Prologic retro pod


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

05-06-2013 12:56

Iemand ervaring met de Prologic Retro pod?
Kwam deze compacte en veelzijdige rodpod tegen die zowel leverbaar is in 2-rod als 3-rod variant. Mijn interesse gaat uit naar de 2-rod vanwege de overstap naar alles in tweevoud. Voordeel is dat alles demontabel is zodat je hem kan gebruiken als rodpod, buzzerbar met bankstick en losse bankstick opstelling.

Graag had ik iets over eventuele mankementen geweten mochten die er zijn, ben niet zo heel bekend met de kwaliteit van Prologic..

Groet Carlo.
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Pieter Willemen
Berichten: 105
Lid geworden op: 25-06-2012 21:07
Locatie: Hasselt

05-06-2013 13:06

De rodpod lijkt een beetje op mijn horizon pod... inderdaad een leuk detail dat je het op verschillende manieren kan gebruiken. Heb ik al veel plezier van gehad. Over de rodpod kan ik weinig zeggen. Maar heb wel andere zaken van prologic en hier ben ik zeer tevreden over.

Grts
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

05-06-2013 14:09

De Retro pod is zoals de naam al doet vermoeden meer een klassiek model rodpod. Ik ga hem binnenkort zelf eens bekijken bij de plaatselijke hengelsportzaak. Belangrijk vind ik dat de buzzerbars niet twisten bij het krijgen van een run, dit was nog wel eens het grote nadeel van dit soort model rodpods.

Mijn oog was ook gevallen op de Fox Stalker Plus pod. Deze heeft wel een scharnier vrije constructie (goalpost). Maar de Prologic pod leek mij net iets meer veelzijdig doordat ik ook graag gebruik maak van banksticks en ik zie het als een 3 in 1 constructie. Daarbij kost hij de helft van een Stalker pod. Weet iemand overigens wel of je bij de Stalkerpod ook de pootjes eraf kan draaien en kan gebruiken als losse banksticks? :-?
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-06-2013 16:00

Carlo Knipschild schreef:Weet iemand overigens wel of je bij de Stalkerpod ook de pootjes eraf kan draaien en kan gebruiken als losse banksticks? :-?


Jazeker, ze zijn alleen wat dik. En in wat hardere grond is dat soms wat minder handig. Maar dan gebruik je natuurlijk gewoon je pod ;0
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

10-06-2013 10:48

Voor de mensen die ooit ook eens googlen naar deze rodpod en dit topic tegenkomen:

Ik heb afgezien van de Prologic Retro pod en heb gekozen voor de Fox Stalker plus pod. Prijsverschil is de helft maar je krijgt er ook in mijn ogen een beter product voor terug. De Prologic Retro zag er goed uit maar iets dat mij meteen niet beviel is dat een schroef als klem functioneert voor het op de plaats houden van de bankstick waarin de buzzerbars vast zitten. Na verloop van tijd zal deze schroef het aluminium van de bankstick kapot drukken waardoor er speling op komt. Een betere keuze is dan de Prologic goalpost-pod of luxe-pod maar die zijn ook weer duurder.

Over de Fox Stalker is al het nodige geschreven op dit forum. Keurige pod die bijzonder veelzijdig inzetbaar is. Enig ondervonden maar ook van te voren bekende nadeel is de lijmverbinding tussen inserts (schroefdraad) en banksticks deze is bij mij ook al los. Goede (industriële) kwaliteitslijm zal dit probleem waarschijnlijk oplossen :wink:.
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Plaats reactie