Landingsnet


Plaats reactie
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

13-10-2013 20:13

Zoals velen van ons weleens hebben meegemaakt blijft een van de pennen van mn de rugvin soms steken in de mazen van het net en is 't niet eenvoudig deze op een humane en snelle manier los te peuteren mede vanwege de gekartelde vin. Ik vroeg en vraag me af of er hedentendage netten in de handel zijn die hier beter tegen bestand zijn dan mijn huidige net ?. Het gaat mij dus specifiek om het net - niet om de rest van het landingsnet.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-10-2013 20:28

een fijnmazig net?

En anders: Mij lukt het altijd wel de vis vrij van het net te houden. De vis laat ik in het net dan niet
liggen, maar rechtop. Tijdens het landen, houd ik de vis recht, en til de vis omhoog aan het
net met beide handen.
Daarna wel op de zij in het net op de mat. Ik strijk de rugvin dan plat, en gooi een emmer water over hem heen.
Dit werkt tot nog toe bij mij.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

14-10-2013 21:58

Idem hiero , til de vis rechtop uit het water en leg hem rechtop op de onthaakmat om vervolgens het net eronderuit te schuiven .
Denk dat er veel fout gaat als men de vis zomaar omhoogtilt , zo ook met de vinnen , eerst plat tegen de vis dan pas tillen .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Plaats reactie