Sonik SK3 gebroken tijdens werpen


Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

28-05-2013 17:00

Ik vraag me echt af hoe dit heeft kunnen gebeuren. Iemand die hier een verklaring voor heeft?

Hengel is van begin juni vorig jaar, nog geen jaar dus. Donderdag terug naar de winkel. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben...

Zit hier garantie op?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

28-05-2013 17:15

SONIK GARANTIE
Alle SONIK hengels vallen van onze fabrikant garantie *. Daarnaast bieden wij de mogelijkheid tot een levenslange dekking
tegen onopzettelijke breuk door middel van de SONIK RAPIDEX levenslange vervangservice.
Als u uw product nog niet hebt geregistreerd op moment van aankoop, gelieve dit te voltooien door de garantiekaart, binnen
30 dagen na aankoop, ingevuld terug naar ons te sturen(per post of fax) samen met een kopie van de kassabon. Door niet te
registreren vervalt uw garantie

zie linkie maar :

http://www.soniksports.com/uploads/medi ... iginal.pdf
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

28-05-2013 17:35

Ja dat had ik een jaar geleden moeten weten, dan had ik dat geregistreerd. Ik heb de kassabon ook niet meer, wel een spaarkaart met bedrag, datum en handtekening van de zaak. Maja of dat genoeg gaat zijn.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

28-05-2013 18:32

Door niet te registreren vervalt uw garantie


Gelukkig voor Danny en helaas voor SONIK werkt dat niet zo, ze mogen je niet zomaar in je rechten beperken, Klaas v/d Herik kan je daar ongetwijfeld meer over vertellen. Verder heb jij ook niks met SONIK te maken maar met de winkel waar je hem gekocht hebt, als die begint te schermen met
Door niet te registreren vervalt uw garantie
, daar heb jij niks mee te maken, jij hebt alleen te maken met de winkel en die moet jou een deugdelijk product leveren.
Een hengel die binnen het jaar breekt is niet deugdelijk, als ze zeggen dat het jouw schuld is moeten ze dat maar bewijzen.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

28-05-2013 18:45

haha voor die discussie lees hier maar

U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat u van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen:
-wat de verkoper heeft gezegd
-wat er in reclame is gezegd
-het merk

http://www.consuwijzer.nl/thema/garanti ... tAod6CQAow

gezien het feit dat HET MERK en levens lange garantie beloven als je WEL je bewijs op had gestuurd mag je er vanuit gaan dat je er vanauit mag gaan dat het product heel lang mee gaat en heb je recht op vervanging ....

maar ja succes met dat uitvechten :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

28-05-2013 20:12

Als een hengel ergens tegenaan valt kan dit in het ergste geval lijden tot hengel breuk .
Als het een productie fout was geweest was hij al in de eerste weken gebroken .
Geloof nooit dat je een nieuwe krijgt of je moet een hele goede klant zijn .
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-05-2013 20:50

Mario

In de nederlandse consumentenwetgeving is er sprake van omgekeerde bewijslast. Oftewel de verkoper moet bewijzen dat het geen fabrieksfout betreft. In dit geval is er sprake van breuk binnen de wettelijke garantie termijn van een jaar het invullen van het kaartje betreft de levenslange garantie, of een fabrikant daar dit soort eisen aan mag atellen ( bijv het verstrekken van persoonsgegevens) betwijfel ik.
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

28-05-2013 21:10

Het is toch echt ontstaan door normaal gebruik, kan ook amper een krasje bespeuren op alle drie de hengels die ik tegelijkertijd gekocht heb. Worden altijd opgeborgen in een gevoerde dikke foedraal. Nooit opgetuigd. Ga er erg goed mee om, en dit zie je ook aan de spullen.

Tjah, zullen het zien donderdag.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-05-2013 21:32

Dat is balen man,

en ik heb de mijne wel geregistreed, maar ik lees nu dat je ook een kassabon erbij moest doen en dat heb ik niet gedaan..

dus dan heb ik ook geen garantie meer??

ik vind het zo en zo een zaak voor de winkelier je hebt bij hem gekocht dus als je met hem wat kan regelen door een bon te maken en een kaartje te sturen zou ik dat gewoon vragen en proberen.

maar zover ik die gasten van sonik ken van de beurzen, denk ik niet dat ze heel moeilijk doen als je hem opstuurt en hun laat kijken.
Zo en zo zou ik ze eerst even mailen kijken wat ze te zeggen hebben.

