Penn surfblaster 8000/Penn affinity 8000


Plaats reactie
michael willem
Berichten: 42
Lid geworden op: 19-02-2008 20:13

26-04-2013 08:36

Beste carpboard leden,

Mijn broer is op zoek naar een nieuwe big pit molen en we kwamen de "Penn"molens tegen.
Maar waarom kom ik deze molens hier nooit tegen op het board?

De "Penn surfblaster" voelde beter aan dan de "daiwa windcast x" en de slip en opspoeling zijn geweldig alleen zijn de "penn" molens wat aan de zware kant.

Als iemand hier meer informatie of ervaring mee heefd?


Oja ook wel belangrijk , de Penn surfblaster kost 120€ p. stuk en de daiwa windcast x 160€ p.stuk.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

26-04-2013 11:16

De daiwa's kun je opzich best voor minder krijgen. In een kortingsactie van de lokale hengelsportzaak heb ik 3 windcast's Z meegekregen voor €400,- Ik heb de surfblaster weliswaar dsetijds niet in de vergelijking meegenomen, maar de affinity wel. Ik vond dan de windcast beter aanvoelen maar ik geloof niet er kwalitatief gigantisch veel verschil in zit. iig niet genoeg om andere factoren zwaarder te laten wegen, zoals uiterlijk en gewicht. Zelf heb ik mijn keuze destijds vooral laten afhangen van de grootte en het gewicht. Ik vond de affinity gewoon écht te groot/lomp en de gouden accentjes stonden me niet aan.

Nu lees ik tussen de regels door dat jij redelijk overtuigd bent van Penn. Als jouw gevoel daar naar uit gaat dan moet je daar ook lekker voor gaan. Je zult er écht niet minder karpers om vangen ;-), kwalitatief zit je voorzover ik kan beoordelen gewoon goed. waar je misschien nog even naar zou kunnen kijken is die nieuwe 7000 versie. Die is iets kleiner en qua uiterlijk (imo) iets meer 'carpy'.

Afbeelding
michael willem
Berichten: 42
Lid geworden op: 19-02-2008 20:13

27-04-2013 08:58

Alvast Bedankt voor je reactie "Andre",

Omdat zo weinig mensen hier op het board "Penn" molens gebruiken ,ga je toch snel twijfelen over de kwaliteit van de molens.
En het zou erg jammer zijn als we de Penn affinity of surfblaster kopen en dat ze om de haverklap kapot gaan :D .
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

27-04-2013 09:25

michael willem schreef:
Omdat zo weinig mensen hier op het board "Penn" molens gebruiken ,ga je toch snel twijfelen over de kwaliteit van de molens.
En het zou erg jammer zijn als we de Penn affinity of surfblaster kopen en dat ze om de haverklap kapot gaan :D .


Nu ga je net doen alsof ze hier verstand hebben van visspullen :lol:

Ik denk dat penn 1 van de eerste molens waren met een meer dan behoorlijke slip...denk maar eens aan de 450 of de 550 ss...zijn nog steeds molens van wereldklasse, alleen iets teveel goudkoorts erop, zwaar, en uit balans...verder niks mis mee.
Penn is een zeevismerk , en dus ook hufterproof...heb de affinity 7000 en 8000 in mijn handen gehad, en zal ook zeker niet twijfelen om ze te kopen mocht ik nieuwe molens gaan aanschaffen.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

27-04-2013 10:07

michael willem schreef:Alvast Bedankt voor je reactie "Andre",

Omdat zo weinig mensen hier op het board "Penn" molens gebruiken ,ga je toch snel twijfelen over de kwaliteit van de molens.
En het zou erg jammer zijn als we de Penn affinity of surfblaster kopen en dat ze om de haverklap kapot gaan :D .


What's up met de aanhalingstekens :P? maarreuh als je de zoekfunctie gebruikt vind je volgens mij voldoende gebruikerservaringen, ook enkele minder positieve btw. Ook op andere fora is er genoeg geschreven over de molens.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

27-04-2013 11:16

Eerste types zouden slecht afgewerkt zijn, zou daar wel op letten. Verder hoor ik wel goede verhalen, zijn wel aan dd zware kant.

Gr.
©
Henk Weelen
Berichten: 11
Lid geworden op: 22-10-2012 19:15

02-05-2013 13:16

Hallo,

Ik ben op zoek naar een oude Penn 450 SS en 550 SS (in goede staat).
Is er iemand die deze heeft en evt. wil verkopen?

M.vr.gt.
Henk
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

02-05-2013 13:26

Ik heb ook ooit 3 Penn Affinity's aangeschaft. Binnen een dag heb ik ze weer geretourneerd, complete baggerafwerking. Ik heb er al eens iets over geschreven. Schroefje dat naast de borgmoer onder de spoel zit past niet naast de moer, was er dus scheef en met geweld ingedraaid, niet eens volledig want dat gaat niet. Schroefje op de slipplaat zo ver doorgedraaid dat de slipplaat gebarsten was.

Deze molens hebben slechts de naam gemeen met de oude modellen. Voor de rest bagger in mijn ogen. Alle waar naar zijn geld maar het moet wel goed zijn. Hoe dit was afgewerkt sloeg nergens op.
Plaats reactie