Gardner ATT set of niet?


Sander van Ooyen
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-05-2013 18:59
Locatie: Woudrichem

08-05-2013 19:12

Beste mede karpervissers,

Nu heb ik al even op zoek naar een nieuw set beetmelders. Mijn keuze is gevallen op de gardner systeem. Waarom is vanwege: ik vis regelmatig op rivieren en vanaf en dan gebeurt het weleens dat er iets te water valt of dat de beetmelders nat worden van de golven.

Nu is echter mijn vraag: Wat vinden jullie van de gardner systeem? Wat de beetmelders zelf maken geen geluid, alleen de reciever. Nu vindt ik dit niet zo erg, maar twijfel of dit wel handig is? Ivm overdag vissen.....
Waar ik naar op zoek ben is dus meer gebruikservaringen, op internet is er niet heel veel over te vinden.

Andere suggesties zijn ook welkom, een must have is dat de reciever een tril functie heeft. Aangezien ik soms nogal doorslaap (slechthorend) en van het trillen wordt ik gelijk wakker. Budget: rond max: 350 euro

Bedankt voor jullie tijd!
Karpervissen is meer dan een hobby alleen......
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

09-05-2013 09:41

Opzich zijn de Atts'ers prima piepers, maar persoonlijk zou ik niet uit de voeten kunnen met het feit dat de beetverklikkers zelf geen geluid maken. Ik heb ze zelf weliswaar niet gehad, maar mijn maat wel. Een paar keer mee gemaakt dat je je hengels een beetje verspreid langs de waterkant zet, zodat je b.v. een hengel rechts van je hebt en een hengel links. Ik heb een paar keer meegemaakt dat ie bij een run niet wist welke kant dat ie op moest rennen. Daarnaast viel het draadloos ontvangst soms wat tegen. Inmiddels heeft hij ze vervangen voor delkims. Een golfje ben ik niet zo bang voor met die dingen, maar ik zou ze niet in het water laten donderen.

sorry heb even geen andere alternatieven voor je. misschien gardner tlb? k weet niet hoe goed de nash sirens zijn, misschien is dat nog wat? daar kunnen anderen je vast meer over vertellen :-)
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

09-05-2013 10:26

Er zit toch ook gewoon een led op en bij de nieuwe typen zelfs een verlichte lijnrol. Als je dat 20 pond meer waard vindt. Dus als je al moet rennen, geen idee waarom mensne niet naast hun hengels zitten, ren dan naar het licht toe.

Die receiver heb je gewoon overdag ook op je lijf, of als je niet te ver van je hengels zit hoor je de muziek van de slip die loopt.

Ik hoor ook verhalen dat de ontvangst niet al te best is, maar ahum dan staat de installatie onder water en zitten ze meestal echt een flink eind weg op terrein waar je wel mag komen :wink:

Persoonlijk, is eender welke draadloos systeem al een behoorlijke upgrade.
Ik duw nog steeds stekkers, en haringen (om niet te struikelen).

Succes.
I love it when a plan comes together!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-05-2013 10:53

stommiteit is niet strafbaar.

Gelukkig maar.

De allerbeste piepers op de markt.

1 nadeel je hebt altijd een ontvanger nodig... nou en.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

09-05-2013 11:18

Bart de rooij schreef:Er zit toch ook gewoon een led op en bij de nieuwe typen zelfs een verlichte lijnrol. Als je dat 20 pond meer waard vindt. Dus als je al moet rennen, geen idee waarom mensne niet naast hun hengels zitten, ren dan naar het licht toe.

Die receiver heb je gewoon overdag ook op je lijf, of als je niet te ver van je hengels zit hoor je de muziek van de slip die loopt.

Ik hoor ook verhalen dat de ontvangst niet al te best is, maar ahum dan staat de installatie onder water en zitten ze meestal echt een flink eind weg op terrein waar je wel mag komen :wink:

Persoonlijk, is eender welke draadloos systeem al een behoorlijke upgrade.
Ik duw nog steeds stekkers, en haringen (om niet te struikelen).

Succes.


Sorry, maar dit is allemaal een beetje kort door de bocht. Tenzij je altijd op nette parkvijvertjes vist ofzo, vraagt de situatie er soms om dat de hengels wat verder uit elkaar staan. Zeg een meter of 10 of 15 ofzo. als t dan beetje waait, of je zit op n plek waar bv veel verkeer achterlangs rijdt dan hoor je die slip niet echt gemakkelijk. Klinkt allemaal n beetje 'wat als' achtig, maar goed dit komt bij ons gewoon voor. Als je hengels btw nog n beetje tussen het riet staan ofzo, of als de zon er gewoon op schijnt dan zie je t lampje niet meteen. T is heus niet allemaal onoverkomelijk, maar je moet er wel echt even aan wennen.

