eerste aanbeet


Plaats reactie
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

21-06-2013 22:57

Hallo Mannen.
Hier ben ik wederom met nieuws betreffende stalen werpgewichten. Martijn Nederpel maakte met de stalen stenen de opmerking dat de eerste aanbeet bij volume vergroting waarschijnlijk problemen zou geven.
Ik ben daar mee bezig geweest en heb daar waarschijnlijk een oplossing voor gevonden. Door de strip te verwijderen van het stalen werpgewicht met de zigzag strip (Zie topic nieuw werpgewicht)
en daarvoor in de plaats een draadklemmetje met oog te plaatsen waardoor de lijn loopt . bij de eerste aanbeet krijgt de karper het volle gewicht op de haak en zal dan direct het werpgewicht lossen.Het lossen is instelbaar door de draad iets naar elkaar te knijpen als men de lossing stugger wil en iets uit elkaar als het sneller moet lossen. Ik wil erg graag weer jullie mening horen, misschien komt er wel een verbetering uit.
Teven laat ik jullie ook een paar andere oplossingen zien die niets met het karper vissen heeft te maken maar aangeeft dat ik constant bezig ben om de alternatieven voor lood zo perfect mogelijk te maken. dit zijn oplossingen voor het strandvissen. Negatief commentaar is ook welkom , ik ga daarmee opnieuw aan de slag. Ik hoop dat De winter mijn foto,s plaatst dan kunnen jullie zien waarover ik praat

P.S
Deze werpgewichten zijn pas te leveren als het loodverbod ingaat ( of de gedoogtijd ) en dan via de hengelsport zaken. dus ik wil absoluut niets verkopen.
Harry Nummerdor
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

22-06-2013 23:12

hallo mannen
is er mischien iemand die de foto,s wil plaatsen? Ik kom er niet uit.

bij voorbaat dank
Harry Nummerdor
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

22-06-2013 23:25

Staan ze al ergens op internet of alleen op jouw computer
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

23-06-2013 00:29

Hoi Bert
Ik heb ze op mijn computer.
Kan ze opsturen naar jouw emailadres?

Groet
Harry
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

23-06-2013 01:32

Ja dat kan, je hebt een pb met mijn adres
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

23-06-2013 18:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

24-06-2013 12:24

Hallo mannen.
eerst even Bert Kamp bedanken voor het plaatsen van de foto,s
Dan even het uitleggen van de afbeeldingen, de eerste foto is uiteraard een breakaway anker . de uitvoering van kunstof is niet meer demontabel als deze er op is geklikt. het monteren gaat als de zigzag strip is verwijderd van afbeelding twee, een kwestie van opklikken en zit dan muurvast.
De rubberren uitvoering is demontabel en er kan dan ook een buiganker worden opgeschoven , er wordt dan een rubberren ring geplaatst met buigbaar draad, dit draad is makkelijk te vervangen bij beschadiging. dit is ook mogelijk bij de breakaway uitvoering. De kunstof uitvoering is bedoeld voor strandvissen en de rubberren voor op de pier omdat de rubber een verend materiaal is en van een zeer stootvaste soort.
De andere foto,s zijn stalen werpgewichten met een smallere groef die ook de luchtweerstand verminderd, en is te benutten voor een uitvoering die de eerste aanbeet verbeterd
De karper krijgt het volle gewicht bij de eerste aanbeet en het gewicht lost daarna meteen, het is tevens instelbaar of het snel losbaar of niet snel moet lossen . Een kwestie van iets aanknijpen van het draadbeugel
Ik hoop dat ik veel reacties krijg, ook negatieve zijn welkom daar kan ik dan aan werken.
GROETJES
HARRY NUMMERDOR
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

24-06-2013 14:28

Beste Harry,

Ik vis op karper en op zeevis.
Vindt het initiatief goed en de loden zien er goed uit.
Maar al met al komt de prijs ook om de hoek kijken,waar moet je verhoudingsgewijs aan gaan denken?
Moet je echt pas wachten op het loodverbod?
Kan je het al niet eerder concurrerend in de markt zetten?

