Ervaringen met Wychwood pocket pod


Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

05-11-2013 23:12

Voor het vissen in de buurt gebruik ik een Tomos brommer met kar en ben dus beperkt in wat ik mee kan nemen qua formaat maar ook gewicht.
Losse banksticks is dus een oplossing maar af en toe heb je toch gewoon een rodpod nodig.
In de lichtgewicht versies kom je dan al gauw uit bij een Solar (sod pod) of een compact rod pod van pro line.
Ik weet dat er nog veel meer keus is qua lichtgewicht, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar rvs.
Nu kwam ik tijdens het zoeken de pocket pod van Wychwood tegen

Afbeelding

Wie heeft er ervaring mee, het gaat er mij om hoe stabiel zo'n ding is, past een bankstick strak in het gat, en kun je de buzzerbars zodanig vastzetten dat ze niet gaan draaien ?
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

05-11-2013 23:21

Hey Bert.
Ik heb hem bij de tacklebox in beilen gezien. En ik vond hem tegenvallen. Omdat hij dusdanig klein en fragiel oogt/voelt dat ik mijn hengels er niet vol vertrouwen op zet.
Ik denk dat hij bij een run snel omvalt omdat de pootjes niet zo ver uit elkaar staan als bij de sodpod.
Net een tikkeltje te klein en te licht. Ik zou persoonlijk voor een sodpod gaan. Of de proline.

Matrix systeem (xpod achtig) is ook wel wat als je iets mooi wil, maar kost ook een paar duiten.

Succes!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

06-11-2013 01:33

Patric, je begrijpt het denk ik niet helemaal.
Wat jij daar gezien hebt is waarschijnlijk het complete pocket pod systeem, en daarvan zijn de pootjes veel te kort.
Wychwood heeft echter ook alleen het voor en achter deel te koop waar je vervolgens met de banksticks die je normaal gebruikt een rodpod van maakt.
Ik heb normaal gesproken 2x 25cm en 2x 45cm bij me, die kan ik als pootjes gebruiken en dat is meer dan breed genoeg.
Ik moet alleen 1x extra meenemen voor het midden stuk, daarvoor heb ik keus zat, van 45 tot 100cm.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

06-11-2013 11:14

Aha,

Nu snap ik hem. Kwartjes zijn er niet meer dus moet eraan wennen dat ze ook niet meer vallen.

Dan lijkt het me wel een goede oplossing. Toch blijft de hoek van de poten wel gelijk en kun je ze niet stellen. Maar met de langere rvs steunen heeft ie denk ik wel genoeg gewicht om te kunnen blijven staan.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-11-2013 12:13

Wat is de reden van je voorkeur naar rvs als ik vragen mag?
Als het licht en stabiel.moet zijn heeft fox een hoop stabiele opties die niks wegen
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

06-11-2013 13:01

Martijn, veel van mijn rvs is al zo'n 20 jaar oud en er mankeert, buiten de nodige krassen, helemaal niets aan.
Een 20 jaar oude lichtgewicht pod van Fox waar niets aan mankeert is denk ik niet te vinden, vandaar.
Het voordeel van deze 2 deeltjes is dat je bijna niets extra hoeft mee te slepen en ik kan gewoon mijn oude rvs blijven gebruiken.
Vraag is alleen, is het stabiel genoeg, daarmee bedoel ik ook of de delen goed vast zitten of dat er te veel beweging in zit.
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

06-11-2013 14:23

Hoi Bert,
Ik heb er ervaring mee.
Ik heb alleen de zwarte niet rvs versie.
Het schroefdraad van Wychwood vind ik persoonlijk niet super,alles past en draait wel maar niet toppie na een paar x op en afdraaien maar misschien is dat met de rvs versie anders.
De losse bankstick past perfect door het gat en kan je eventueel vastdraaien met schroef.
Ik gebruik zelf als poten de carbon versie van solar en in het midden een rvs bankstick van solar voor versteviging(hier zal ik wel een lange bankstick voornemen zodat die met uitschuiven erbij voor een iets langere rodpod zorgt en meer stabiel is.
Hij Wiebelt wel iets naar voor en achter omdat hij toch iets te steil is.
In het begin dacht ik prima maar na verloop van tijd verlang je wel weer naar wat meer stabiliteit en ben uiteindelijk weer terug gegaan naar mijn fox stalker podje.
Of je nou 5 banksticks mee moet nemen of je podje!
En voor het geld: de rvs versie is toch prijzig.
En oh ja draai het niet te vast allemaal

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

06-11-2013 14:45

Bedankt Ray.

Zoals ik al heb gezegd wil ik graag mijn eigen rvs blijven gebruiken en dat kan hiermee.
Wat de prijs betreft, €32,99 (in Vught) vind ik best te doen, daar heb ik geen Fox podje voor.
Vergeet ook niet dat het voor noodgevallen is, het zal sommige jaren misschien wel helemaal niet gebruikt worden.
Ik denk dat ik het maar eens in de winkel ga bekijken, als ik er 1 kan vinden die het op voorraad heeft.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

06-11-2013 15:10

Een 20 jaar oude lichtgewicht pod van Fox waar niets aan mankeert is denk ik niet te vinden, vandaar.


Ik kan je wel wat plaatjes mailen van een 10+jaar oude X-Pod van Fox, waaraan nog steeds niks mankeert. Uiteraard een veel gebruikte, anders telt het niet, dat snap ik.

Je geeft al aan dat het niet veel mag kosten en rvs moet zijn. Jammer, want van Fox hebben ze de Trek Pod. Heb ik ook, voor als ik met de fiets ga vissen. Rond de Bredase Singels is het namelijk vaak betaald parkeren en daar hou ik niet van. :wink: Prima rodpodje en past in mijn niet echt grote rugtas. Frame kun je namelijk dubbelvouwen.

Afbeelding

Ziet er in actie dus zo uit.

Niet allemaal gelijk naar die stek a.u.b. Of doe eigenlijk maar wel. Nooit een piep gehad...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

06-11-2013 20:10

Hier een indruk van het podje Bert.
De achterste pod.

Ik ben niet negatief hoor ik vind het persoonlijk wel handig en nog steeds alleen jij vroeg naar de gebruikerservaring.
Zeker een aanrader omdat jij al de nodige 5 banksticks hebt.

Afbeelding

Afbeelding
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

06-11-2013 20:53

Bedankt Ray.
Ik ga eens informeren hier in de buurt wie het op voorraad heeft.
Voor dat geld kan ik me er geen grote buil aan vallen.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

06-11-2013 23:30

Bert Ik wil je niet ompraten maar als ik jou was keek ik naar een simpel fox rodpodje. Heb er zelf ook 1 voor nood een heb deze zo ingekort dat hij zeer compact is mee te nemen. Die lompe rvs van mij is al jaren niet meer mee geweest.. Als ik Rays foto bekijk zie ik ook al dat de poten veels te steil staan. Dit word instabiel en daar ga je je aan ergeren, vooral als het spul straks dan ook nog eens gaat draaien.

Gr.
©
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

30-06-2015 17:30

En Bert, hoe goed staat 'ie nog na anderhalf jaar?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

03-07-2015 22:39

Heb uiteindelijk een solar worldwide van marktplaats geplukt :oops: en inmiddels bijna al mijn oude rvs verkocht.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-07-2015 22:50

Dat spul staat als een huis heb ik begrepen uit reviews. Weegt ook aardig wat. Je Tomos vast wat opgevoerd haha :wink: .

Maar buiten een negatieve Duitse review over de RVS Pocket variant heb ik verder weinig zinnigs kunnen vinden. Gaat m'n gezinsvakantie backupje zonder meer inzicht dus voorlopig niet worden.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

03-07-2015 23:47

Och, ik vind 3 kilo nog wel meevallen.
4 inclusief verlengdeel en 2 extra 20 inch poten.
De buzzer bars van mijn oude pod wogen al meer.
Plaats reactie