Loodalternatief via Supermark keten leveren?


Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-03-2014 21:07

Nee, Benny Neyman
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-03-2014 13:29

Pfoei,

Altijd jammer om te zien dat iemand het kaf niet van de koren kan scheiden.
Henry komt hier met een lumineus idee, maar krijgt een beetje weerstand. Denkt vervolgens dat een iedere negatief is en lardeert zijn verhaal dan maar met wat niet na te trekken 'feiten' slecht geponeerd door hem.
Dan komen de mannen die wel weten hoe zo'n traject verloopt, bijv. met octrooien etc, en die zeggen zinnige dingen. Dat alles is dan reden om de melk weer op te trekken.

Jammer maar helaas, ik denk dat Henry iets te veel in zijn eigen idee gelooft en de wereld idd te roos kleurig inschat.

OF .....

Henry kent de opper baas van een supermarkt keten, die allang heeft toegezegd dat hij de lood vervanger wil gaan voeren in zijn keten. Maar kan Henry de naam nog niet bekend maken van de keten.

Hoe dan ook Henry, het idee is super! maar haalbaar is nog maar de vraag.
Jouw grootste of zwaarste argument is dat het vervoer voor de supermarkt niets kost, kan met de grote berg mee. Maar welk product betaald dan wel het vervoer? Is dat de chips? of de luiers? of betalen ze allemaal gewoon mee en kom je aan dezelfde getallen als een webshop?

Ik ga weer verder met waar ik mee bezig was.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

22-03-2014 15:44

Beste Marc

Je hebt helemaal gelijk.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-03-2014 16:12

Als het om loodvervangers gaat en het soortelijk gewicht aardig overeenkomt heb je bij dit product weinig met goede of slechte kwaliteit te maken. Ik zou zeggen ga door er mee de natuur alleen al zou je er dankbaar voor zijn.

Succes Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-03-2014 16:22

Tja? Allang opgezocht natuurlijk.

Sven van Anrooy schreef:Sorry,

Geen zin terug te spitten.. Kun je niet wat opsturen? Mijn mening is heel erg kritisch, en ben een werpvisser, geen voerbotenbeul :)


viewtopic.php?f=38&t=69012#p848608

Volgens de berichten gaat het om ijzeren loodjes. Ik kom nooit in een supermarkt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

22-03-2014 17:33

pj otte schreef:Als het om loodvervangers gaat en het soortelijk gewicht aardig overeenkomt heb je bij dit product weinig met goede of slechte kwaliteit te maken. Ik zou zeggen ga door er mee de natuur alleen al zou je er dankbaar voor zijn.

Succes Peter


Peter.
Dank je wel voor de positieve reactie.
Ik laat me niet zo gauw ontmoedigen hoor, anders waren alle loodalternatieven een vroege dood gestorven, en nu zijn er reeds verschillende prima loodalternatieven als er een loodverbod komt.
Waar je in geloofd moet je mee doorgaan.
Ik ben een oude mariniers veteraan, deze geven nooit op en laten iedereen in zijn waarde

GROET
HARRY
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

22-03-2014 22:36

Wat mij wel een nadeel lijkt van staal is roest.
Gewoon, lekker vissen.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

23-03-2014 08:29

Verven/coaten probleem opgelost de "beugeltjes" waar de wartel aan hang kun je maken van rvs tenzij het enkel inline lood is.
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

23-03-2014 09:16

Tsja, dat kan ook natuurlijk. :oops: Probleem opgelost. :wink:
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-03-2014 10:04

Weet je wat jammer is:

Dat Harry diegenen die echt een beetje zinnigs te melden hebben gewoon links laat liggen. En dan bedoel ik met name hetgene Arjen en Emilio te zeggen hebben ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

