Advies gevraagd voor aanschaf voerboot.


Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

04-06-2013 14:35

Goeiedag,

Ik wil een voerboot kopen, zonder fishfinder, aangezien je dan al snel tegen de 1000 euro kwijt bent.
Maar ik wil wel een boot met mogelijkheid tot inbouw van een FF, misschien dat ik die dan volgend jaar in laat bouwen.

Nu was ik er eerst van overtuigd dat ik de skarp s60 ging kopen, maar nu lees ik hier een paar topics over ontplofte boten van skarp :o
Wat zijn jullie ervaringen en wat zou je me aanraden?

Groeten Frank.
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

04-06-2013 14:37

Frank,

Ik en een vismaat gebruiken nu al 3 jaar een Trend voerboot. Kostte 250 euro en werkt nog steeds perfect. Hier zit een mogelijkheid tot FF inbouw in. Wellicht is dat een optie voor je ?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

04-06-2013 14:46

Hoi Hugo,

Heb je het dan over de Trend Micro voerboot? Deze staat voor 350 euro op www.baitboats-rotterdam.nl.
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

04-06-2013 14:55

Frank,

Excuses ja ik heb het over de Trenc Micro voerboot. Bevalt prima maar dat is onze mening.

Hebben ook een Skarp geprobeerd maar vonden die niet optimaal (smaken verschillen nu eenmaal) en heb eens een sessie een Ultimate Baitcruiser gebruikt (met dubbele voerladen) en die werkte ook wel goed.

Maar op MP staan verschillende voor 200 - 250 euro op. Is dat wat om daar te zoeken?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

04-06-2013 15:02

Ik zou het wel aandurven, maar m'n vriendin heeft liever dat ik hem nieuw koop en niet tweedehands.
En als hij dan idd kapot gaat na een maand hoef ik denk ik ook niet te vertellen dat ik alsnog maar een nieuwe ga kopen :D

Zit er licht op die Trend? En kun je je lijn er mee uitvaren?
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
niels Hetteling
Berichten: 16
Lid geworden op: 05-01-2012 05:45
Locatie: wormerveer
Contacteer:

04-06-2013 15:09

hoi ik heb nog een mooie baitcruiser mini te koop misschien is dat wat voor.
Voor al uw schilder & timmerwerk.
www.saenonderhoud.nl
Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

04-06-2013 15:11

Zou interessant zijn als je niet 300 kilometer van me vandaan zou wonen Niels :)
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

04-06-2013 15:17

Frank,

Ja er zit licht op de boot en ja je kunt ook de lijnen ermee uitvaren. Er zit een bak in het midden welke door middel van een simpele knop naar beneden open klapt zodat je voer op de stek komt te liggen. Achter de boot zit een systeem waar je de haak aan kan bevestigen. Alleen ik gebruik altijd de bak zelf voor mijn voer en de haak/lijn want dat systeem vind ik niet ideaal werken.

NIels, de mini baitcruiser is dat met 1 of 2 voerladen ?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Rob Wubben
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-06-2012 21:14

04-06-2013 23:01

Heb zelf de Nanotec en deze bevalt mij prima, deze valt in ongeveer dezelfde prijsklasse als de Trend. Bij Baitboats Rotterdam heb je ook nog de optie om verschillende onderdelen van Graupner erin te laten zetten wat ook in zijn voordeel werkt qua snelheid etc. Het voordeel van de Nanotec is ook zijn voerklep, deze zit dmv een pin vast en dus niet met een slap magneetje.

Trend Micro vindt ik maar een raar bootje, voelt gewoon minder kwalitatief aan, heeft afwijkingen, gaat snel leeg en voerklep en dat hook release systeem werkt niet optimaal. Ik heb beide voerboten gebruikt en de Nanotec staat ver boven de Trend Micro als het aan mij ligt.

