onderwater camera


Plaats reactie
roy tinnemans
Berichten: 25
Lid geworden op: 30-11-2009 18:43

15-12-2012 20:20

hallo,

ik ben op zoek naar een onderwater camera voor op mij stek tezetten,

weet iemand waar ik zo iets kan kopen?


mvg
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-12-2012 11:07

Je vraag is nogal onduidelijk.

Bedoel je een fotocamera of een filmcamera. Ik neem aan filmcamera, of fotocamera met film (en/of HD kwaliteit) mogelijkheid.

Op welke diepte wil je de camera gebruiken
Hoe wil je de camera op die plek plaatsen
of wil je hem eens in de hand onder water gebruiken (bij het terugzetten van de vis)

Je vraagt om een camera maar zegt niet waarvor jet het gebruikt.

Als je een een waterdichte camera koopt is die vaak maar tot een bepaalde
diepte te gebruiken (hoe diep weet ik niet , verschilt per camera). Hoe goedkoper, hoe ondieper.
Goedkooop? Voor 200 euro kan ie al heel wat. En is handig, want als het vochtig weer is,
heb je geen last van het vocht dat in je normale camera kan komen.

Voor camera's zijn er ook onderwaterbehuizingen te koop. Prijzig en niet voor eke camera geschikt.
Je bouwt je (bestaande?) camera dan om tot onderwatercamera. Ook hier weer:
Er zijn verschillende kwaliteiten, en kunnen ook weer tot verschillende dieptes.
Waar ook weer verschillende prijskaartjes aan hangen.

Onder water komt er ook nog eens minder licht door, dus je moet een lichtgevoeilge camera gebruiken,
die ook weer prijzig kunnen zijn.

M.a.w. Welk doel wil je nastreven? De gedragingen van de azenede karper vastleggen? Wil je de camera aansluiten
op je PC die je in je tent hebt liggen?
Ik heb hier maar een paar dingen neergezet om over na te denken, Misschien heb je er wat aan,
en kunnen anderen je andere tips geven. Veel succes en laat weten wast het (alsnog) geworden is.
Hans Stam
Berichten: 45
Lid geworden op: 30-03-2011 19:10
Locatie: Ridderkerk

16-12-2012 14:00

Misschien is dit wat voor je :
http://www.techradar.com/reviews/camera ... 477/review
Heb ik zelf,ook handg als je alleen bent,scherm is draaibaar,zodat je goed kan zien of je er goed op staat.
Er zit ook een statief aansluiting op,die ik met een adapter op een bankstick kan schroeven,staat als een huis.
Nadeel is dat de accu niet lang meegaat,voor mij geen probleem,ik heb altijd een accu bij me voor de Minn Kota.
Sigaret aansluiting met een usb stekker en laden maar!
Oh ja en waterdicht...geloof 20 min op 3 mtr..
http://www.youtube.com/watch?v=94NawddG ... e=youtu.be
Succes,
Hans Stam
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

16-12-2012 14:46

Voor het live op je stek meekijken? Goed googlen! Heb er zelf nu net eentje gemaakt.
De losse camera, zender en ontvanger heb ik via een site in hongkong besteld. Incl opsturen kostte me deze 65 euro(omgerekend..) enig technisch inzicht is vereist bij zulke bouwprojectjes..
Zender en camera ingebouwd in een behuizing van pvc en gehard plexiglas, kabel verlengt met 4 meter en nog steeds perfect beeld in kleur!! Zelfs als de camera en zender op 250 meter afstand staan..(zie de buren nog kijken..haha!) Paar lipo'tjee voor de stroom en een klein schermpje erbij...
Nog niet eens een kostprijs van 200 euro... :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

16-12-2012 20:44

Marco Boer schreef:Hier wat handleidingen hoe zo'n camera te maken, zodat je zeker weet dat ie waterdicht is...

ff ergens een camera met goede resolutie en belichting kopen, kost tussen de € 65 en € 100...