24-03-2014 12:37

Om simpel je vraag te beantwoorden, je zou de kosten drukken ja. Je stelt daarmee de prijs laag te kunnen houden voor de vissers, meestal eindigt het in meer marge voor de fabrikant en/of verkopende partij.
zeker wanneer je een "uniek" product hebt. Maar goed daar geloof ik je dan even op je woord.
Nadeel is alleen met distributie op deze manier, dat je de kosten wel laag houd maar het product niet bij je klanten/doelgroep komt, en je aantallen veel lager blijven. Zo simpel is het volgens mij gewoon.
Als je hier wel in gelooft, dan ga je uit van een wel heel sterk product. Reken niet op het loodverbod (niet als winst voor jou iig), want als dat er komt komen er hoe dan ook wel alternatieven te liggen op de plaats waar wij, de vissers, het zoeken; de hengelsport winkel. Waar die vriendelijke kerel me vertelt wat de ervaringen ermee zijn van zn vorige klanten, en me op de hoogte houd van de laatste nieuwtjes omtrend vangsten/wateren, waarvoor in dank ik meestal eerst naar hem toe kom als ik wat nodig heb.

Als je makkelijk uit wilt zijn en je er niet rijk van wilt worden, raad ik je aan het via een bestaande leverancier in de hengelsport winkel te verdelen, danwel je idee te verkopen aan hun. Daar kan het ook "met de berg spulletjes mee.
Piet Vogel is ook zo begonnen met zn onderlijntjes verkopen.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-03-2014 13:04

Beste Erwin,

De praktijk is helaas zo dat juist de kleinere bedrijven het erg moeilijk hebben op dit moment in dit segment. Voorbeelden te over van hen die het niet gered hebben of in andere handen zijn overgegaan. De juiste distributie kanalen en nodige geld vormen vaak het grootste struikelblok.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

25-03-2014 09:35

Ik zie me nog niet op zaterdagochtend tussen al die lummelende huisvrouwen in de supermarkt hobbelen om een paar stukjes werpgewicht te halen, en om het mijn vrouw te vragen of ze er paar mee wil brengen, is ook geen optie die loopt al krom van de andere boodschappen. :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-03-2014 15:04

Zo Jan nog niet geëmancipeerd. :lol:
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

25-03-2014 16:17

Ok dan

Beste Harrie ook ik heb rotterdam en doorn gedaan dus doorzetten is geen probleem.
Heb het ooit geprobeerd met steen maar als je ziet wat er allemaal bij komt kijken wil je (althans ik) wel passen.
En ik moet erbij zeggen dat ik per ongeluk de direkteur van lidll ook nog goed ken :D :D dus veel s6 gewenst (ja ik weet dat deze van ijzer zijn maar evengoed).

Gr Paul
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

25-03-2014 21:45

Supermarktschappen zijn niet van elastiek
Catch safetly
release the safest
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

25-03-2014 22:03

Deze begrijp ik echt niet

Ik ben dan ook niet zo slim
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

26-03-2014 23:03

Toch geloof ik dat het kopen in de super in de praktijk mee zal vallen. De man die milieu bewust wil vissen heeft naar mijn mening respect voor de natuur en wil daar ook wel iets voor doen, en gaat daarvoor ook wel naar de super. Ook een aantal vissers zal het daar toch ook kopen omdat de kwaliteit (tot nu toe) nog niet door andere alternatieven kan worden geleverd. Het veranderen van het koopgedrag in de toekomst zie ik ook als meerwaarde.

HARRY
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

27-03-2014 08:16

Je mag geloven wat je wilt, maar zolang je het niet kunt onderbouwen zal het geen draagvlak krijgen en dus onhaalbaar zijn.

Ik zie trouwens niet hoe het veranderen van koopgedrag meerwaarde is voor verkoop in de supermarkt? Speciaalgoederen zullen in de toekomst meer en meer via internet en/of speciaalzaak worden verkocht. Argument voor de koper is selectie op prijs/gemak en de koopervaring bij de speciaalzaak. Wat heeft de supermarkt dan als voordeel?
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

27-03-2014 09:14

Harry even heel simpel, kijken of je je huiswerk hebt gedaan.
Hoe groot is je potentiele doelgroep? hoeveel procent hiervan zou overwegen zijn lood in de supermarkt te kopen? Hoeveel winst levert dit voor de supermarkt op en hoeveel ruimte neemt dit in beslag?
Dan kijk je wat kan een supermarkt nog meer in de ruimte van dat schap kwijt? Hoeveel potentiele kopers zijn daar voor en wat voor winst word daar op gemaakt?
Catch safetly
release the safest
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