Beide hebben wel de optie voor een fishfinder uiteraard. Hoop je wat geholpen te hebben hiermee.
Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

04-06-2013 23:19

Deze was mij inderdaad ook al opgevallen Rob.
Wat je over die Trend boot verteld zijn dat eigen ervaringen? En welke afwijkingen bedoel je dan?

En die 100 euro duurdere versie van de Nanotec die op de website van baitboats rotterdam staat die heeft dus Graupner onderdelen, is dat kwalitatief beter dan de standaarduitvoering of alleen qua snelheid?
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

04-06-2013 23:36

Frank , kijk eens voor de maverick .
http://www.globalfishing.eu/nl/modellen/maverick.html
700 euries heb je DE beste boot voor dat geld !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-06-2013 09:02

Vergeet de trends / ultimates etc. ze voldoen zelden echt aan de verwachting. Heb zelf een mini baitcruiser gekocht in een vlaag van verstandsverbijstering. Was na een tijdje niet meer naar mijn zin, dus alles omgebouwd naar Graupner / Robbe spullen en werkt daardoor stukken beter. Beste van het beste erin gestoken, om nu een hele mooie snelle maar vooral ook piepende voerboot te hebben. Speed Profi 40R is hoog frequent, dat zal je verdikkeme ook weten ook! Geld & tijd technisch had ik beter meteen een navigator kunnen kopen.

Serieus advies: Koop een rubberboot die een beetje veilig is, steek daar de energie in om met prikstokken etc. de bodemgesteldheid te onderzoeken. Koop vervolgens een goede dieptemeter en niet zo'n RF ding ..... man man na de aankoop eens wat testen gezien en doorgelezen wegens niet tevreden en wat denk je ..... miskoop.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

05-06-2013 09:41

Marc niet op elk water mag je met een rubberboot bevissen :)
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-06-2013 10:30

Moeten wel erg knappe vissen zitten wil ik een paar honderd euro desinvestering doen. Maar je hebt gelijk, dan zou ik een ander water opzoeken waar het wel mag.
Als hij de Maverik zou kopen, is het een ander verhaal he! Ik heb het over Trend / Skarp etc. Dan nog zou ik ff doorsparen voor de navigator, maar dat is slechts mijn mening.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

05-06-2013 14:33

Marc,

Bedankt voor je tip, maar de keuze tussen een gewone boot en een voerboot heb ik al overwogen en heb dus voor een voerboot gekozen omdat die nou eenmaal hanteerbaarder is.
Ik kan inderdaad doorsparen tot ik een ton heb gespaard, maar feit blijft dat ik er rond de 500 euro aan wil uitgeven, en niet meer. Als ik er dan later een FF in laat bouwen ben ik alsnog 1000 euro kwijt en dat vind ik eerlijk gezegd genoeg.

Ik neem aan dat je voor 500 euro toch wel een fatsoenlijke boot kunt kopen voor klein tot middelgroot water.
Daarom ben ik nu wel geïnteresseerd in de Nanotec, iemand nog op of aanmerkingen over de Nanotec?
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

05-06-2013 15:44

Hoi Frank,

Ik heb zelf de skarp s60 nu een jaar of 3.
Gebruik hem regelmatig zowel op kleine als middelgrote wateren. Doet goed zijn werk en heeft een grote laadbak. Ga ook ieder jaar na Frankrijk waar hij in een korte periode intensief gebruikt wordt.

Ik heb nog geen problemen ondervonden en nog nooit problemen/storingen gehad. Hij mocht alleen nog wel wat sneller zijn (niet dat hij sloom is), maar dat is bijzaak.

Ontploffingsgevaar, haha ja dat blijkt mogelijk te zijn als je de accu's niet geventileerd oplaad. Zoals bij elke boot moeten hier ook de accu's uit de boot bij het opladen.
Of zoals ik het al 3 jaar doe: Klepje aan de voorkant openen en dan de boot opladen via oplaadpunt op de boot. Zo ventileer je ook.
Het klepje moet ik open schroeven maar bij de nieuwe werkt het met magneten!

