onthaakmat


Plaats reactie
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

18-12-2012 12:57

hallo mannen,

Ik kwam bij markerworld een leuke onthaak mat tegen namelijk de B-Carp Unhooking Protector. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze onthaakmat? Het lijkt een leuke mat voor een leuk prijs!

http://markerworld.nl/shop/products.php?383&cPath=58

Er zijn een aantal eisen waar die aan moet voldoen:
*Hij moet hunterproof zijn, hij zal ook wel eens op houten randen moet liggen om de vis terug te zetten.
*Snel drogend is geen must maar zou wel een welkom zijn aangezien ik veel korte nachtjes vis.
*Duurzaam materiaal
*optimale bescherming voor de vis.
*Is die dubbel te vouwen en dan ook vast te zetten? Ik dril namelijk soms uit de boot

Omdat ik student ben heb ik dus minder te besteden, als deze kwa kwaliteit in de buurt komt van de bekende merken zou dit heel mooi zijn!

mvg,

Stefan Broks
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

20-12-2012 10:03

ik zelf hou meer van een craddle, ook bij markerworld te koop. fijnere afmetingen, kleiner op te vouwen, handiger voor in de boot, hoge opstaande randen(ideaal op dijkjes) en de bodem is te verwijderen wat weer handig is met pennen :wink: sinds ik een craddle heb moet ik echt niet meer denken aan zo'n über lompe onthaakmat. maar ieder zn ding natuurlijk.

succes!
Gebruikersavatar
Jason Spiers
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-11-2004 19:36
Locatie: nijlen

20-12-2012 12:56

Ik denk er net hetzelfde over als Jos, sinds kort heb ik ook een cradle type, namelijk een shimano protection mat. Daarvoor had ik een gewoon type mat en de plek waar ik vis gaat het een beetje bergaf richting water en telkens als er een vis op lag moest ik er iets onder leggen anders gleed de vis eraf... wreed ongemakkelijk hoor! :x
Met die cradle is het nu top, vis kan lekker blijven liggen en mat is redelijk klein opvouwbaar en met een bijhorende draagzak met riem. Echt top spul mijn beste aankoop van dit jaar en had het al veel eerder moeten doen, al die jaren sukkelen! :P

Er staat ook een cradle op die site geloof ik van b-carp, heb hier nog even tussen getwijfeld maar dan toch de shimano gekozen omwille van hun nieuwe aero quiver/organised systeem waar je bv een stinkbag (voor je net) of floating weighsling kan bij aanklikken, dit systeem spreekt me wel aan omdat ik op dat vlak ene beetje een freak ben :oops:

grtjs Jase
Plaats reactie