beste combi boot voor pleziervaart en vissen

Plaats reactie
michel Tja
Contacteer:

18-04-2013 12:01

Hoi,

wil graag weten wat jullie mening is.

ik wil een nieuwe boot kopen, maar niet enkel om mee te vissen. ik wil deze ook voor recreatie gebruiken.
heb nu 3 rubberboten gehad en met een 320 met 6pk motor kan je ook leuk door de stad heen varen,je bent mobiel en kan overal terecht, hebt geen havenkosten.enkel kans op een lek door troep in het water.

zit zelf met deze boten in gedachte

1:rubberboot 320 a 380
+ mobiel
geen havenkosten
stabiel
ideaal voor uitvaren

- kans op lekken
oppompen en opbouwen elke keer
niet ruim en geen beschutting

2: portabote
+ mobiel
geen havenkosten
geen kans op lekken
hoeft ook niet getrailerd te worden

- niet echt stabiel
voelt ook niet heel stevig aan heb ik het idee (iemand ervaring met de portabote ? )
niet ruim, geen beschutting

3: kajuitboot of oude zeilboot zonder mast
+ beschutting,ruim,slaapplek
meer stekken te bevissen op het water

- havenkosten
vast aan een bepaald water zitten,tenzij je natuurlijk ergens de boot kan stallen.
ik zou een boot op de trailer op de kant ergens kunnen neerzetten en elke keer traileren..maar is dat wel zo voordelig ? enne inboard of outboard?

ben benieuwd naar jullie ideeen / ervaringen. ook in verband met hogere kosten,mobiliteit,genot en gemak :D

als er andere boten / opties zijn hoor ik ze ook graag.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sven van Anrooy
Contacteer:

18-04-2013 12:53

Jow Tja,

Ik heb inmiddels al een jaar of 16 m'n jachtje. Metertje of vijf, twee slaapplaatsen. Koelbox, radio, de he;le reutemeut. De pest is met die dingen. Onderwaterschip. Moet ééns in de zoveel jaar het water uit om het weer netjes te maken. Osmose heb je niks aan. Kosten jachthaven waren de laatste keer inclusief het twintigjarig lidmaatschap 363 euro. MAar omdat ik hem nauwelijks gebruik heb ik de jachthaven opgezegd en bij m'n vismaat aan het kanaal gelegd.

Heb ook een rubberboot, vissen vanuit zo'n ding gaat nauwelijks, maar m'n vismaat heeft een slagje groter met platenbodem en dan scheelt al aanzienlijk. Je zit niet vast aan een trailert maar bij een erg grote rubbert zou dat wel handig zijn:

Arjan Verkoelen liet iets moois zien:

Afbeelding

Ervaringen met traileren elke keer heb ik niet.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
justin vd heuvel

18-04-2013 12:57

hallo Michel

Wij zelf hebben een bootje vam 2,60 m met lossen platen er in van dragon marine ik zelf vin het een heel vijn bootje zeer stabiel.....

Ja alleen het op ompen is bager om te doen voral in de brandende zon maar dat is het wel waard...

Zins we die boot hebben hebben we ook steeds meer gevangen....

En wij varen de lijnen er mee uit,we meten de diepte,en vervoeren de spullen er mee en als laast als het egt moet dan drillen de vis er ook nog mee...

mvg Justin van den heuvel :D
mvg Justin van den heuvel :D

Vissen zijn het mooist als ze zwemmen niet als ze gemarteld worden
michel Tja
Contacteer:

18-04-2013 15:11

Jow Sven, :P

heb jij een inboard of outboard op je boot?

wat zijn ongv. de kosten voor zo een antifoulinglaag aanbrengen tegen osmose en hoe vaak moet dat precies ?

sorry voor al de vragen :D

als ik een rubberboot koop vis ik vanaf de kant om uit te varen , ga er niet in liggen slapen iig.
mooie van een kajuitboot is dat je overal op het water bijna kan vissen ,nadeel is weer dat je vastzit aan een water...

misschien moet ik wel voor en RIB gaan. dan heb je de voordelen van een rubberboot en weinig kans dat ie lek gaat als ik door de stad wil varen.. en met zo een kap erbij heb je toch beschutting. denk dan wel dat ik er dan 1 koop van 420 incl. trailer.en bij een RIB heb je ook weer kans op osmose..

best lastig een keuze maken :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sven van Anrooy
Contacteer:

18-04-2013 15:40

Jo Tja,

Geen idee wat het kost. Ik haal hem eruit en doe alles zelf. Gelcoat zeg maar. Antofouling nog nooit gebruikt. Die van mij staat achterlijk dik in de gelcoat. :P En daar blijft wel eens wat van over als paps carrosiebouwertje speelt, haha..

Nadeel van de kajuitboot (met BB, 30pk Suzuki) is toch echt dat je aan een bepaald gebied vast zit wil je niet te ver varen. En jachthavens zijn ook niet overal even duur, sterker nog, ik had een vrij goedkope.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie