Goede Hoofdlamp


tim stommels
Berichten: 103
Lid geworden op: 19-09-2009 11:00

18-03-2014 16:49

Sven van Anrooy schreef:Hoeveel van jullie FOX Halo bezitters hebben ook last van de wel erg korte batterijduur?

Afgelopen vrijdagnacht met de HT-26 een setje batterijen verbruikt (lekker nachtje drillen, 7 vissen dus tel uit)

De HT-100 houdt het misschien iets langer vol, maar die heb ik niet meer dan 8 continue branduren uit gekregen.

Waardeloos eigenlijk, of heb ik vreselijke pech?


heb ook fox ht- 26 volgens mijn maar idd zo bagger om de 7 uur moet er nieuwe baterij in
en hij geeft al heeel snel minder licht opbrenst

wil je een lamp die het lang doet helder licht heeft en nog een eind ver schijnt moet je zeker naar led lenzer kijken top lamp veruit een van de beteren hoofdt lampen die ik heb gezien en lekker klein en compact ideaal

en natuurlijk petzl en vergelijkbaren outdoor hoofdtlampen
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

18-03-2014 17:14

Met mijn led lenser H7 verleden jaar week Frankrijk gedaan,samen met mijn collega een 50 tal karpen gehad ,teruggekomen en thuis verder gebruikt met verbouwingswerken in de kruipkelder en dat ding werkt nog steeds met dezelfde batterijen!
Ik heb ook de led lenser 21 x ,mega lamp ,collega vaart meer als 250 meter uit en ik kon hem perfect helpen van uit de kant om hem licht te geven,om snachts foto's te maken gebruikten wij ook deze x21 ,werkte perfekt,alsook zeer zuinig met de batterijen!
Ze zijn duur in aankoop maar elke € waard!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

18-03-2014 18:16

Ik heb zelf de Petzl Nao:

Afbeelding

Het fijne aan dit lampje is dat hij reageert waarop en waarnaar je schijnt. Ben je een rigje aan het knopen dimt hij automatisch, kijk je het water over versterkt hij en laat hij de twee leds volgas branden. Als de lampsterkte op 100% komt er echt een gigantische bak licht uit! De accu is eenvoudig los te maken en kan via usb worden opgeladen. Ook kunnen er gewoon twee penlights is. Wanneer je de accu in je laptop steekt kan je ook nog verschillende programma's kiezen en brandstanden selecteren, erg handig!

Voor het fijnere werk tijdens kleinere sessies gebruik ik de Petzl tactikka:

Afbeelding

Gewoon een top lampje met lange brand tijd en eenvoudig over te schakelen naar rood licht.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-03-2014 18:39

Daniels Benny schreef:Met mijn led lenser H7 verleden jaar week Frankrijk gedaan,samen met mijn collega een 50 tal karpen gehad ,teruggekomen en thuis verder gebruikt met verbouwingswerken in de kruipkelder en dat ding werkt nog steeds met dezelfde batterijen!
Ik heb ook de led lenser 21 x ,mega lamp ,collega vaart meer als 250 meter uit en ik kon hem perfect helpen van uit de kant om hem licht te geven,om snachts foto's te maken gebruikten wij ook deze x21 ,werkte perfekt,alsook zeer zuinig met de batterijen!
Ze zijn duur in aankoop maar elke € waard!


Nooit afgevraagd wat zon bak licht met de vis doet qua gedrag? Zoveel licht heb je echt niet nodig ook niet bij het uitvaren. Persoonlijk vind ik mensen die met zon bak licht werken bijna net zo storend als lui die menen over 100meterbt moeten roepen dat de rig gedropt is, en dan heb ik het nog niet over het natuurlijke nachtleven
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

18-03-2014 19:22

Sluit me volledig aan bij martijn,..

en sven,.. vreemd dat van die fox lamp ik heb er geen last van,..
maar goed misschien andere range/serie van de ht26

gr,

r.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

18-03-2014 19:52

Daniels Benny schreef:Met mijn led lenser H7 verleden jaar week Frankrijk gedaan,samen met mijn collega een 50 tal karpen gehad ,teruggekomen en thuis verder gebruikt met verbouwingswerken in de kruipkelder en dat ding werkt nog steeds met dezelfde batterijen!
Ik heb ook de led lenser 21 x ,mega lamp ,collega vaart meer als 250 meter uit en ik kon hem perfect helpen van uit de kant om hem licht te geven,om snachts foto's te maken gebruikten wij ook deze x21 ,werkte perfekt,alsook zeer zuinig met de batterijen!
Ze zijn duur in aankoop maar elke € waard!


Heb zelf ook een ledlenser de H7r
Heb dat ding nu al meer dan 5 jaar.
werk nog steeds
zuinig in gebruik fijne afstelling van dim naar hoog licht
en makkelijke zoom functie

Elke euro waard
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

18-03-2014 21:06

Bedankt voor de suggesties, ik denk toch dat voor mij het de chub sat-a-lite sl100 gaat worden of de petzl tactika. Beiden mooi klein en licht. Ik lees hier over afstanden van 150 tot 250 meter, maar dat is niet echt wat ik nodig heb. Mijn vorige lampjes waren wel klaar bij 15 meter. Dus met een meter of 50 ben ik al happy. Veel vallen er ook af vanwege de batterijen achterop, dan weet ik zeker dat ik de helft van de tijd naar achteren sta te schijnen.

Anyway, kan iemand mij nog vertellen of de chub aparte bediening heeft voor de rode en de witte leds? Of moet je altijd door wit om rood te krijgen?

Mvg Ruben