Ik gebruik t attx systeem met andere piepers voor draadloos ontvangst. Bereik is meestal wel goed, soms ook niet. Dit lijkt wel afhankelijk te zijn van weersomstandigheden of weet ik het. Soms valt het bereik na 10 meter al weg, ook al is er 'line of sight' en soms heb je na 50 meter nog perfect bereik. Gek genoeg is t bereik in frankrijk altijd goed :P. Perfect betrouwbaar is het niet, maar voor mij voldoet het wel.

Ik wil de piepers absoluut niet bashen, het zijn echt goeie en hufterproof piepers, maar bovenstaande zaken zijn wel dingen om rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

09-05-2013 11:46

Zijn de tonen niet afzonderlijk af te stellen per pieper? Zo stel ik mijn delkims nl. altijd in als ik met losse steunen vis, de verste/lastigste hengel hoge toon.

Gr.
©
Sander van Ooyen
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-05-2013 18:59
Locatie: Woudrichem

09-05-2013 12:04

Ten eerste iedereen bedankt voor jullie antwoord.

Zoals Andre het al aangaf, ligt mijn twijfel daar.... En dan met betrekking tot overdag vissen aangezien je in de nacht heus wel de lampjes zie afgaan. Verder twijfel ik er niet over dat de kwaliteit goed is, aangezien er alleen hierover positief gepraat wordt.

Mocht ik voor deze set gaan, dan wordt het de nieuwe ATT set met de V2 reciever, die ook op de karperbeurs stond.


Lesley van Dinter schreef:Zijn de tonen niet afzonderlijk af te stellen per pieper? Zo stel ik mijn delkims nl. altijd in als ik met losse steunen vis, de verste/lastigste hengel hoge toon.

Gr.


Om eerlijk te zijn geen idee, zou wel een uitkomst zijn. Zal dit eens uitzoeken, heb er niet aan gedacht. Bedankt!



Ik sta natuurlijk open voor andere meningen en suggesties.
Karpervissen is meer dan een hobby alleen......
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

09-05-2013 13:21

Was er niet inmiddels een v3 systeem opkomst? / in omloop?
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

09-05-2013 13:26

Hallo Sander,

Hier noch een zeer tevreden gebruiker van de att set.

-Robuust.
-Geen poespas, maar piept/trilt wanneer het moet en voor mij is dat genoeg.

Wat ik wel een pre vond waren de kleuren van de ledjes, verschillend namelijk.
Onderschat niet de verwarring die ontstaat wanneer je de hengels behoorlijk verspreid hebt staan.

Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

09-05-2013 14:14

En hier ook nog een tevreden gebruiker van de Att's

Dat van het slechte bereik herken ik helemaal niet. Ik ben juist overgestapt van Delkim naar Att. Ik merkte dat mijn Delkim souderbox soms slecht reageerde, dit was echt maar heel zelden maar toch. Op een gegeven moment gaat dat toch aan je knagen en ik wil mijn materiaal gewoon 100% kunnen vertrouwen.
Ik zag dat de Att's van mijn maat wel altijd perfect een aanbeet registreerde en ben overgestapt. Ik heb daar na bijna een jaar nog geen spijt van gehad.

Ik heb zelf de laatste Deluxe ontvanger, die doet het echt super. En ja, de toon per beetverklikker is in te stellen, maar het verschil in toonhoogte is niet zo groot als bijvoorbeeld bij Delkim. Maar tussen de hoogste en de laagste toon zit echt wel genoeg verschil.

Ik denk alleen niet dat zo'n Att-setje voor jou de beste keuze is voor het vissen op de rivier. Ik denk dat het wieltje met twee magneetjes te gevoelig is, helaas zijn er geen wieltjes met één magneetje.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

09-05-2013 15:29

Excuus Andre, mijn bochten zijn vaak kort :wink:
I love it when a plan comes together!
Sander van Ooyen
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-05-2013 18:59
Locatie: Woudrichem

09-05-2013 16:37

Frank en Richard,

Beide bedankt voor jullie antwoord. Daar heb ik tenminste wat aan.


Frank, toch denk ik dat ik bij de ATT blijf. Vaak vis ik gewoon vanaf de waterkant op de rivier en staan de hengels in het water. Dus qua gevoeligheid maakt niet zo heel veel uit. Ik heb echter ergens gelezen dat gardner zelf de gevoeligheid kan veranderen, hiervoor moet echter de ATT terug naar de fabriek en dan veranderen ze enkele dingen eraan om de gevoeligheid te verminderen.

Betreft de hengels veel uit elkaar, zo vis ik echt zelden.


Andre Jacobs schreef:Was er niet inmiddels een v3 systeem opkomst? / in omloop?


Mmmm.... Zover ik weet is er juist de V2 uitgekomen met nieuwe verfijnde ATT.