Het niet demontabele break away ankergedeelte van plastic is naar mijn mening te slap(heb het nog niet geprobeerd natuurlijk).
Waarom: de 2 anker staaltjes komen in een klein plastic puntje samen waar heel veel druk op komt als je vast zit en de ankers moeten klappen.
(ik heb daar mijn twijfels bij qua stevigheid.)

Het kliksysteem vindt ik mooi,bestaat al!! maar nogmaals alles moet wel de portemonnee passen.

Veel succes!!
"wind op de kant is karper op het land"
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

24-06-2013 18:59

Hallo Ray.
Dank voor je commentaar. Ik denk dat de prijs niet hoger zal liggen dan de loden uitvoering.Je moet weten dat ik de uitvinder ben van het hele concept alternatieven. En ik 73 jaar ben en niet meer de fut heb om dit op eigen inniatief in de markt te zetten en daar ook de financiele middellen niet voor heb.Als het loodverbod ingaat moeten alle modellen van lood gemaakt worden in staal of ijzer, (ook de gietmallen).
Je wilt echt niet weten wat dat kost. Van mijn kant heeft het al voldoende gekost omdat het hele gebeuren geoctrooieerd is met een europees octrooi. Alleen hoop ik dat de productie en levering via een nederlands bedrijf zal geschieden .
Wat betreft sterkte is het plastic gedeelte sterk genoeg omdat het gedeelte waar de pennen samenkomen geheel massief is. voor het vissen op de pier zal de rubberren uitvoering worden aanbevolen, dit materiaal is verend en loeisterk , als je weet dat er nep kouwbotten van gemaakt zijn en een rotweiler dit niet stuk krijgt. De plastic uitvoering is van een afbreekbaar plastic gemaakt van suikerbiet , uitgevonden door de T.U Groningen en geloof het of niet deze is sterker dan dezelfde soort van aardolie. En deze zal meer geschikt zijn voor het strandvissen. Het oplossen van vastzitten tussen stenen is niet op te lossen en dat blijft ten alle tijden een risico voor het vissen op de pier, het moet er niet slechter op worden natuurlijk . Als het een beetje meezit is het roesten ook verledentijd omdat er een coating van bovenstaande biet plastic aankomt.
Als je nog meer vragen hebt of opmerkingen ik beantwoordt deze met plezier, vaak komen er ook verbeteringen uit voort.
Groetjes
HARRY NUMMERDOR
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

25-06-2013 13:09

Hallo Ray.
Afgaande op de testen die gedaan zijn in het verleden door de surfcasting vereniging van de Belgen en
Nederlandse surfcasting vereniging en sportvissers blijkt dat de stalen gewichten niet onder doen bij loodgewichten . Het werpt perfect en draaid niet tijdens de vlucht , de afstanden doen niet onder dan lood. een ander voordeel op lood is dat er door het werpen geen deuken en daardoor scherpe kanten ontstaan die invloed heeft op de vlucht en uiteraard de lijn kan doorsnijden. je moet denken aan een golfbal die gaat draaien door de deukjes en werpt daardoor verder, een pracht principe maar draaien is niet gewenst bij vissen.
Het idee van de zigzag strip is hierdoor wel ontstaan en is verder uit ontwikkeld door FLOW MOTION en de T.U DELFT. De zigzag strip is niet nieuw , deze werdt al toegepast op zweefvliegtuigen in de beginfase. Deze zorgt wel voor minder luchtweerstand en stabieliteit. Ik denk ook dat als men beslist om met stalen gewichten te gaan vissen men niet meer terug wil naar lood, het moet alleen nog op bepaalde punten worden geperfectioneerd Ik ben constand bezig om alles te perfectioneren en wil daarom deze discussie losmaken. Daarom vraag ik , laat horen of je het alternatief goed vindt ( of niet ). er komt een tijd dat je er mee moet vissen en het is wel lekker als de nadelen dan opgelost zijn.

De volume van staal is groter maar Johan Cruif zij al ieder nadeel heb zijn voordeel

Groetjes
HARRY NUMMERDOR
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Plaats reactie