Nieuwe molens voor mijn fox warrior full cork 2.75lb hengels


Plaats reactie
frank van der bijl
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-07-2013 01:52

25-02-2014 00:54

Beste lezer,

Ik heb vandaag nieuwe hengels gekocht, ik was in bezit van een setje JC ec carp hengels met soul baitrunners. Nu wil het feit dat ik met mn andere hobby (aquarium) ben gestopt en mezelf met deze hobby een beetje wou verwennen. Ik heb dus 2 fox warrior full cork hengels aangeschaft en wil hier dus passende molens op.

Nu is het zo dat ik door de bomen het bos niet meer zie, al die verschillende systemen en soorten en maten en prijzen en types en merken etc etc :P Ik wil eigenlijk gewoon wat advies inwinnen over 2 knappe molens die hun werk goed doen en ik een beetje allround kan inzetten net zoals de hengels.
Ik vis liefst op binnenwater, mooie grote polder wateren en ook soms op groot water (haringvliet) met mn maatje. Ik heb diverse baitrunners gezien en ook diverse biggpit molens, het quickdrag systeem en een gewone vrijloop en ook met een slip op de voorkant zonder vrijloop.

Het liefst zou ik eigenlijk een kleine bigpit molen hebben met een goede slip en voldoende lijncapaciteit waarmee op wat groter water gevist kan worden maar ook op mn oude vertrouwde poldersloten. Een baitrunner systeem vind ik het makkelijkste om eerlijk te zijn maar zon quickdrag systeem zou ik ook wel moeite voor willen doen om er aan te wennen. Liefst zou ik geen molen hebben met alleen een slip om eerlijk te zijn.

Wat kunnen jullie mij adviseren? Mijn budget is in principe redelijk ruim, maar het zou onzin zijn om een kapitaal uit te geven voor iets wat ik toch niet gebruik, ik vind dat het er wel een beetje leuk moet uitzien bij de hengels en alle waar uiteraard naar zn geld. Kwalitatief wil ik zeker geen troep maar het hoeven voor mij ook geen molens van 500 euro per stuk te zijn als ik eerlijk ben.

Ik ben erg benieuwd wat jullie mij kunnen aanraden zodat ik dat in mijn keuze kan meenemen!

Groetjes Frank en ik hoop op wat nuttige reacties
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

25-02-2014 07:04

Heb dezelfde hengels en heb mij daar de shimano dl 10000ra bij gekocht,kan 350m 0.35mm op,is een baitrunner en ben er zeer tevreden over.Ogen ook mooi.Prijskaartje valt ook mee.Klein nadeeltje is voor mij de dubbele slinger maar daar ben ik intussen aan gewend.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Robiin Drost
Berichten: 81
Lid geworden op: 22-02-2011 17:43
Locatie: Veenendaal

25-02-2014 08:25

Shimano Ultegra 5500 serie? Ik heb de XSB serie. ben er tevreden mee! Mooie slip, genoeg lijncapaciteit(+-300m 33/000 volgens mij)

Prijs rond de 120 eu p/s

voor meer info kan je wel een pb'tje sturen.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

25-02-2014 10:15

Als dit zo lees lijkt mij de nieuwere Shimano XTA-LC medium (big baitrunner medium) het beste passen. Dit zijn kleine shimano bigpits mét baitrunner.

Als je wel overstag gaat voor een quickdrag (of baitrunner spoel) dan kom je uit op daiwa windcast, shimano ultegra 5500 serie, of b.v. penn affintity 7000 ofzo. meeste van de hier genoemde kun je denk ik nieuw scoren tuissen €150 en €180 per stuk of nog iets minder.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

25-02-2014 11:36

Ik heb zelf nu een jaar de Warrior S hengels in combinatie met de Medium LC die hierboven genoemd word. Fijne combi al zeg ik het zelf. Kost even wat maar dan ben je ook weer voor een hele tijd klaar.
frank van der bijl
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-07-2013 01:52

25-02-2014 18:49

Ik zat inderdaad ook richting de ultegra 5500 te denken maar eigenlijk zou zonder baitrunner ook niet zon drama zijn.
Mn oude emblem's bevielen ook onwijs goed!
Lastig zeg dit.. die shimano baitrunner xta in mn handen gehad vandaag net als de daiwa windcast en de ultegra 5500 maar laatste voelde het fijnst aan dus ik moet es kijken of ik zoiets kan scoren. Ik zal voor de daiwas ook marktplaats eens in de gaten houden
frank van der bijl
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-07-2013 01:52

27-02-2014 00:41

Ik ben er uit, toch maar wennen aan de slip dichtdraaien... ik ga toch voor de daiwa emblem`s die hebben zichzelf wel bewezen bij mij in het verleden. Spijt dat ik deze weg heb gedaan dus ik ga morgen een paar halen. Iemand een idee waar ik reserve spoelen kan halen?
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-02-2014 11:17

Goede keuze! Ik gebruik ze nog steeds, nooit weggedaan.
frank van der bijl
Berichten: 39
Lid geworden op: 31-07-2013 01:52

28-02-2014 02:06

Ik heb toen onwijs spijt gehad toen ik deze juweeltjes wegdeed, mn maatje zei nog: hier ga je spijt van krijgen. Tot een bepaalde hoogte was dat zo want die baitrunner werkte toch wel erg handig, maar anderzijds vond ik die daiwa`s gewoon zulke supermolens, lekker stevig, veel lijncapaciteit, een goede slip en gewoon een mooie uitstraling. Niet dat het laatste belangrijk is maar het is wel een leuke extra.

Vandaag ben ik dus in de auto gestapt en anderhalf uur heen en nog eens anderhalf uur terug gereden voor een setje van de daiwa emblem x5500t welke ik voorheen ook gehad heb. Ik vind het nu al weer super en ben dus geslaagd. Bedankt voor de input allemaal, nu eens snel gaan vissen met ze!
Plaats reactie