shimano ultegra ci4 xsa 10000


Plaats reactie
mattias seli
Berichten: 38
Lid geworden op: 24-06-2011 12:30

30-11-2012 09:35

Mensen die ervaring hebben met deze molen?
Alle info is welkom!
Allerliefst zou ik de aero techniums xsb kopen,maar het moet nog allemaal een beetje betaalbaar zijn hé (en ik wil gerust kunnen slapen snachts aan de waterkant) :)

Greets
Gebruikersavatar
Patrick Verhage
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-11-2009 17:02

30-11-2012 11:45

heb zelf de 5500 maar het is in alle opzichten een perfecte molen.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

30-11-2012 16:22

Ik heb 4 van deze molens en kan alleen maar zeggen dat(bijna) alles nog zo soepel werkt als dat ze nieuw waren,enig minpuntje vind ik dat de ratel van de slip bij 4 van de 8 spoelen afgebroken is maar dit schijnt een probleem bij alle ultegra,s te zijn.
Ik heb hier voor het goedkopere model Ultegra gehad ook dit waren goede molens die deden wat ze moesten doen alleen de speling op de as was voor mij een grote iritatie en werd alleen maar erger in de loop der tijd.
Bij mijn huidige Ultegra,s ook een heeele lichte speling maar dat mag geen naam hebben en is sinds de aankoop ook niet erger geworden.
Mocht je ze nieuw willen gaan kopen zou ik eens bij Marker-world informeren,volgens mij bieden zij deze molens met stip als goedkoopste aan!

Gr,

Mark
mattias seli
Berichten: 38
Lid geworden op: 24-06-2011 12:30

04-12-2012 10:25

mark bres schreef:Ik heb 4 van deze molens en kan alleen maar zeggen dat(bijna) alles nog zo soepel werkt als dat ze nieuw waren,enig minpuntje vind ik dat de ratel van de slip bij 4 van de 8 spoelen afgebroken is maar dit schijnt een probleem bij alle ultegra,s te zijn.
Ik heb hier voor het goedkopere model Ultegra gehad ook dit waren goede molens die deden wat ze moesten doen alleen de speling op de as was voor mij een grote iritatie en werd alleen maar erger in de loop der tijd.
Bij mijn huidige Ultegra,s ook een heeele lichte speling maar dat mag geen naam hebben en is sinds de aankoop ook niet erger geworden.
Mocht je ze nieuw willen gaan kopen zou ik eens bij Marker-world informeren,volgens mij bieden zij deze molens met stip als goedkoopste aan!

Gr,

Mark



Bedankt voor jullie info.
Wat bedoel je met speling op de as?
Greets
Pascal Pluijmen
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-12-2002 01:00
Locatie: Amersfoort

04-12-2012 14:27

Hey mattias, dit zijn top molens in deze prijs klasse.
Ik heb nu 3 shimano ultegra ci4 xsa 14000 en ben er zeer tevreden over.
En de spelling is minimaal, als vergelijk heb ik de daiwa entoh en deze heeft ietsje meer spelling, maar ook dit zijn nog steeds zeer goede molens.
En wil je iets zonder spelling dan kun je nog altijd kijken in de duurste klasse van shimano, daar betaal je dan ook voor.
Je zal er zeker geen spijt van krijgen als je ze gaat kopen.

groet pascal.
Its not how deep you fish but how you wickle your wurm!
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

04-12-2012 19:27

mark bres schreef:enig minpuntje vind ik dat de ratel van de slip bij 4 van de 8 spoelen afgebroken is maar dit schijnt een probleem bij alle ultegra,s te zijn.


Dit probleem heb ik ook 2 keer gehad bij mijn vorige molens (Shimano 12000D).
Is trouwens heel makkelijk te repareren en het is niet de molen zelf maar de spoel.
Tight Lines !
Plaats reactie