een vlijmscherp braampje ontstaan.
Dit waren de eerste mk2 swingers van fox...en waren dus al van de jongste niet meer.
Heb ook al voor gehad dat ik een run krijg...valt stil...lijn valt slap...lhet lijkt of mijn lijn door een schaar was doorgeknipt...ook geen rafels of dergelijke...oorzaak: driehoek mosselen
Vis nu met 50lb Big Game Ultra Clear van Berkley op de rivier...tot hier toe een toplijn moet ik zeggen.
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Plaats reactie