Het hoofdlijn review topic


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivo Smeets
Berichten: 113
Lid geworden op: 29-12-2007 20:33
Locatie: Elsloo

21-12-2012 21:15

Beste mensen,

Ik zie de laatste dagen steeds meer vragen komen met betrekking tot het gebruik van hoofdlijnen.

Is het geen idee om de lijnen te reviewen en reacties hierop te accepteren!. Zo kom je tenminste op een 'objectieve' manier aan ervaringen.
Een suggestie van mij uit naar de MOD's: samenvoegen van de hoofdlijn gerelateerde topic's in dit topic??

Ik ben zelf ook zoekende naar een degelijke hoofdlijn. Na een tijd uit de roulatie te zijn geweest met karpervissen neem ik letterlijk en figuurlijk de draad weer op, maar zie af en toe door de bomen het bos niet meer qua hoofdlijnen. Aangezien op mijn Entoh's 5500 een flinke dot lijn gespoeld kan worden, is het vrij logisch dat er iets degelijks op komt toch?

Schrijf een review en vergeet even het marketingaspect!

Grtz Ivo
Weinig tijd is ook tijd!
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

21-12-2012 22:06

Goed idee, jammer dat ik dan geen review mag schrijven.

Kan me het volgende voorstellen:
Neem de lijst van 10 merken die het meest uitgeven aan reclame en sponsoring, er even van uitgaande dat dit ook de meest verkochte lijnen zijn. Er zijn maar weinig mensen die toe willen geven dat ze een drama lijn op de spoelen hebben en vaak niet de mogelijkheid om per seizoen 3,4 of 5 verschillende te testen dus geen vergelijk hebben.

Reacties:
Ik heb huppeldepup van huppeldepup en vis er al een jaar mee... heel tevreden.
Ik vis met holahop van holapup en heb er 15 karpers tot 30p mee gevangen... geweldig.
Ik gebruik al 2 jaar hieperdepiep van hieperdepiep en die is veel sterker dan holahup.
Ik heb huppeldepup, wat een knudde lijn, kinkt als de ziekte.
Ik heb hieperdepiep en na 2 sessies eraf gehaald, wat een ellende.

Kortom, net als in al die lijnen topics zullen er voor en tegenstanders zijn van een bepaalde lijn. Ten tweede zijn er verschillende soorten lijnen die onder verschillende omstandigheden meer of minder zullen bevallen. Een volledig onafhankelijke test over langere periode zal geen doen zijn. De enige houvast heb je hier dan misschien aan lijnen die voldoen aan de EFFTA norm. Dan weet je in elk geval zeker dat de lijn voldoet aan de opgegeven lijndikte en trekkracht. Wil niet zeggen dat een lijn die dat niet heeft daar niet aan zou voldoen, kan ook zijn dat hij niet ter keuring is aangeboden.

Voor de liefhebbers weer een heleboel tekst om tegen aan te schoppen, het is zoals ik het zie.
Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

21-12-2012 22:36

jammer erwin....
mag ik nu niet hier vermelden dat ik een superfijn lijntje voor op het kanaal bij jouw weg heb....? :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

22-12-2012 00:02

In before Peter.


Ik heb in een jaar tijd gevist met:
Proline X-treme HQ
Daiwa Infinity Duo
Korda Subline


Over de X-treme HQ was ik zeer tevreden, heb deze alleen op mijn vorige molens laten zitten toen ik deze verkocht.
Daiwa infinity kinkt als een jecko na een aantal flinke vissen, gebruik deze nog wel voor de pen en oppervlakte visserij omdat hij de neiging heeft te gaan drijven, sterk is hij in ieder geval zeker! Op dit moment vis ik met Korda Subline, ik heb er 2 keer mee gevist en pas 1 vis gevangen dus daar durf ik nog geen uitspraak over te doen.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

22-12-2012 01:21

Waarom kinkt een lijn in 95% van de gevallen?

A. De lijn loopt teveel met dichte beugel van de spoel.
B. Ik ben een kneus met uitvaren (A dus)
C. De lijn is verkeerd opgespoeld.
D. Ik dril als een omgebouwde (zie A) ofwel de molen met de vleermuis met de houten poot als binnenwerk.

Maak uw k(n)eus 8)
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

22-12-2012 08:19

Ik ben Shimano geil. Dus Shimano Technium. Op alle molens incl de molen van mijn penhengel.

Waarom? Het gaat jaren mee is ijzersterk en de donkere kleur valt mooi weg tegen het toch wat donkere water hier in de "veen koloniën" En redelijk schuur bestendig :wink:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Ivo Smeets
Berichten: 113
Lid geworden op: 29-12-2007 20:33
Locatie: Elsloo

22-12-2012 19:42

Ik heb mijn beginjaren (laatst jaren '80) met Maxima Cameleon gevist.
Is op zich wel een fijne lijn, maar stug. Soms liet de lijn me in de steek, qua schuurbestendigheid.

Vervolgens ben ik over gestapt op Berkley Big Game.
Daar ben ik altijd zeer tevreden over geweest.
Slijtvast, soepel, gooit goed.

Ik heb ook een keer Suffix geprobeerd maar na 3 sessies 5 vissen te hebben verloren met lijnbreuk heb ik de lijn naar de eeuwige jachtvelden gestuurd. Wat een rotzooi.

Maar ja de jaren verstrijken en er komen zeker andere en wellicht ook betere producten op de markt.
Dus vandaar dat ik dit topic heb geopend, gewoonweg om wijzer te worden van de huidige lijnen welke worden aangeboden ;)

Grtz Ivo
Weinig tijd is ook tijd!
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

22-12-2012 23:16

Ik gebruik de laatste 3 seizoen de ubergoedkope Ultimate Topix 35/00 met grote tevredenheid.

Ik betaal via Marktplaats € 20,= incl verzenden voor 3 (ja, drie!!) spoelen van 1050 meter!!!

Mij is nog nooit onverwachte lijnbreuk overkomen, kinken ook geen last van, gewoon mooi lijntje!!!
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

23-12-2012 09:48

toevallig .. ik ook de topix lijn.. heel veel verschillende spoelen gekocht 0.35 0.38 0.40 heb me nog niet in de steek gelaten.. de komende tijd genoeg lijn
Plaats reactie