Verschil daiwa emblem pro 6000a / windcast x?


Plaats reactie
michael willem
Berichten: 42
Lid geworden op: 19-02-2008 20:13

21-03-2013 18:13

Beste karpervissers,

Weet misschien iemand de verschillen tussen de

Daiwa emblem pro 6000a 2012 model:
Uitgevoerd met een Cast-Lock system om dichtklappen van de beugel te voorkomen, tijdens het inwerpen.
Full Time Anti Reverse voor absolute zekerheid.
Twistbuster om kinken te voorkomen.
5 CCRB rvs kogellagers, die een leven lang blijven glijden.
Gigantische lijncapaciteit: 700 meter 0.30 mm !!

En de

Daiwa Windcast-X 5000LD:

UItgevoerd met de Quick Drag van Daiwa, waarmee met een kleine correctie de
vrije loop omgezet wordt in een gevechtsslip.
Uitgerust met het High Impact HIP clip.
Ook verkrijgbaar is een lange afstand 5000LD model in elk bereik.
Twist Buster waarmee hij iedere visser zal gaan verbazen.
Een spoelcapaciteit van iets minder dan 600 meter 0.30 mm
Verstevigde hoofdas t.o.v. de Daiwa Entoh, voor de zwaarste krachten
Wordt geleverd met een dubbele spoel
Ratio 4.7 :1
5 Kogellagers

De windcast kost 140€ (heeft quickdrag),en de emblem 160€ (geen quickdrag).

Mvg Michael.w
michael willem
Berichten: 42
Lid geworden op: 19-02-2008 20:13

21-03-2013 18:15

Oja ,en waarom staan er zoveel windcast molens te koop op marktplaats? Is de slip zo erg?
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

22-03-2013 10:32

Hier een windcast (z) bezitter. De slip is volgens mij een van de betere in de daiwa range! Hiervoor heb ik emblems gehad (z5000t). De windcast's zijn wat mij betreft in bijna alle opzichten beter. Het draait allemaal veel soepeler, betere slip e.d.

Belangrijkste reden denk ik waarom de windcast's toch op marktplaats verschijnen is de algehele feel van de molen. Door gebruik van lichtgewicht materiaal (en plastic her en der) 'voelt' de molen wat minder stevig dan de oudere series. Die emblems die ik had waren echt bombproof. Volgens mij is dit puur het gevoel en doet t in feite geen afbreuk aan de feitelijke kwaliteit van de molen, maar wel iets om rekening mee te houden. Of er staan gewoon zoveel molens op marktplaats omdat er simpelweg ook veel zijn gekocht?

Zelf twijfel ik nu ook een beetje moet ik zeggen. In mijn geval komt dat een beetje omdat ik niet echt kan wennen aan de 'blingbling' factor van de windcasts. Achteraf heb ik veel meer met de wat meer klassieke uitstraling en vooral de houten slingertjes! Maarja da's puur cosmetisch. ik ben bang dat als ik ze omruil voor b.v. entoh's, ik er technisch waarschijnlijk gewoon op achteruit ga.
kerim lafta
Berichten: 60
Lid geworden op: 29-01-2012 17:55
Locatie: Horst

24-03-2013 21:17

ik heb geen idee maar ik ben een erg tevreden daiwa windcast x5000ld gebruiker en heb nooit ook maar een beetje last gehad van de slip, ik ken een aantal mensen die ook de WC X hebben en niemand die er slechte ervaring mee heeft.

ik zou voor de windcast x gaan omdat hij O.A. is uitgerust is met een Quikdrag systeem

Mvg. Kerim
Plaats reactie