http://www.koieagle.nl/e107_plugins/content/content.php?content.853

http://forum.nvn-koi.nl/index.php?topic=7247.0
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

16-12-2012 22:08

Verschillende oplossingen...misschien als topic-starter reageert wat hij precies zoekt..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
roy tinnemans
Berichten: 25
Lid geworden op: 30-11-2009 18:43

18-12-2012 14:24

paul te wierik schreef:Verschillende oplossingen...misschien als topic-starter reageert wat hij precies zoekt..

ik zoek een camera om live op mij stek te kijken vanaf mij tent!
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

19-12-2012 08:27

Zie eerste posting van mij...
Zal vanavond eens ff een paar plaatjee plaatsen..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Jos Schenk
Berichten: 243
Lid geworden op: 21-08-2011 18:12

19-12-2012 10:40

leuk project, paul! ben zeer geintresseerd in wat plaatjes van je bouwsel. maar zoals in het nu begrijp moet de zender met antenne boven water. radiogolven zullen ook wel niet door water gaan natuurlijk. maar hoe hou je die zender boven? met een staafmarker, een boei, een bootje? wordt wel gelijk obstakel visserij, haha. ben benieuwd.

gr jos
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

19-12-2012 13:09

Jos,
De zender komt boven water. Ik heb een paar kabels verlengt, met als resultaat 4 meter kabel tussen camera en zender. Dit omdat ik denk dat je dieper dan 3 a 3.5 meter toch niet veel meer zult zien op de meeste plassen. Tenzij het echt helder water is..
De zender zit nu in een pvc koker. Deze wil ik, na grondig testen, in een marker of iets dergelijks gaan bouwen. Hoe weet ik nog niet...als ik het langs de kant zet gaat de camera met een bankstick het water in..

De camera, lens +printplaatje, zitten in een kleine behuizing met plexiglas ervoot.Word verzwaard met een steen of dergelijke.
Wil het zo maken dat het ook af en toe op de voerboot gezet kan worden en vanuit de rubberboot om stekken op het kanaal te bekijken.
Ontvanger en scherm zitten in een klein kistje...
Vanavond eerst eens ff het bereik testen!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

19-12-2012 20:06

opstelling nog tijdens het testen. ben nu bezig met de zender in een kunststof boxje te maken...
Afbeelding

op het beeldscherm..
Afbeelding

en op tv..
Afbeelding
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

19-12-2012 20:11

roy tinnemans schreef:ik zoek een camera om live op mij stek te kijken vanaf mij tent!


Check de links in mijn post hierboven eens zou ik zeggen... Beetje eigen initiatief is nooit weg, of wilde je alles helemaal voorgekauwd hebben?
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Leroy Silvano
Berichten: 129
Lid geworden op: 21-09-2009 14:05

29-12-2012 22:31

Beste Paul,

Via welke site zijn deze spulletjes te bestellen?
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

30-12-2012 14:03

leroy,
via 5 verschillende sites heb ik alles besteld om dit bij elkaar te krijgen.
2x duitsland
1x hong kong
2x nederland... :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Arjan jansen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-09-2015 12:39

16-09-2015 12:44

Met grootte aandacht heb ik dit topic gelezen en ben enthousiast geworden over de onderwatercamera. Hoe zit het met de helderheid van de beelden, de meeste wateren zijn namelijk troebel. Weten jullie wellicht hoe ver het zicht reikt onder water?

Het zou immers zonde zijn een dure camera aan te schaffen als de helderheid niet goed is en maar een korte afstand onderwater gekeken kan worden. Misschien bestaan er ook camera's met infrarood/warmte sensoren voor deze omstandigheden.

Hoop dat jullie er meer over weten en mij graag hierbij helpen.
Arjan jansen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16-09-2015 12:39

24-09-2015 17:32

Tot op heden nog geen reactie, ik heb ondertussen op de pagina wat meer informatie gevonden maar zoek nog een geschikt model. Nog aanbevelingen?
Plaats reactie