Duidelijke weergave van de bodem


Plaats reactie
Bennie Peper
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-02-2011 11:43
Locatie: Groningen

10-08-2013 19:56

Hallo,

Ik ben op zoek naar een dieptemeter voor achter de rubberboot die duidelijk aangeeft of er beplanting aanwezig is.
Heb zelf een humminbird gehad, maar deze gaf het wier toch slecht aan of helemaal niet.....
Hoef echt geen kleuren scherm, gewoon een goed beeld van de begroeiing.
Heb al wat rond gebeld, maar krijg steeds een ander advies en het is elke keer toevallig diegene die ze zelf op de plank hebben liggen......

Alvast bedankt groeten bennie
Simon Verver
Berichten: 61
Lid geworden op: 30-07-2013 10:36

11-08-2013 10:20

Heb zelf een lowrance x4 pro, niet de duurste fishfinder.

Heb hier wel telkens op hetzelfde meer mee gevaren dus misschien dat het op een ander water beter te onderscheiden is maar
wier en andere begroeiing lijk ik hiermee niet echt duidelijk te kunnen onderscheiden van harde bodem.
Ik zou haast denken dat peilen met peilhengel na enige ervaring makkelijker is om plekken met juist wel of geen wier van elkaar

suc6
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

11-08-2013 12:55

Deze al bekeken? -> http://www.karperwereld.nl/productinfor ... ieptemeter

Heb hem van t weekend besteld, ben benieuwd!
Bennie Peper
Berichten: 84
Lid geworden op: 21-02-2011 11:43
Locatie: Groningen

11-08-2013 17:29

Ziet er goed uit vraag me alleen af of de transducer wel onder mijn minn kota past.
Als ik een beetje "rond google" geven ze toch allemaal redelijk hetzelfde beeld.
Ik heb nu een humminbird fishing buddy, deze geeft alles mooi aan maar zie weinig verschil tussen zandbodem en begroeiing.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-08-2013 10:06

Wat is je budget? Een goede dieptemeter kost een bak geld, maar levert veel scherpere informatie dan een instapmodel. Is zoiets als hierboven genoemd wordt je te duur dan zou ik in elk geval kijken naar een kleurenscherm en een zo hoog mogelijke resolutie. Zo lang je geen topmodel hebt verslaat niets eigen waarneming met een peilloodje of prikstok, maar als mijn dieptemeter een harde en schone bodem weergeeft durf ik daar 's nachts of met veel wind rustig blind op te droppen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie