AVID HQ 2 Bivvy


Plaats reactie
Arie Kampen
Berichten: 2
Lid geworden op: 22-03-2014 16:57

22-03-2014 21:35

Op Carp 2014 Zwolle zag ik de AVID HQ 2 Bivvy, de tent beviel mij meteen door de ruimte en de inner wrap waardoor er geen overtrek nodig voor de condence vorming.

Heb deze tent voor 449 EURO gekocht bij een lokale hengelsportzaal, gelukkig niet via internet waarom zal later blijken.

Bij de eerste keer opzetten, is een clip afgebroken om het grondzeil vast te zetten, heb al 20 jaar een hengelfoedraal van Nash met dezelfde type clips deze zijn NIET kapot te krijgen, die AVID gebruikt wel, hoe krijgen ze het voor elkaar, moet uit China komen, dit is al lang geen argument meer omdat alle A merken in China laten produceren, maar toch clip kapot.

De tent heeft ook tension poles om het doek strak te trekken, deze worden ook via clips tussen het frame gemonteerd. Bij de eerste keer opzetten is een lipje afgebroken, ja je moet even wat kracht zetten, om het plastic om de frame buis te krijgen. Daar was het kuntstof niet tegen bestand en brak af. Wat moet dat worden als je de tent straks tig keren moet opzetten elke keer bang of het niet afbreekt.

Dus terug naar de winkel waar de tent gekocht is, verteld wat er aan de hand was, AVID importeur werd direct opgebeld dat ze een nieuwe tent moesten opsturen, zodat ik voor het weekend weer zou kunnen vissen een andere tent voor een andere klant was ook al besteld.

Ik ben benieuwd wat de nieuwe tent doet, ben wel extra voorzichtig geworden. De nieuwe tent was exact hetzelfde als de vorige, dus niet zo dat AVID verbeterde versies van de tent op de markt heeft gebracht.

Let op voor al die marketing from England, ze snappen nog steeds niet wat het betekend om kwaliteit te leveren.

Groeten,

Arie
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

23-03-2014 09:37

Engelse service is echt bagger, behalve wanneer ze je wat moeten verkopen. Ik heb zelf een tempest bivvy van trakker inclusief winterskin. Een setje dat samen ruim over de €1000,- kost. Vorig jaar waren er al een paar tapeseals die wat los lieten en afgelopen januari is er een balein aan de voorkant gescheurd in wat hardere wind. (tent stond met de achterzijde in de wind en de skin er overheen, zag het daardoor ook pas bij t opruimen) Ik heb de tent begin februari bij de winkelier afgeleverd, deze heeft de tent bijna direct opgestuurd naar de groothandel, maar tot op heden (ruim anderhalve, bijna twee maand later!!) nog steeds niet terug gekregen.

Gelukkig heb ik nog een oud paraplutje dat ik nu gebruik voor mijn nachtjes en is het rivier seizoen nog niet echt begonnen, want anders zat ik zonder tent door deze belabberde service van trakker.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

25-03-2014 12:11

Volgens mij dient de winkelier jou te compenseren in deze. Hij hoort het verder uit te zoeken met de groothandel! Maar goed, blijft klote, succes iig.
....................
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-03-2014 13:09

inderdaad zwaar klote je zou toch verwachten dat avid goed spul leverd en maakt,... maar goed het kan een productie fout zijn qua materialen..

maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten en inderdaad de winkelier iets laten regelen of anders gewoon zeggen dat je het vertrouwen er niet in hebt en een andere tent uit zoeken.

En engelse kwaliteit,.. uhm ja wat is engelse kwaliteit als het in china gemaakt wordt.
Wil overigens niet zeggen dat al het chineese spul slecht is maar vaak wel.

Ik zou in jou geval voortaan naar de duitse kwaliteit kijken ;)

Succes.
Oja joh!!!
Plaats reactie