Carpcontrol stalker hengel


Plaats reactie
dave pronk
Berichten: 66
Lid geworden op: 25-04-2007 18:32
Locatie: Scheveningen

11-02-2014 11:51

Goededag

Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met de stalkerhengel van carpcontrol? Ik zoek een kort hengeltje voor een mooie stek die ik hier in de buurt heb gevonden. Het probleem alleen is dat het op een stenen kant is en ik mijn duurdere hengels hier niet voor wil gebruiken ivm beschadigingen etc.
Nu wil ik weten wat de ervaringen zijn qua drillen en stevigheid. Het bestand in dit water bestaat uit flink wat vissen tussen de 10 en 20 pond, een groot aantal 20ers en misschien een enkele 30er. Is deze hengel geschikt hier voor? Of zou ik hem gewoon bestellen.

Bij voorbaat dank
weet je wat het is

zonder hengels geen vis
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

11-02-2014 13:05

Drillen met zo'n korte stok gaat prima, echter geen ervarging met die van carpcontrol.

Zelf heb ik twee 2.5 ponds stalkerhengeltjes van Prologic, zijn ook niet zo duur
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-02-2014 23:25

Ik heb een tijdje zitten dubben over stalker hengels, maar heb allang besloten korte glasstokken te gebruiken tot 2 lbs in de lengte 10ft-11 ft. Ik heb er meerdere, dus dat lukt mij meestal wel :)

Ik vis dan tussen de struiken, zittend op de grond, met net genoeg ruimte om te drillen, soms in smalle delen tot 5 meter breed (!) en soms 20 meter breed, maar kort onder de kant, en vis onder de struiken.
1 hengel paar meter naar links, andere hengel naar rechts.
Werkt fantastisch. Heb nog niets verspeeld

De hengel van carpcontrol ken ik niet, maar ik zou wel rondkijken naar eveneens andere hengels in stalkerversies, om te vergelijken. Volgens mij is elders in dit forum al eens vaker een discussie geweest over stalker hengels, gebruik de zoekfunctie, helpt echt.
dave pronk
Berichten: 66
Lid geworden op: 25-04-2007 18:32
Locatie: Scheveningen

11-02-2014 23:33

Oke dan bedankt voor de reacties. Heb het idee van de dvd van korda en dacht het is zeker het proberen waard dus ik ben nog een beetje aan het rondzoeken naar materiaal etc. Deze manier van vissen was me totaal niet bekend. Nu kan ik op bepaalde plekken komen waar ik normaal niet kom en ik vraag van de week even in de plaatselijke hengelsportzaak of die wat leuke stokken heeft staan.
weet je wat het is

zonder hengels geen vis
Plaats reactie