Schoonmaken bivvy


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeffrey Haak
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-08-2010 17:29
Contacteer:

19-03-2013 13:35

Hallo!

Ik vroeg me af of jullie wel eens vlekken in de tent hebben die er niet uitgaan met water maar wel icm ren schoonmaakmiddeltje?

Ik heb helaas de pech dat mijn nieuwe fox Retreat tent voor de eerste keer opstaat en er een hond tegen aan pist.. Er zitten nu dus donkere spetter vlekken in! Ik zie die hond + eigenaar ook niet meer lopen dus kan hem ook niet erop aanspreken.

Ik hoop dat jullie tips hebben voor de schoonmaak hiervan!

Grtz!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

19-03-2013 13:39

Het laaste wat ik schoonmaak is een tent.........miss ff bij een campingwinkel langs
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

19-03-2013 14:58

wij zaten in frankrijk en er stond een campingtafel op onze stek... ik eitje bakken, toen stoote er iemand tegen de tafel aan... ze half gebakken en half rauwe ei over mijn nieuwe fox supa brolly... natuurlijk meteen afgedaan met doekje en water maar kwaad was al geschied...

bij mij zitten er ook donkere vlekken in maar ik stoor me er niet zo aan... aangezien het bij jouw een hond was die ertegenaan zeikte is het een kwestie van wachten tot de volgende het doet.. dan kun je zijn baasje verantwoordelijk houden :P haha...
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

19-03-2013 15:03

Donkere vlekken :roll:
Ik heb meestal last van hele lichte vlekken. :o
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

19-03-2013 15:05

Hondenzeik is echt een probleem. Eenmaal één keertje gedaan is het niet de laatste keer. Goed afspoelen meteen is het meeste wat je kunt doen. Bij Nash adviseren ze soms je tent af te nemen met 'soapy water' maar wat ze daarmee bedoelen weet ik niet. Ik vind al die modder en ellende niet zo erg eigenlijk. Het is een vistentje tenslotte..

Wel lullig als het meteen je eerste keer gebeurt...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

19-03-2013 15:08

Cees v Opstal schreef:Donkere vlekken :roll:
Ik heb meestal last van hele lichte vlekken. :o
Afbeelding


Ja, naaktslakken he :wink:
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

19-03-2013 15:47

Zelf toen ik mijn dreamcatcher een aantal jaar geleden aan had geschaft tijdens de aller eerste sessie dat ik er mee viste had ik er zwaar veel hars van een boom op zitten waar ik onder stond , is nu 5 jaar later niets meer van te zien .

Vorig jaar in frankrijk was de tent van mn maat HELEMAAL ondrr gescheten door vogelpoep , hij heeft dit met een natte doek zo goed als schoongemaakt .
Nu zit zijn tent helemaal vol met gaten .
Vogelschijt is echt schijt .

Is me een keer verteld dat je met schoonmaken meer kapot maakt dan goed doet .
Ivm een waterafstotende laag .
Mocht je iets willen doen adviseer ik je het enkel met water en een doekje te doen .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

19-03-2013 17:46

Ken het probleem, zelf ook bij mijn ouwe bivvy gehad
Zelf niet schoon gekregen

Meschien met schoonmaak middel van hg heb je vang die kleine flesjes
Waar je zelfs ook mee die
Cees v Opstal schreef: hele lichte vlekken. :o
Afbeelding
eruit krijgt

:P
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Gebruikersavatar
Jeffrey Haak
Berichten: 43
Lid geworden op: 27-08-2010 17:29
Contacteer:

19-03-2013 20:19

Witte vlekjes heb ik geen last van haha!

Thnx voor de tips, ga wel even naar een campingwinkel... Anders hopen dat het er langzaam uit zal gaan met regen etc..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-03-2013 20:28

Je kan hem wel schoonmaken, MAAAAAAAAAAAR spuit hem daarna wel in met een spray, zo'n impregneer spray of waterafstotende spuitbus enz enz dit hebben ze in de campingwinkel wel of een dump of bestellen via internet.
ik zelf gebruik altijd Copperant - Plens, dat is super spul..

Doe je dit niet na het schoon maken, dan zal je tent waarschijnlijk naar de klote gaan, doordat hij gaat lekken.

Ook moet je nooit je tent afnemen als het heeft geregend althans kan wel als je hem daarna weer in sprayt, maar beter van niet.
Als hij namelijk nat is van de regen dan gewoon op laten drogen, moet je opruimen terwijl het regen dan laten drogen op een plek.

en voor pisvlekken kan je een beetje citroensop uit de fles gebruiken en daarbij nog ff een citroentje door midden snijden en dat er in uit knijpen en dat met een zachte doek rustig op de plek in wrijven en dan ff drogen en zo paar keer tot de vlek weg is.
En jawel daarna de plek met de spray bewerken en voila opgelost ;)

Gr,

Ray.


@sven:
soapy water is gewoon water met zeepsop ;) niet aan te raden om het daar mee schoon te maken zonder het daarna in te sprayen.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

19-03-2013 21:59

R. De winter .

Hoe zit het na het insprayen met de "ademende" eigenschap van de tent ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

19-03-2013 22:04

Dat is geen probleem, je tent blijft ademen, deze sprays zijn er speciaal voor gemaakt.
Ik doe zo en zo ook de hele tent zowel buiten als binnenkant ;)

Nogmaals ik doe het zelf 2x per jaar en heb nergens last van en blijf dit ook doen..

Hier kun je die copperant plens bestellen:
http://www.kampeermarkt.com/Copperant-Plens.html

en koop niet de goedkope shit want dat werkt niet echt en als je twijfelt probeer het eens op een t-shirt of je schoenen ;)
en dat copperant is echt goed want in de bouw gebruiken ze het om muren waterdicht te maken....

Succes.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

20-03-2013 09:23

R de Winter schreef:@sven:
soapy water is gewoon water met zeepsop ;) niet aan te raden om het daar mee schoon te maken zonder het daarna in te sprayen.


Jo R,

Dat snap ik. Maar welk soort zeepsop. Ken er uit de industrie die je niet op je gecoate tentdoek wilt hebben namelijk.

Maar bij mijn Titan kreeg ik zo'n mooi kaartje met daarop die mededeling. Zonder dat er bij staat dat je het moet inpregneren. Dus ga er van uit dat het bij mijn Titan wel zou kunnen al begin ik er nooit aan. Eén voordeel heb je, een hond zeikt niet op je dak dus lekken doet ie hooguit onderin :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

20-03-2013 12:51

@sven:

geoon wat citroen sop van de Ah is al voldoende om een soapy water te maken en te gebruiken.
Zo en zo zou ik met schoonmaken altijd iets met citroen gebruiken.

gr.
Oja joh!!!
Plaats reactie