wijzigen baitrunner 2 spoel ultegra ci4 xta 5500


Plaats reactie
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

05-12-2012 12:33

goedendag

ik heb 3 van mijn super ultegra's 10.000 verkocht en daarvoor 3 stuks ci4 xta 5500 gekocht

nu heb ik persoonlijk een probleem met het instellen van de slip,
ik vind het ronduit lastig, afhankelijk hoe je dat kleine knopje draait, kun je de gewone slip niet vast zetten of niet los zetten, het zal wel een handigheidje zijn, maar zonder dat baitrunner knopje zou ik een stuk blijer met de molens zijn

is er een ander draaiknop voor te krijgen die hierop past, zonder dat
baitrunner systeem.

vr gr
marcel
een vogelaar is geen knaagdier
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

05-12-2012 14:45

ja quickdrag spoelknoppen van het xsa model, ook ooit gedaan. Zo te te bestellen bij je shimano dealer. Ik had ze ooit besteld bij nipro hengelsport. prijs was 2 jaar geleden 10tje per stuk.
Mvg Bas
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

05-12-2012 15:09

Ik heb die van mij vervangen met die van de normale Ci4's. Kosten 6 euro per stuk.

Gr.
©
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

05-12-2012 15:59

dank voor jullie antwoorden, dat stelt mij al gerust, ik vind het hele systeem maar niks

ik ben mijn super ultegra's gewend, en die knop heeft voor mij geen voordelen, alleen maar risico's

ik heb een mailtje gestuurd naar de henglsportzaak hier in de buurt met de vraag of ze hem kunnen/willen bestellen en of misschien zelfs in huis hebben

vr gr

marcel
een vogelaar is geen knaagdier
peter de buyser
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-08-2010 17:26

07-12-2012 13:39

Ook problemen gehad 'met die Baitrunner 2 knop. Niemand bij shimano kon mij uiitLeggen hoe hij werkte. Dus op zoektocht gegaan en zelf ontdekt. Hier volgt de beschrijving van hoe het moet :
Ik sta 'met de molen in de hand zoals er gevist wordt, dus spoel vooruit ( ja onnozel maar heb het anders uitgelegd gekregen):
1. Draai grote knop volledig naar links tot op einde.
2. Draai nu kleine knop naar rechts tot spoel loskomt. Dit is startpunt.

3. Zet spoel terug op en draai kleine knop volledig naar links tot spoel volledig vastkomt. Nu volgt het afstellen van de slip
4. Kleine knop naar rechts draaien/lossen tot de gewenste slip weerstand is bereikt. Nu hoef je nooit meer de kleine knop te gebruiken. Tip : stel hem redelijk vast in,dan kunne nog met de grote knop bijregelen.
5 na ingooien draai je nu de grote knop naar links tot de Baitrunner stand die jij verkiest. Voilà

Krijg je nu een beet, grote knop toedraaien en je staat op je vooringestelde slip.

Ps: mijn molens zijn verschillende keren naar shimano teruggestuurd omdat er problemen waren met die Baitrunner 2 koppen en ze hebben ze telkens foc vervangen. Maar dan zetten ze die hoop miserie op al hun andere molens!
Hoe kun je zien of er een probleem is met je kop:
Na stap 4 ( lossen kleine knop) moet grote knop op z'n eindpunt blijven. Heb er verschillende gehad die nadien nog 3a 4 tikken verder gedraaid konden worden. Dat zijn de slechte!

Nog vragen, laat iets weten
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

07-12-2012 16:45

bij de plaatselijke hengelsport zaak (john backers hengelsport) hebben ze mijn vraag betreffende het vervangen van de koppen doorgestuurd naar shimano,

ze hadden nog een andere kop op voorraad, deze zou me worden toegestuurd, (ik dacht inderdaad van de xsa)
aangezien de as op de molens langer/korter zou zijn, kan het echter zijn dat een beetje speling ontstaat

hopelijk werkt deze en dan is het nog wachten tot maart, totdat de overige twee geleverd kunnen worden

nogmaals bedankt voor de info.

ik ben al blij dat het niet aan mij ligt / dat ik niet de enige ben die het systeem maar bagger vind, en de meerwaarde van het systeem ontgaat mij zowizo,
makkelijk vind ik het echt niet
een vogelaar is geen knaagdier
peter de buyser
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-08-2010 17:26

16-12-2012 12:03

Vis altijd al met baitrunners en vind dit fantastisch. De Baitrunner 2 knoppen zijn carp en ze gebruiken ze nu op zelfs hun duurste 'molens
Heb het nadien geprobeerd met xsa koppen en dat werkte prima, maar ben 'verslaafd' aan Baitrunner dus gewoon weer de oude big Baitrunner longcast gekocht. Werken prima en ik dus weer een blije visser :D
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

14-02-2013 21:25

Heb hier nog 3 knoppen van de ci4 xsa, hiermee kun je de baitrunner knoppen vervangen zodat je gewone instant drag hebt. Iemand belangstelling?

Afbeelding

Gr.
©
Plaats reactie