Wiley X


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

30-04-2013 22:22

Beste mensen,

Nou ben ik opzoek naar een polaroid bril en nu ben ik aan het kijken voor een bril van het merk Wiley X.

youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=d_rW5mydqTg

site: http://www.wileyx-shop.nl/index.php?ite ... 22&lang=NL

Nou zijn er zoals jullie kunnen zien veel verschillende modellen.
Nou ben ik opzoek naar een dealer in de buurt van Amsterdam.. Ik heb wat lopen googelen maar kon het zelf niet vinden.
Alleen eentje in de buurt van de Gaasperplas, maar nu twijfel ik of dat er echt eentje is.
Ik ben namelijk opzoek naar een dealer zodat ik voordat ik een smak geld uitgeef eerst wat brillen kan proberen.
Nu kom ik alleen bij het volgende probleem. Wanneer ik in een winkel sta kan ik niet testen hoe zo een bril in praktijk werkt.
Hiermee bedoel ik dat ik het niet op een water kan testen hoe goed de bril werkt bij verschillende weersomstandigheden en welke modellen en glazen nu echt goed zijn bij het zoeken naar karper.
Zijn er mensen onder jullie die bekend zijn met deze(op het eerste gezicht) prachtige set brillen?
Zijn er ook mensen die aan mij uit kunnen leggen met welke weersomstandigheden, welke glazen ideaal zijn?
Alle info is zeer welkom.
Zoals ik al zei het gaat om aardig wat geld en wil geen miskoop maken.

Alvast bedankt!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

30-04-2013 22:38

Heb laatst een Eye Level bril gekocht in de hengelsportzaak. Echt een superbril en laat je een hoop zien door het water, kost €100,- minder, kan je een hoop bolletjes van kopen :wink:
Hans Stam
Berichten: 45
Lid geworden op: 30-03-2011 19:10
Locatie: Ridderkerk

01-05-2013 12:39

Ik heb een Shimano bril gekocht voor 30 Eur geloof ik.
Bruine/amber glazen voor beter contrast en je wordt er blij van!
Met bruine glazen wordt de hele wereld mooier,net een LSD trip..
Ook is de polaroid werking prima en ook niet onbelangrijk,ze beschermen je ogen!
Je zal niet de eerste zijn die een bonk lood om ze oren krijgt (losschieters enzo).
Polaroid werking kan je checken door door een achter raam van een auto te kijken met weerspiegeling ,meestal kan je dan dwars door de auto heen kijken.
Of je pakt 2 brillen met polaroid en leg de glazen op elkaar en dan een beetje verdraaien,de glazen worden dan bij elkaar zwart.
Hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr,Hans
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

01-05-2013 14:38

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik merk niet zoveel verschil in 'prestaties' van een simpele polaroidbril, als b.v. van polaroid zelf of van eye level of andere merken van pak 'm beet 25- tot 35 euro. Volgens mij moet het kwaliteitsverschil vooral in de kwaiteit (en merk :-)) van het montuur zitten, want ik lijk door een dergelijke bril niet minder te zien dan door dure gepolariseerde zonnebrillen. Wel merk ik veel verschil in de kleuren van de glazen maar da's iets anders.

Zijn er meer mensen die deze mening delen of zit er toch wel degelijk verschil in de 'polaristatie' van de brillen van verschillende merken?
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

01-05-2013 17:33

Bjorn Schoemacher schreef:Heb laatst een Eye Level bril gekocht in de hengelsportzaak. Echt een superbril en laat je een hoop zien door het water, kost €100,- minder, kan je een hoop bolletjes van kopen :wink:


Je hebt gelijk. Ik geloof ook zeker dat er goede brillen zijn voor een zacht prijsje. Maar net als met hengels is dat zo. Voor 50 tientjes kun je best een leuke hengel kopen.. Alleen wanneer je voor iets duurder gaat heb je vaak even net wat meer. Zo zie ik dit ook met deze brillen. Er zijn als je de links bekijkt een aantal dingen die deze bril er voor mij laten uitspringen zo heb je een levens lange garantie op fabrieks fouten, slaan ze met een hamer op de glazen die zelfs met een shotgun beschoten worden en kogelvrij blijken te zijn. Nou ben ik nogal een slordervos en ben ik een grote fan van duurzaamheid. Ook sluit de bril goed af op het gezicht en kun je er zelfs een frame opzetten die er voor zorgt dat een harde win je ogen niet kan bereiken. En ik heb gemerkt dat ik met andere brillen deze eigenschappen vaak moest missen.

