Welke (betaalbare) draadloze beetmelders ?


Plaats reactie
Jonathan Bisschop
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-03-2013 20:24

17-03-2013 20:45

Hallo iedereen,

Ik wil mijn huidige beetmelders (2x Prologic WUSB zonder sounderbox) vervangen door goede draadloze waterdichte beetverklikkers omdat ik dit jaar begin met nachtvissen!
Mijn budget hiervoor ligt tussen de 100 en de 200 euro: het liefst zo goedkoop mogelijk uiteraard maar het is wel zo dat ik kwaliteit wil hebben waar ik meerdere seizoenen mee kan doen! Dus een paar tientjes boven de 200 valt ook nog over te praten.

Ik had op dit moment het volgende in gedachten:
2x http://www.henkkoster.nl/Fox-Micron-MX
1x http://www.dearahengelsport.nl/karper/e ... mer-i.html

Hebben jullie hier verder enige vervaring mee of betere ideeën ? ik hoor het graag!
Kom nou a.u.b. niet met delkims aan, deze liggen duidelijk buiten mijn budget (en mijn huidige snagears passen hier ook niet op wat er dan dus ook nog overheen komt :P )
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

17-03-2013 21:11

Beide alternatieven zijn in elk geval niet waterdicht....

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

17-03-2013 21:12

Hoi,

Als ik moest kiezen tussen die beide opties, dan zou ik voor de foxjes gaan. Denk dat je daar iets meer aan hebt qua kwaliteit als de andere optie. Alhoewel de Ara een hele fijne winkel is met goed personeel en een goede service.

Maar waar je ook naar kunt kijken is naar goede degelijke beetmelders op marktplaats, en deze dan draadloos maakt door een zender en ontvanger. Dit heb ik ook gedaan. Bijna zgan delkim STD's gekocht en een prologic zender en ontvanger erbij. Werkt prima. Alleen moet je dan wel zeker van zijn dat je een uitgang hebt op je beetmelder. (verloop)stekkertjes/kabeltjes zijn wel verkrijgbaar.
Je kunt dan bijv. kijken naar goede fox beetmelders of elk ander merk. Maar mijn oplossing met de delkim STD en de prologic ontvanger werkt prima. En is redelijk goedkoop.

Succes met je zoektocht.

Groetjes JW
Jonathan Bisschop
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-03-2013 20:24

17-03-2013 21:35

Bedankt voor jullie reacties!

Erwin Krijgsman schreef:Beide alternatieven zijn in elk geval niet waterdicht....

Niet ?? Van de sounderbox had ik het al wel een beetje verwacht alleen ik dacht dat die fox juist "designed" waren om waterdicht te zijn, ze hoeven natuurlijk niet onder water te staan alleen ze moeten wel tegen een behoorlijke/lange regenbui kunnen!

JW Trip schreef:Als ik moest kiezen tussen die beide opties, dan zou ik voor de foxjes gaan.

Die transformer was alleen maar de draadloze sounderbox :P de delkims 2e hands zou een optie kunnen zijn, maar ik heb om eerlijk te zijn liever nieuwe zodat mocht er wat mee aan de hand zijn ik altijd op de garantie terug kan vallen (ondanks dat delkim zo goed bekend staat om de kwaliteit!). Ik zal er nog wel even over nadenken :)

Nog andere tips/suggesties van een goede betaalbare set ?
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

17-03-2013 21:41

Dan is het regenwater dicht en zelfs daar zijn nog verschillende kwalificaties in.
Waterdicht, wat jij in het dik aangeeft bij de start, is dus heel wat anders.

Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Jonathan Bisschop
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-03-2013 20:24

17-03-2013 21:55

Erwin Krijgsman schreef:Dan is het regenwater dicht en zelfs daar zijn nog verschillende kwalificaties in.
Waterdicht, wat jij in het dik aangeeft bij de start, is dus heel wat anders.

