Shimano 4500B versus 4000D/6000D/8000D/12000D


Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

12-12-2013 20:11

Goedenavond,

Ik ben heel tevreden over de Shimano Baitrunner 4500B, maar ik wil wel eens wat nieuwer. Verder is er geen enkele reden die de aanschaf van nieuwe molens rechtvaardigd. Daar ben ik eerlijk in.

Ik heb je wel eens bekeken en in de hand gehad in de winkel, maar nog niet mee aan de waterkant in actie gezeten.

Ik ben daarom op zoek naar vissers die ooit overgestapt zijn van de 4500B naar de D serie (specifiek 8000D, maar ik denk dat het niet uitmaakt behalve gewicht en spoelcapaciteit of het nu een 4000D/6000D/8000D of een 12000D betreft).

V.w.b. de slingerknop, wil me dan in ieder geval houden bij het zelfde type , dus de EU uitvoering.

Ik ben benieuwd naar ervaringsdeskundigen dus :-).

Alvast hartelijk dank!
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

12-12-2013 20:29

Ik heb de 12000 versie gehad,..die met die zogenaamde grote knop op de slinger,.op zich een top molen,.mooie tikkende molen slip en een betrouwbare beetrunner.Ik heb ze uiteindelijk toch weg gedaan omdat die zogenaamde slinger knop mij enorm tegen stond,zowel optisch als in gebruik.
In het begin van dit seizoen was ik op zoek naar een nieuwe pen molen met beetrunner,.een mooie nette 3500B kon ik niet vinden,de molen slip van de OC versie stond me niet aan maar via via een 4000 versie kunnen scoren en ik moet toegeven dat ik dit een onwijs gebruiksvriendelijke molen vind,een mooie tikkende molen slip,het compacte model en het voordeel van een beetrunner.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-12-2013 10:03

Hoi Leen,

Ik heb de 8000d usa versie dus met grote knop ;) hiervoor had ik kleine knop en ben blij dat ik een grote heb, want nu heb ik wat in de hand.

wat gebruik betreft,.. ja ik vind het blijf het een top molen vinden en wil voorlopig niks anders.
De 4500B worden nog steeds verkocht dat zegt toch iets over de molen. En de nieuwe molens de 4000/6000/8000/12000 zijn de opvolgers daarvan dus ja do i need to say more..

Qua verschil in die reeks is het inderdaad de spoelcapaciteit en gewicht wat je al zelf aangeeft niet meer niet minder..

En als het goed is worden bij vele eu modellen nog wel de usa slingers erbij gedaan andersom niet (vraag eerst aan leverancier). Let hier dus op, want dan kun je zelf kiezen wat je fijn vind.
Wel weet ik dat als je de usa hebt en een rodpod waarbij de hengels dicht op elkaar staan je er problemen mee kan krijgen qua afstand tussen de molens, maar dat heb je soms ook met andere molens met een kleine slinger zeg maar.

Maar goed het is en blijft een persoonlijke keuze, je hebt ze al in de hand gehad dus weet wel hoe het aan voelt.

Succes met de keuze.

Gr,

R.

owja 1 ding,... bij de 12000EU krijg je wel een alleen de knots vormige slinger ;)
Oja joh!!!
Plaats reactie