Succes.
Oja joh!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-05-2013 21:34

Bon is niet nodig, een afschrift van je bank is voldoende...
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

28-05-2013 21:52

Klopt, alhoewel bon wel makkelijker is uiteraard. Van dit soort aankopen gewoon áltijd de bon bewaren! Verder heb je gewoon recht op garantie via de winkelier, dit is immers binnen het jaar. Die levenslange fabrieksgarantie is bovenop de wettelijke garantie en dus extra service zeg maar. Ik denk dat het mee gaat vallen, alhoewel ik me kan voorstellen dat de winkelier wat kritisch zal zijn.
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

29-05-2013 09:14

Ja normaal betaal ik altijd alles via pin of creditcard om dit te voorkomen. Echter had ik bij deze aankoop net een leuke cent gekregen, en jawel contant.. Nu heb ik de bon niet opzettelijk weggegooid maja gister het hele huis al doorzocht zonder resultaat. Erg dom I know.

Ik had morgen toch al gepland langs de hengelsport zaak te gaan, die nemen we dus direct mee.

Ik mag nog van geluk spreken dat de lijn niet door een of andere reden ook gebroken was, dan was ik het top deel kwijt geweest.
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

30-05-2013 20:28

Net terug van de zaak. Foto's doorgestuurd en die gaan ze doorsturen naar Sonik en de vertegenwoordiger. Volgens de winkelier kunnen hun aan de hand van de breuk zien wat ermee gedaan is. Allemaal leuk en aardig maja als hun dalijk zeggen dat ik er niet goed mee om gegaan ben, wat dan? Ben je uitgepraat. Dit terwijl ik gewoon echt goed met mn spullen om ga altijd.

Toen ik zei dat het garantie van de winkelier is zeiden ze direct dat dit niet zo is en je garantie bij de leverancier hebt. Ik heb het daar voor nu maar bij gelaten, eerst afwachten wat ze bij Sonik zeggen. Hopen dat dit niet te lang gaat duren, maja hier wel kort op blijven zitten.

Iemand tips voor het geval dat ze zeggen dat ik er niet goed mee om gegaan ben?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-05-2013 20:35

Danny
Dat is niet waar, jij hebt zaken gedaan met de winkelier en niet met de leverancier. Die winkelier zal moeten bewijzen dat het jou schuld is. Zo niet dan valt het onder garantie. Neem mail eens naar co suwijEr.nl zij kunnen je precies allew vertellen.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-05-2013 20:40

Ze weten donders goed hoe het werkt maar gokken dat ze de klant kunnen overdonderen. Daarnaast hopen ze maar dat de klant er geen werk van maakt.
Laat maar eens een opmerking vallen in de trant van 'ik zal eens op facebook/karperwereld posten om te vragen of er meer mensen zijn met slechte ervaringen bij winkelier X'
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

30-05-2013 21:00

Martijn Nederpel schreef:Danny
Dat is niet waar, jij hebt zaken gedaan met de winkelier en niet met de leverancier. Die winkelier zal moeten bewijzen dat het jou schuld is. Zo niet dan valt het onder garantie. Neem mail eens naar co suwijEr.nl zij kunnen je precies allew vertellen.


Consuwijzer maar direct gemaild, kijken wat hun zeggen.

Ik weet ook wel dat een zaak het zal proberen. Ik ben niet bang ook echt van me af te praten, echter zou ik het heel zuur vinden als dit zou escaleren. Het is een erg fijne zaak, de enige in de buurt waar je fatsoenlijk terecht kan voor karperspullen.

Zullen het zien. Ik laat hier ook wel wat weten als ik wat terug krijg van consuwijzer.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-05-2013 21:03

Je kunt wel zien of het deel tussen de deur heeft gezeten of niet. Zo gek is het nog niet. Wacht even af op de reactie. In principe doe je zaken met de winkel, maar die laat de beoordeling kennelijk aan de dealer over. Zover nog niks aan de hand. Als het straks negatief is dan moet je dat wel met de winkel uitvechten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

30-05-2013 21:15

Danny, wellicht zie ik iets over het hoofd, maar je geeft nergens aan tijdens wat voor actie die breuk ontstond, was dit bij het inwerpen of tijdens een dril of wat dan ook, daar ben ik benieuwd naar.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-05-2013 21:32

lol, Titel: Re: Sonik SK3 gebroken tijdens werpen
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

30-05-2013 22:12

Had het al aangegeven en maakt deel uit van mijn inburgeringscursus hier :oops:
to the point, Danny, ik hoop dat ik het mis heb maar naar aanleiding van je foto's ga ik vrezen dat dit er eentje voor eigen rekening gaat worden, als je winkelier het goed doet, biedt hij je het deel aan voor inkoop plus BTW, dan blijft de schade voor jou beperkt, nogmaals Danny, ik hoop dat ik het mis heb.
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

30-05-2013 22:18

herman hulsman schreef:Had het al aangegeven en maakt deel uit van mijn inburgeringscursus hier :oops:
to the point, Danny, ik hoop dat ik het mis heb maar naar aanleiding van je foto's ga ik vrezen dat dit er eentje voor eigen rekening gaat worden, als je winkelier het goed doet, biedt hij je het deel aan voor inkoop plus BTW, dan blijft de schade voor jou beperkt, nogmaals Danny, ik hoop dat ik het mis heb.


Kan je ook aangeven waaruit je deze conclusies trekt?
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-05-2013 22:27

Hoezo Herman, wat meen jij aan die foto's te kunnen zien ?
Mijn eerste 'setje' was 2 2lbs Browning stokjes met kurken handvat, die zijn allebei tijdens het werpen gesneuveld.
Het duurde alleen een jaar of 4, maar de breuk zag er precies zo uit.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-05-2013 22:45

Breuk lijkt gekomen door een rechte kras dwars op de blank. Niet helemaal rondom en op de rug van de blank. Afgebroken bij terugbuiging van de hengel naar voren. Niet bij aanzet van de worp. Maar wellicht ziet een deskundige meer of wat anders. Ik gis ook maar wat. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

31-05-2013 07:41

Bedankt voor het meedenken! Maar een breuk die ontstaat door een dwarse kras lijkt mij erg sterk.
1. Ik kan de krasjes/ krassen op alle drie de blanks op één hand tellen.
2. De krassen die erop zitten zitten niet in de blank maar in de lak.
3. De blanks zijn mat zwart, hierdoor zit er geen blanke lak overheen lijkt het wel. De hengels zijn ondanks dat ik er ontzettend voorzichtig mee om ga heel erg gevoelig voor krasjes. Een hengel heeft nog nooit op de grond gelegen! Altijd op de banksticks, in de handen of in de velcro van de oval.
4. Als het toch door een vermeende kras is ontstaan is het kwaliteit van het materiaal ronduit slecht.

Ik heb hier in de kelder nog enkele hengels liggen van bijvoorbeeld DAM of Ultimate. Hengels die minimaal 10 jaar oud zijn, hengels die hun visje hebben gevangen en zeker hengels met ergere krassen. Denk maar niet dat hier ooit een van breekt.

Het frapante is dat dit met de hengel gebeurt is die 'fungeerde' als derde hengel. Niet overal mag je met drie hengels vissen dus deze is het minste gebruikt. Altijd niet opgetuigd opgeborgen in een dubbel gevoerde luxe foedraal van DAIWA. Daarnaast de gevoelige delen altijd extra beschermd door middel van isolatieschuim (Die schuimkokers voor de leidingen, van bij de bouwmarkt). Mocht de breuk toch ontstaan zijn zoals je aangeeft Kees. Dan verlies ik in één klap alle vertrouwen in Sonik en hun hengels. Ik zal dan deze oorzaak ook eerder af doen als 'onder de garantie proberen uit te komen'.

Het lijkt me persoonlijk heel erg sterk.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-05-2013 07:52

Ik beweer niet dat jij dat gedaan hebt of dat het voor jou zichtbaar was. Ik interpreteer het rechte breukvlak.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======