Mvg Erwin :wink:


Sorry dan was ik niet op de hoogte van de kwalificaties :P , ik heb namelijk 1x eerder goedkopere "spatwaterdichte" beetmeldertjes gehad waarvan na 1 seizoen de speakertjes het begaven door de regen. Vandaar dat "waterdicht" (of in mijn geval dus regen/storm proof) een belangrijke factor is :)
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

18-03-2013 06:26

Zij de Prologic WUSB's niet regen-/stormwaterdicht dan?
Wou ze eigenlijk ook te kopen , zagen er wel strak uit. :)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Brent Nauta
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-12-2012 22:08

18-03-2013 08:02

Ik heb net mijn beetmelders op marktplaats gezet. Het zijn mooie beetmelders van x2 in een mooie opbergkoffer er zit een draadloze reciever bij , ik zal vanmiddag wel even een link van de beetmelders in dit topic plaatsen , en verdere uitleg geven.
Mvg Brent Nauta
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

18-03-2013 08:36

Atts van gardner...waterproof
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

18-03-2013 13:00

ATTs van Gardner inderdaad. Die is echt waterdicht
Michiel Van Sande
Berichten: 330
Lid geworden op: 06-04-2010 18:06
Locatie: Merksplas

18-03-2013 20:23

Brent , ik denk dat jij dan dezelfde hebt als ik , degene die als nadeel hebben dat ze 3 piepen geven bij 1 piep? :D
En een tip voor als je deze koopt , koop de quick locks ofzoiets , die systemen dat je niet telkens je piepers er af moet draaien maar dat het met een klik-systeem werkt? Aangezien de schroefdraad nogal snel loskomt binnenin de pieper.

Langs de andere kant geven de 3 piepen bij 1 piep wel als voordeel dat je altijd wakker bent 'snachts , ookal is het maar 1 piep , dus altijd alert. :p
De receiver gaat trouwens ook heeel hard. ;)
Vangstenteller 2018 :
Spiegelkarper : 2
Schubkarper : 8

Top vangsten
PR :
Spiegelkarper 14,6Kg.
Schubkarper 13,4Kg.
Mooiste vangsten :
Goudkarper: 10.8Kg
Volschub: 14.6Kg
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

18-03-2013 23:40

Jonathan ik denk dat je te hoge verwachtingen schept gezien je budget. Ik zelf ben ook een visser die veel mid-budget spul koopt en ik heb (nu Fox wederom betere kwaliteit levert dan 4-5jr geleden) voornamelijk Fox spul.
Enkele geven al aan dat de echte waterdichte sets toch de bekende namen zijn als de Gardner ATTs, Delkim TXI, Fox NTXr etc.
Zelf heb ik het gezien mijn visserij er niet voor over om zo een dure set aan te schaffen. Ik zelf ben een meer dan tevreden gebruiker van de nieuwe Fox MXen en mocht je draadloos willen gaan kun je prima een 2de hands TXR setje aanschaffen. Dan kom je wellicht rond de 200-250euro uit en heb je naar mijn inzicht een prima werkende set die ook bestand is tegen flinke regen. Waterdicht is inderdaad een breed begrip echter denk ik dat je met de bovenstaande set flink wat seizoenen vooruit kan mits je netjes met je materiaal om gaat :wink: .
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

19-03-2013 07:43

Delkim TXI, FOX NTXr waterdicht? Ehm, nee hoor. Leg ze maar een dag in een bak water. De Atts wel.
Brent Nauta
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-12-2012 22:08

19-03-2013 07:58

@ Michiel ,

Ja dat klopt wel dat ze vaak piepen maar ze piepen gelukkig niet zomaar door de wind ofso.
Ik heb ze niet trouwens ook al verkocht op marktplaats dusja ..
Mvg Brent Nauta
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

19-03-2013 10:40

Jeroen Visser schreef:Delkim TXI, FOX NTXr waterdicht? Ehm, nee hoor. Leg ze maar een dag in een bak water. De Atts wel.