@ Hans: je heb daar inderdaad een punt. De veiligheid is een vaak onderschatte issue. Iets wat voor mij meetelt.
En als ik 10 jaar met een bril van 150€ doe dan vind ik dat echt niet gek. Er zijn maanden bij dat ik meer voer per maand in het water gooi dan dat bedrag, dus daar zal ik het niet voor laten.
Andre Jacobs schreef:Ik heb het al vaker gezegd, maar ik merk niet zoveel verschil in 'prestaties' van een simpele polaroidbril, als b.v. van polaroid zelf of van eye level of andere merken van pak 'm beet 25- tot 35 euro. Volgens mij moet het kwaliteitsverschil vooral in de kwaiteit (en merk :-)) van het montuur zitten, want ik lijk door een dergelijke bril niet minder te zien dan door dure gepolariseerde zonnebrillen. Wel merk ik veel verschil in de kleuren van de glazen maar da's iets anders.

Zijn er meer mensen die deze mening delen of zit er toch wel degelijk verschil in de 'polaristatie' van de brillen van verschillende merken?


Ik heb zelf niet genoeg ervaring om hier een mening over te hebben. Volgens mij heeft het inderdaad meer te maken met welke kleur glazen je onder welke omstandigheden gebruikt.
Wel heb ik al mening bril kapot gekregen(door eigen stomiteiten) en ben ik dus echt opzoek naar iets robuusts.
En in het filmpje zie ik dat deze bril zowel de Europeze en Amerikaanse tests doorstaan, zowel als de militaire.

Mannen alvast bedankt voor de antwoorden. Ik hoop dat deze discussie zich nog gaat uitbreiden.
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

01-05-2013 17:34

Bjorn Schoemacher schreef:Heb laatst een Eye Level bril gekocht in de hengelsportzaak. Echt een superbril en laat je een hoop zien door het water, kost €100,- minder, kan je een hoop bolletjes van kopen :wink:


Je hebt gelijk. Ik geloof ook zeker dat er goede brillen zijn voor een zacht prijsje. Maar net als met hengels is dat zo. Voor 50 tientjes kun je best een leuke hengel kopen.. Alleen wanneer je voor iets duurder gaat heb je vaak even net wat meer. Zo zie ik dit ook met deze brillen. Er zijn als je de links bekijkt een aantal dingen die deze bril er voor mij laten uitspringen zo heb je een levens lange garantie op fabrieks fouten, slaan ze met een hamer op de glazen die zelfs met een shotgun beschoten worden en kogelvrij blijken te zijn. Nou ben ik nogal een slordervos en ben ik een grote fan van duurzaamheid. Ook sluit de bril goed af op het gezicht en kun je er zelfs een frame opzetten die er voor zorgt dat een harde win je ogen niet kan bereiken. En ik heb gemerkt dat ik met andere brillen deze eigenschappen vaak moest missen.

@ Hans: je heb daar inderdaad een punt. De veiligheid is een vaak onderschatte issue. Iets wat voor mij meetelt.
En als ik 10 jaar met een bril van 150€ doe dan vind ik dat echt niet gek. Er zijn maanden bij dat ik meer voer per maand in het water gooi dan dat bedrag, dus daar zal ik het niet voor laten.
Andre Jacobs schreef:Ik heb het al vaker gezegd, maar ik merk niet zoveel verschil in 'prestaties' van een simpele polaroidbril, als b.v. van polaroid zelf of van eye level of andere merken van pak 'm beet 25- tot 35 euro. Volgens mij moet het kwaliteitsverschil vooral in de kwaiteit (en merk :-)) van het montuur zitten, want ik lijk door een dergelijke bril niet minder te zien dan door dure gepolariseerde zonnebrillen. Wel merk ik veel verschil in de kleuren van de glazen maar da's iets anders.

Zijn er meer mensen die deze mening delen of zit er toch wel degelijk verschil in de 'polaristatie' van de brillen van verschillende merken?


Ik heb zelf niet genoeg ervaring om hier een mening over te hebben. Volgens mij heeft het inderdaad meer te maken met welke kleur glazen je onder welke omstandigheden gebruikt.
Wel heb ik al mening bril kapot gekregen(door eigen stomiteiten) en ben ik dus echt opzoek naar iets robuusts.
En in het filmpje zie ik dat deze bril zowel de Europeze en Amerikaanse tests doorstaan, zowel als de militaire.

Mannen alvast bedankt voor de antwoorden. Ik hoop dat deze discussie zich nog gaat uitbreiden.
Plaats reactie