Delkim ES indication set versus Nightnite/Duo carb hanger


Plaats reactie
Jeroen Toebak
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-02-2014 22:29

27-02-2014 23:10

Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat precies het verschil is tussen de Delkim Es indication set en de Delkim Nightnite pro icm de Delkim Duo carb hanger?

Ik weet dat de Es indication set:
- Een Nightnite pro en een duo carb hanger bevat, maar dat deze beide korter zijn en dat de duo carb hanger niet uitschuifbaar is.

Maar wat is nu precies het verschil?
De losse duo carb is uitschuifbaar, met als voordeel dat je het gewicht anders in kunt stellen, kan ik me voorstellen.
Verder heb ik geen idee en ben erg benieuwd naar jullie antwoorden en ervaringen.

Sta namelijk in twijfel welke ik moet kopen.
Of de beide losse onderdelen of de Es indication set.

Ik wacht jullie reacties met smart af.
Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet.
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

28-02-2014 12:41

Hey Jeroen,

Ik wist niet eens dat er nog een andere versie naast de normale nightlight en duo carb was. Maar dus toch.

Ik gebruik zelf de nightlight en de duo carb altijd in combinatie met elkaar. Nooit de nightlight zonder de duo carb hanger. En ik heb ze zelf altijd in de kortste stand (dus volledig ingeschoven), omdat ik voornamelijk volledig slappe lijn vis, dus de hanger gewoon naar beneden hangt.

Deze combi bevalt mij ontzettend goed, heb als enige minpuntje dat zodra ik een run krijg, en ik soms de hengel oppak, dat de duo carb dan eerst iets uitschuift voordat mn lijn van de clip gaat. Heb nog nooit gehad dat ik het uitschuif gedeelte eraf trok, maar dat moet ook niet gebeuren vind ik.

Zoals ik kan zien is het enige verschil dat de Es set een verkorte versie is en niet uitschuifbaar. Als ik nu beide kon kopen voor dezelfde prijs, dan zou ik voor mijn geval voor de ES set gaan omdat ik de extra functie van uitschuiven nooit gebruik.

Het is denk ik maar net wat je van plan bent. Of gewoon een goede manier van Delkim om nog meer te verkopen.

Groet JW
Jeroen Toebak
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-02-2014 22:29

28-02-2014 17:29

Hallo JW,

Bedankt voor je reactie!
Jij vist met slappe lijnen en daardoor gebruik je de uitschuif functie van de duo crab niet. Maar weet jij waarvoor je deze uit kunt schuiven? Wat is het voordeel er van?
Qua prijs is de ES set 10 euro goedkoper, dus dat zou een reden van aanschaf kunnen zijn.
Ook kan het een verkoop techniek van Delkim zijn natuurlijk, zoals je schreef ;)
Nogmaals dank voor je bericht.

Met vriendelijke groet,

Jeroen
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

28-02-2014 18:32

Hey,

Ja, ik zou het eigenlijk niet weten waarom ze uitschuifbaar zijn. Zag ooit een keer een filmpje van Korda, waarbij die man zei dat je de hanger in kon schuiven als je dus met je Delkim dicht boven de grond vist en met slappe lijn zou vissen. Dus dat de hanger wel volledig naar beneden kan hangen als die ingeschoven is, maar wanneer die uitgeschoven is dus tegen de grond aankomt.

Maar wat dan een reden zou zijn om hem uit te schuiven, ik zou het niet weten.

Maar wellicht zijn er meer gebruikers die ze wel gebruiken en uitschuiven? Even afwachten dus! :)

Groetjes JanWillem
Jeroen Toebak
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-02-2014 22:29

28-02-2014 20:07

Hoi JW,

Bedankt voor je snelle reactie!
Kep zelf namelijk ook geen idee haha.
Misschien inderdaad ff afwachten op andere delkim gebruikers ;)

Groetjes,

Jeroen
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-02-2014 21:16

Meer indicatie bij een zakker.....
Jeroen Toebak
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-02-2014 22:29

28-02-2014 22:42

Hoi Martijn,

Dank voor je reactie!
Wanneer je dus met slappe lijnen vist maakt het niet uit welke je kiest?

Mvg

Jeroen
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

01-03-2014 21:34

Ik denk dat als je op afstand vist en je duo carb uitschuift en je gewichtjes(contragewicht)
gebruikt dat je dan een betere registratie van een terugzakker krijgt
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Jeroen Toebak
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-02-2014 22:29

02-03-2014 20:58

Hoi janet,

Bedankt voor je reactie.
Ik vis nooit op grote afstanden, dus denk dat de ES indication set voor mij de beste keus is.
Heb deze ondertussen ook al besteld ;)

Allen bedankt voor jullie reacties.

Mvg

Jeroen
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

16-03-2014 09:36

Weet iemand of de "duo carp" alleen te gebruiken zijn in combinatie met het D-lock systeem? Of kan het ook zonder. Ik wil namelijk liever niet aan het D-lock systeem.

Groet Jeffrey
Jeroen Toebak
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-02-2014 22:29

16-03-2014 10:33

Hoi Jeffrey,

De es indication set kan ook gebruikt worden zonder D-Lock systeem.
Hij wordt geleverd met 2 verschillende adapters.

Mvg

Jeroen
Plaats reactie