Ik zou hem je dus aanraden, maar als je je er niet lekker bij voelt doe je het niet.

Nadelen = niet super snel.
Pluspunten = grote laadbak / verstraler / 2 accu's en dus lange vaartijd / 2 motoren en dus erg wendbaar wanneer gewenst.

Nanotec vast ook een goed bootje hoor, maar die ken ik persoonlijk niet.
Rob Wubben
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-06-2012 21:14

06-06-2013 18:45

Frank, dit zijn inderdaad eigen ervaringen maar ik hoor het van meerdere. De graupner versie van de Nanotec heeft inderdaad betere onderdelen. Dit is de zien aan snelheid en gewoon het algehele plaat van de kwaliteit. Naar mijn mening is 100,- dan niet veel om voor iets meer kwaliteit te gaan. De afwijkingen wat ik bedoel is meer duidend op de accu die snel leeg is, niet recht kunnen varen, dat voerklepje wat totaal niet werkt en wat door het minste gewicht al open gaat, hook release systeem werkt niet 100% want je haak kan vast blijven zitten etc etc. Al met al gewoon voor de Nanotec gaan of mischien die van Skarp (geen ervaring mee, wel positieve verhalen gehoord). The choice is yours.
Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

06-06-2013 21:00

Allemaal bedankt voor de tips!
Ik twijfel eigenlijk alleen nog tussen de Nanotec en de Maverick, ik weet het, de Maverick is 200 euro duurder en ik had gezegd maximaal 500 euro.
Dat is ook de reden dat ik twijfel, maar ik kan over elke besproken voerboot wel iets negatiefs vinden, m.u.v. de Maverick.

Ik zal binnen een paar dagen laten weten waar de keuze op gevallen is :lol:
Meerdere tips zijn altijd nog welkom natuurlijk.
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

07-06-2013 12:45

Als je paar honderd meer wil/kan Uitgeven kijk dan ook ff naar de anatec spectrum .
Ook een zeer geschikte boot voor ieder type water
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

07-06-2013 12:56

Maverick of nanotec?

Zonder twijfel de maverick!

200 euro duurder, dat dan weer wel, maar hier krijg je zeker geen spijt van!
Wannie Wedduh?!
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

07-06-2013 22:08

ik heb zelf de trend micro. gewoon omdat mijn budget zo'n 300 euro was.
hij voldoet prima hoor. ik heb hem nu 1 en een half jaar. maar als jou budget 500 euro is zou ik voor wat meer gaan. de accu van de trend is namelijk vrij snel leeg.
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

08-06-2013 14:29

jeffrey van osch schreef:Frank , kijk eens voor de maverick .
http://www.globalfishing.eu/nl/modellen/maverick.html
700 euries heb je DE beste boot voor dat geld !


Fijn advies, gooi er nog 300 euro bovenop en je hebt een nog betere boot....

Leg je 700 euro neer zitten er niet eens extra accu's en een draagtas bij. Ben je al met al nog 1000 euro kwijt. Wil je nog een leuk camou kleurtje, hoppa, nog eens 100 zoveel erbij.

Hij ziet er trouwens wel erg gelikt uit. :D
Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

01-07-2013 22:06

Vanavond bij Remco langs geweest, en zojuist na thuiskomst de Maverick besteld :oops: :oops:
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

01-07-2013 22:10

Gefeliciteerd met je aankoop frank , ga je geen spijt van krijgen !

Heb m zelf ook :D
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Frank Tollenaar
Berichten: 63
Lid geworden op: 27-05-2011 15:13

01-07-2013 22:21

Dankjewel, hij is wel enorm zeg, had hem een stuk kleiner verwacht.
Enig idee hoe deze boot zich eventueel op een kanaal houdt met scheepvaart en dus stromend water?
Ik ga zo opruimen, het is niets vandaag... WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP