welke beetmelder kiezen


Plaats reactie
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

27-02-2013 19:13

mijn oude beetmelders doen het niet zo goed meer... iemand ervaring met goede beetmelders?

ik hoor veel over de delkims:maar ook dat de oude delkims beter zijn dan de nieuwe...

wat met de nash siren? iemand hier ervaring mee... of eventueel een ander type

budget is er voldoende dus daar hoef je geen rekening mee te houden...

liefst reacties uit eigen ervaring... iedere fabrikant zegt in zijn revieuws dat ze de beste hebben...

op wat moet je eigenlijk letten om een goede beetmelding te krijgen
stijn michiels
Berichten: 15
Lid geworden op: 22-01-2012 16:15
Locatie: zoersel (belgie)
Contacteer:

27-02-2013 21:09

carlos platteau schreef:mijn oude beetmelders doen het niet zo goed meer... iemand ervaring met goede beetmelders?

ik hoor veel over de delkims:maar ook dat de oude delkims beter zijn dan de nieuwe...

wat met de nash siren? iemand hier ervaring mee... of eventueel een ander type

budget is er voldoende dus daar hoef je geen rekening mee te houden...

liefst reacties uit eigen ervaring... iedere fabrikant zegt in zijn revieuws dat ze de beste hebben...

op wat moet je eigenlijk letten om een goede beetmelding te krijgen


Beste carlos

Ik heb mijn setje delkim txi plus momenteel een jaar .
Ik ben er zeer tevreden van :
- zeer zuiver geluid
-ontvangst is zeer goed
-gevoeligheid zeer goed regelbaar

1 minpunt als je een ontvanger gebruikt (kan) hij bij een run een ruis als geluid geven .
Moest je dit voorkomen zet de tril functie af dan is dit meestal opgelost .
Ik ben er zeer tevreden over !

Gr stijn
Will v Dongen
Berichten: 43
Lid geworden op: 24-02-2013 08:38

27-02-2013 22:05

Hallo Carlos.

Het zelfde als Stijn heb ik ook de Delkims TXI plus.
Ben er heel erg tevreden over.
Heb veel gelezen en aan het vergelijken geweest om een goede degelijke beetmelder te vinden.
Waar het mij om ging een simpele bediening van de instellingen en daarbij viel de nash siren heel snel af, veel te veel gedoe om wat in te stellen omdat alles wat je wil doen via de ontvanger gaat.

Fox was vroeger leuk maar nu is het min of meer rommel ( niet iedereen zal dit met mij delen, maar goed ieder zijn ding )

plus puntjes Delkim:
degelijk
goede registratie ook met terug zwemmers
alles goed instelbaar
vele mogelijkheden qua gevoeligheid vooral de +/- gevoeligheidsschakelaar.
de led verlichting helder en duidelijk met een aantal instellingen behalve de kleur kan je niet veranderen
voor de delkim freak originele snuffies
ontvangst is goed
ja en natuurlijk het geweldige geluid

Als ik jou was dan zou ik naar een goede hengel zaak gaan die div merken in huis heeft en lekker gaan spelen en vergelijken daar.

Hoop dat je wat wijzer bent geworden.
Succes en veel winkel plezier, en laat ff weten wat het is geworden.

Gr Will.
Ook voor minder geld heb je goede melders
Dit is de uitspraak, Hier zult u het mee moeten doen.... ( De Meester Visser )
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

27-02-2013 22:10

bedankt... lijkt me duidelijk..delkim zal het worden
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

01-03-2013 14:48

Ben zelf jarenlang delkim gebruiker geweest, maar het er zeker niet mee eens dat de terugzakkers goed geregistreerd worden. Bij een langzame zakker hoor je vaak niks! Daarnaast is e service ruk!
Gaat allemaal via Engeland, dus als je delkim koopt, doe dit dan bij een goede hengelsportzaak: meestal zorgt die er dan voor dat je niet twee maand zonder pieper zit!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

01-03-2013 15:01

Ik begon met delkim, en via fox en nash weer terug bij delkim.
Vind ze super, en hebben het mooiste geluid (persoonlijk)>
Enige nadeel is inderdaad dat de service kut is!

Met het oude model delkim heb ik in 8 jaar vissen geen probleem gehad. Met de nieuwe 1x een probleem gehad in 4 jaar.
Fox en nash heb ik niet lang genoeg gebruikt om er wat over te kunnen zeggen...
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

04-03-2013 21:44

ok bedankt
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

04-03-2013 21:58

Txi gebruiker .
Maar ik deel de mening van bert timmermans .

Vergeet de rx-en absoluut niet !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-03-2013 00:24

Geen ervaring met de nieuwe lijn, wel met de oude. Die waren niet slecht ofzo hoor, maar ook zeker niet de niet kapot te krijgen super beetmelder die sommigen er van maken. Zoals al eerder gezegd delkim heeft kutservice, waar een fox of nash bij je hengelsportzaak vaak direct vervangen kan worden als je er problemen mee hebt.
Belangrijker is wat voor type beetregistratie je wil, hier gaat het veel te weinig over in dit soort discussies. Delkim werkt met een trilplaatje, de meeste andere piepers met een roller. Beiden hebben voor en nadelen. Nadeel van delkim is dat je, zeker in ongevoelige stand een langzame terugzakker compleet kan misschien. Ik heb zelfs gezien op de rivier dat de stroming de slip bij mijn maat zachtjes liet tikken zonder dat de piepers enig geluid maakten. Zet je ze gevoeliger dan piepen ze juist weer om alles, of het nou een beet is, een lijnzwemmer, een windvlaag, vogel die over je lijn scheert of een mug die aan de andere kant van het water een scheet laat. Een wieltje geeft, zeker in combinatie met een afwijkend signaal voor een terugzakker, naar mijn mening veel duidelijker door wat er nou daadwerkelijk gebeurd. Wordt er lijn genomen, heb je 's nachts een zakker of is het maar een lijnzwemmer? Met de juiste instellingen en een beetje ervaring met de pieper kan je vaak vanuit je slaapzak een redelijke inschatting maken wat er aan de hand is en of je uit bed moet om de boel te checken. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een wieltje, maar ook een trilplaatje heeft zijn tijd en plaats. Voornamelijk bij een visserij waarbij je de slip potdicht hebt staan, bijvoorbeeld bij obstakels, komt het trilplaatje beter tot zijn recht, een wieltje heeft soms moeite om hier meer dan een enkele piep te geven omdat er geen lijn genomen kan worden, terwijl een delkim vaak wel meerdere piepen zal geven.
Ik heb ervaring met rxen, die doen in principe alles wat je wil, maar de serie die ik had was kwalitatief niet de beste. Aan de andere kant, voor de prijzen waarvoor ze momenteel over de toonbank gaan zou ik ze wel weer overwegen. Sinds een tijdje gebruik ik sirens, die doen het ook leuk, maar helaas geen aparte terugzakkerregistratie en voor op stromend water vind ik ze wel erg gevoelig.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
carlos platteau
Berichten: 94
Lid geworden op: 30-01-2013 12:15

10-03-2013 10:49

bedankt voor de duidelijke uiteenzetting

ik vis nooit op kanaal...

ik probeer wel altijd mijn melders zeer gevoelig in te stellen

ik dacht eerst de nash siren te kopen maar nu denk ik dat het meer de kant van delkim zal worden...

wat ik wel merk is dat de perfecte beetmelder niet bestaat...
justin vd heuvel
Berichten: 74
Lid geworden op: 11-01-2013 17:52
Locatie: Lelystad

11-03-2013 20:15

Ik zelf heb de jrc beetmelders die doen wat ze moeten doen je kan ook van 4 mm tot 15 cm afstellen dus dat is heel handig

Mvg justin van den heuvel
mvg Justin van den heuvel :D

Vissen zijn het mooist als ze zwemmen niet als ze gemarteld worden
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

11-03-2013 22:12

Ik hoor ook veel goede verhalen over de Radar DSI. Maatje van me heeft ze en ook niet zo "achterlijk" duur. Ze staan bij mij iig op mijn lijstje.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Plaats reactie