Jeroen, goede zaak dat de praktijk dan anders uitwijst dan wat ze bij Delkim en Fox vermelden, daarvoor leent zich dit forum o.a. juist uitstekend om deze bevindingen te delen daar waar de recreatieve vissers waarde aan hechten.

Dat de Gardner set dus als waterdicht op dit forum bevonden word is duidelijk en waarschijnlijk is die nog voordeliger ook dan de Delkims/Foxen! Terugkomend op Jonathan dan denk ik dat hij nog door moet sparen gezien het gestelde budget of voor de andere alternatieven zal moeten kiezen.
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

19-03-2013 17:56

Ik doe het hier met kkarp drake plus
Al 10 keer in water gevallen en ook 1x onderwater gestaan en niet kapot

En die stennis 150 euro toen ik heb kocht
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Jonathan Bisschop
Berichten: 10
Lid geworden op: 17-03-2013 20:24

19-03-2013 22:30

Bedankt voor de tips iedereen!

Ik kan helaas niet meer de topic zelf aanpassen dus ik herhaal het hier nog maar eens: ik bedoelde eigenlijk regenwaterdicht! Ze hoeven dus niet letterlijk onder water te staan maar moeten zeker de dikke herfststormen en winterbuien kunnen weerstaan! Hier zijn al een paar "spatwaterdichte" beetverklikkertjes van mij aan kapot gegaan dus vandaar dat ik het "waterdicht" noem.

Ik ben gister naar de lokale viswinkel gegaan en heb mij 2x Fox micron MX+ besteld voor een hele nette prijs (nog onder de gemiddelde internet prijs, ik had een paar webpagina's uitgeprint met de internetprijzen en hier zijn ze nog net onderdoor gegaan kwa prijs). Dit scheelt mij ook nog verzendkosten dus lekker goedkoop en vooral handig met garantie!

Wel moet ik dus nog een sounderbox erbij hebben, nu is het zo dat die van Fox zelf waarschijnlijk van veel betere kwaliteit zijn en minder energie zullen gebruiken: maar helaas vind ik dit (TX-r) setje veel te duur.

Heeft iemand nog goede ervaringen met betaalbare universele sounderboxen (max 120-150 euro) ? Liefste nieuw, mocht je nog wat interesants hebben dan graag in de buurt van groningen zodat ik ze eerst in het echt kan bezichtigen.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

19-03-2013 22:47

Voor diegenen die nog een setje aan moeten schaffen. Probeer de JRC Radar DSI eens!
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

20-03-2013 09:01

Jonathan Bisschop schreef:Wel moet ik dus nog een sounderbox erbij hebben, nu is het zo dat die van Fox zelf waarschijnlijk van veel betere kwaliteit zijn en minder energie zullen gebruiken: maar helaas vind ik dit (TX-r) setje veel te duur.

Heeft iemand nog goede ervaringen met betaalbare universele sounderboxen (max 120-150 euro) ? Liefste nieuw, mocht je nog wat interesants hebben dan graag in de buurt van groningen zodat ik ze eerst in het echt kan bezichtigen.


Jonathan, slimme aankoop de MX+ is een zeer goede beetmelder met een perfecte prijs/kwaliteit verhouding. Heb zelf hiervoor de voorgangers gehad die 11jaar oud waren en werkte nog steeds perfect.

Betreft een TXR uitbreiding, ik zou zeker marktplaats in de gaten houden voor een 2de hands TXR set! Deze vind je rond de 150euro in prima staat, soms nog minder als ze eventueel als set verkocht worden. Uiteraard zou ik ze niet ''blind'' kopen en ze dus ophalen in de buurt. Mocht je persé voor nieuw willen gaan zijn er meerdere (goedkopere) alternatieven op de markt, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Kijk net even verder dan je neus lang is!
Plaats reactie