Dus waar het kort op neer komt. Sandertje gaat binnenkort naar de viswinkel om de ATT set te halen.
Karpervissen is meer dan een hobby alleen......
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

09-05-2013 19:15

zelf vind ik de ATTS niks
i.v.m. dat je altijd een ontvanger nodig hebt.

voor de rest de run is best lekker en ze zijn zoizo waterdicht
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

09-05-2013 23:16

36 uurs blup blup toeters....wat een uitvinding :lol:
Kunnen zeiknat worden Klein en strak....ik hou er van 8)

Absoluut een aanrader
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-05-2013 23:33

sorry maar er zitten 5 leds op, die je per keer kan instellen. als je niet weet wekje hengel de rechter led moet je naar een arts.
verder staat mijn 4e hengel onder water.
It's okay 2 pay
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

10-05-2013 15:33

:D ik mankeerde niks zei die.

Verschillende kleurtjes maken het een stuk makkelijker ipv half vier s'nachts uitvogelen welke blauwe ook alweer verstopt in het riet stond.

Gr

ps; aan de vierde hangt de Spomb
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

10-05-2013 15:45

Je kunt de ontvanger elke keer opnieuw instellen, linker hengel is eerste ledje, rechter hengel is laatste ledje, vis je met drie dan is het middelste ledje voor de hengel in het midden. Krijg je een run hoef je alleen maar op de ontvanger te kijken welke hengel het is, de ontvanger hangt bij mij 's nachts aan de uitgang van de tent.
rick kloekke
Berichten: 271
Lid geworden op: 06-05-2010 10:57

10-05-2013 15:50

Ik gebruik de ATTs! Heerlijke kleine piepertjes die tegen een stootje en water kunnen! Het wieltje dat oplicht is erg gaaf. Het is even wennen dat de receiver alleen een piep geeft, maar na 2 keer ermee vissen ben je er al aan gewend! Mooie kleine compacte dingetjes, en je kan ze nooit vergeten aan te doen! Hoesje eraf en ze zijn aan. Hoesje erop en ze zijn uit! (de receiver wel even aan en uit natuurlijk haha)

In deze 2 filmpjes van mij zie je een aantal aanbeten op de ATTs! Helaas geen knetterharde aanbeten, maar om even een indruk ervan te geven:

https://www.youtube.com/watch?v=vTMhmcaB6VU Ergens bij 1:30 een aanbeet!

https://www.youtube.com/watch?v=F1w-s0kC8pk Vanaf 3:38 meerdere aanbeten!

Succes met je keuze!

Gr, Rick
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

10-05-2013 20:23

Ik kon er ook niet aan wennen, en heb ze daarom dus ook weggedaan.
Maar niet iedereen is hetzelfde, dus gewoon uitproberen..
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

10-05-2013 20:33

Als je iedere keer wanneer je beet krijgt op je ontvanger moet kijken welke kant je op moet lopen lijkt me erg onhandig. Vooral als je de ontvanger in je broek of jaszak bij je draagt, dan is het wel mooi als je op de toon af kunt gaan.

Gr.
©
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

10-05-2013 22:22

Dat hoeft ook niet, alleen als je de hengels niet kunt zien of als de run gestopt is.
Normaal kun je je hengels wel zien en ga je af op het ledje, draaiende spoel, dansende swingers of hangers, of een kromme top.
Zelfs als je niets van dat alles meer ziet zoals na losse piepen kun je op de ontvanger terug zien welke hengel het was.
Sander van Ooyen
Berichten: 8
Lid geworden op: 08-05-2013 18:59
Locatie: Woudrichem

12-05-2013 15:46

rick kloekke schreef:
In deze 2 filmpjes van mij zie je een aantal aanbeten op de ATTs! Helaas geen knetterharde aanbeten, maar om even een indruk ervan te geven:

https://www.youtube.com/watch?v=vTMhmcaB6VU Ergens bij 1:30 een aanbeet!

https://www.youtube.com/watch?v=F1w-s0kC8pk Vanaf 3:38 meerdere aanbeten!



Bedankt Rick, die filmpjes had ik al gezien..... Wel hele leuke filmpjes moet ik zeggen



In ieder geval. Mijn keuze is gemaakt, ik neem de ATT set. Inmiddels al besteld bijna fauna hengelsport. Dus aankomend weekend ga ik er gebruik van maken ;)

Ik wil iedereen bedanken voor jullie antwoorden, meningen etc. Ben er goed mee geholpen!

Gr. Sander
Karpervissen is meer dan een hobby alleen......
rick kloekke
Berichten: 271
Lid geworden op: 06-05-2010 10:57

12-05-2013 21:23

Oke, succes ermee!!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-05-2013 07:06

35 jaar nog nooit de behoefte gehad om op een toon af te gaan, sorry.

Sterker: nu staat ie op trillen, nog beter

1 nadeel, je moet wel opletten dat je lijn op het wieltje ligt...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-05-2013 08:12

Jezus Klaas, wat een K dingen als het lijntje perse op het wieltje moet liggen, dadelijk ga je zeggen dat je met die ondingen ook nog aas aan je hair moet doen? Gekkenhuis.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)