27-03-2014 12:31

Kevin.
De potentiele doelgroep is iedere sportvisser. Ze zullen dan naar de super moeten om het aan te schaffen, als hij dat niet wil moet een ander alternatief gekocht worden bij de HSW. Misschien is de kwaliteit bij de HSW tegen die tijd wel beter al zet ik daar vraagtekens bij, maar niets is onmogelijk.Ik blijf toch geloven in de americaanse opzet, wij hollanders lopen vaak achteraan.
Ik kijk wat de super nu aan nonfood producten verkoopt en denk dat de omzet daarin niet extreem hoog is, ik denk dan aan de hengelsport artikelen die men daar verkoopt. Ik zie Hengels , viskoffers, molens, dobbers,vislijn, en veel meer. Jouw bovenstaande argumenten gaan dan niet op volgens mij, ( Sorry goed bedoeld van jouw kant) Tesco in de U.K heeft een leuze (Alle kleine Beetjes helpen maar wel van kwaliteit).

Harry
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

27-03-2014 12:36

"Nee" is een stuk minder typwerk...... 8)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-03-2014 12:54

De vergelijking van een Nederlandse super met bijvoorbeeld een wallmart raakt kant nog wal, heb je ooit bij zo'n winkel binnen gelopen?
Nederlandse supermarkten zijn veel kleiner, verkopen veel minder non food en hebben een veel kleiner verzorgingsgebied. Als je een compleet assortiment van een warenhuis hebt liggen is een hengelsporthoek niet zo vreemd, maar welke Nederlandse supermarkt werkt er precies volgens die formule?
Vanuit het perspectief van de super kan ik oprecht geen enkele reden bedenken waarom een supermarkt dit zou willen verkopen. Een redelijk assortiment kost best wat ruimte en de doelgroep is relatief klein, wil ie er dan ook nog serieus aan verdienen dan gaat het argument van goedkoper al niet meer op. Begin eens met een product daar te verkopen waar je potentiële koper er naar op zoek is...

Dat is in Nederland voor de sportvisser dus de HSW en webshops.

Ik denk ook echt dat je overschat wat voor deel van je doelgroep daadwerkelijk moeite wil doen om milieuvriendelijker te vissen. Heel veel mensen staan best open voor milieuvriendelijke alternatieven, maar dat is doorgaans niet het doorslaggevende argument. Je milieuvriendelijke product moet dus gewoon kwalitatief goed zijn, goed te verkrijgen zijn, handig in het gebruik en niet te duur. De groep waarvoor milieuvriendelijk alleen een doorslaggevend argument is bestaat wel, maar dat is een niche van slechts zo'n 5 tot hooguit 10% van de markt. Kijk naar reformhuizen, biologische winkeltjes, etc. Stuk voor stuk een heel kleine doelgroep die bewuster wil leven en daar ook wat extra geld/moeite voor over heeft. 5% van de hengelsportmarkt, daar gaat geen enkele supermarkt van onder de indruk zijn. :lol:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

27-03-2014 13:51

Daaf.
Wat is er dan zo anders met de verkoop van de hengelsportspullen die men nu verkoopt in de super?
Vallen die er buiten of hebben ze dat om de gaten te vullen? (Jij mag het zeggen)
Het strookt niet met het eerste gedeelte van jouw redenering .

HARRY
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-03-2014 14:00

Dat zijn zo ver ik weet allemaal tijdelijke aanbiedingen, valt in hetzelfde rijtje als bijna alle aanbiedingen van lidl/aldi, zo goedkoop mogelijke restpartijen van meestal lage kwaliteit. Ik ken zelf geen enkele Nederlandse super die een permanent hengelsportassortiment heeft. Gewoon een beetje snelle seizoensomzet of lokkertjes dus. Lijkt me duidelijk wat anders dan het jaar rond een schap vrijhouden.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl