ESP Paragon MKII 12ft 3lb


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

16-10-2012 16:56

In mijn zoektocht naar nieuwe hengels ( die alweer veel te lang duurt) zijn er aardig wat stokken voorbij gekomen. Ik ben op zoek naar iets zwaardere stokken, á 3lb met een sobere afbouw van om en nabij de 100,-.

Tot voor kort stonden er op mijn lijstje:
- Nash Entity 12ft 3lb
- Daiwa Mission X 12ft. 3lb
- Shimano Catana BX Longrange 3lb
- greys X-flite ( tweedehands)

Toevallig kwam ik op internet een stok tegen van ESP, namelijk het kleine broertje van de Terry Hearn ( die simpelweg onbetaalbaar is voor mij), de ESP Paragon MK 2.

Afbeelding

Zoals op het plaatje te zien is deze stok voorzien van een full duplon handvat. Echter, als ik op google op zoek ga naar deze stok vind ik foto's van met en zonder. Het full duplon staat me zeer zeker aan, alleen moet ik hierop rekenen? Hebben ze niet gewoon een plaatje van de Terry Hearn gebruikt? Ik zag in een detail foto namelijk een rode wikkeling boven de reelhouder van de Terry hearn, dat zie ik hier niet.

Is er iemand met ervaring met deze stok? ( Eus?) en kan diegene me wat vertellen over de actie, service van ESP en de afwerking van deze stok?

Gr, Philip
Laatst gewijzigd door Philip Du Puy op 16-10-2012 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Marco Brand
Berichten: 95
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: H.I.AMBACHT

16-10-2012 17:19

philip

heb je de nieuwe esp sniper 2 al gezien ,zien er ook super uit.uitvoeringen 12 2.75, 12 3.00 en een 12 3.25.


gr marco
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

16-10-2012 17:26

Ik heb ze gezien Marco! ( op internet dan) Ben echter wel heel erg gecharmeerd van de full duplon.
Weet jij misschien waar ze in Zuid-Holland in levende lijve te zien zijn?

Gr, Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Marco Brand
Berichten: 95
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: H.I.AMBACHT

16-10-2012 17:38

philip

ik heb zelf de esp terry hearn 3.25 ,die zij ook full duplon.je zou wout van leeuwen eens kunnen bellen die hebben ook veel esp in hun assortiment.anders even mailen met verpa lokvoeders die zij de verdeler van esp,en kunnen je wel vertellen welke winkels het nog meer hebben

gr marco
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

16-10-2012 18:55

Leon,

Er stond toevallig van de week een setje Greys X-flite op marktplaats, dit was het laatste model met de rode wikkelingen en zonder duplon. Schitterende stokken, maar ze zijn al weg. Nieuwe Grey's gaan iets boven mijn budget en zo vaak zie je ze niet op MP. De enige Greys die in de buurt van mijn budget komt is de Prodigy SX. Dat is dan weer niet wat ik zoek in een hengel.

Op dit moment neig ik naar de ESP hengels.

Nog meer mensen met een gezouten of ongezouten mening betreffende de hengels uit mijn lijstje?


Edit: Mensen die nog een setje Greys X-flite 3.00lb hebben met full duplon voor een leuk prijsje zijn ook welkom in mijn inbox!
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

17-10-2012 10:39

Hoi Philip,

Ik heb met de Paragons geen ervaring, wel met de ESP Terry Hearn MK 2. Ik heb zelf de 2 3/4lbs uitvoering en ben er erg over te spreken. Het enige nadeel vind ik de éénpotige ogen, deze buigen nogal makkelijk.

De Paragon MK 2 heeft naar mijn idee tweedelig duplon en geen geheel duplon handvat, zie hier:

http://www.esp-carpgear.com/viewProduct.php?id=206

Afbeelding

Misschien een idee om een set tweede hands Terry Hearn stokken te bemachtigen? (ebay, marktplaats, V&A hier op het board)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

17-10-2012 11:06

Bedankt voor je reactie Eus,

De Terry Hearn MK 2 kan ik tweedehands helaas niet vinden, anders was ik zeker voor die gegaan. Er staat enkel een 3.25lb op marktplaats. Ik weet nu wel dat ik de Paragon ook bij mijn local fishsstore kan bestellen, kosten me wel 99,-. Aanzienlijk meer dan als ik ze via internet koop. Ach, we zien wel.

De enkelpotige ogen heb ik geen moeite mee, ik heb nu de oude Spro Royalty Carps en die hebben dit ook, 9 stuks nog wel haha. Ze staan na een jaar of 4/5 nog altijd even recht. Wat betreft de full EVA handle. Overal lees ik wat anders! Volgende sites geven aan dat hij wel degelijk een full duplon/eva handvat heeft ( ik weet niet zeker welk van de twee het is, maar dat is voor mij verder niet van belang).

http://www.tackle2u.com/prods/esp-parag ... -2011.html
http://www.bellsofhythe.com/products.asp?catid=8

Ik ben nu echt de draad kwijt. Heb mijn LFS gebeld en die geeft ook aan een catalogus te hebben waarin een Paragon staat zonder full duplon, zoals volgens de ESP site zegmaar. Op zoek naar iets anders dus!

Als jij je MK 2's nu eens te koop aanbied Eus :lol:
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

17-10-2012 11:18

Nou, nee hoor. Die hou ik zelf nog maar ff.

Ga er maar van uit dat de ESP website redelijk zal kloppen, misschien dat de MK 1 een full duplon handvat had.

99 euro is toch een mooi prijsje voor een hengel?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

17-10-2012 11:24

Inmiddels al van 2 winkels telefonisch te horen gekregen dat het hengels zonder full duplon betreft!
Foto's gaan aangepast worden! ( zeggen ze).

Ik heb bij 'Vraag' een verzoekje gedaan naar de Terry Hearn MK2 of de Grey's X-flite Full duplon. Wellicht dat iemand nog een setje kan missen. Voor nieuwe stokken van dit kaliber heb ik simpelweg het geld niet. Anders wordt het een setje Entity's op de beurs in februari.

@Eus: Wat jammer nou! :lol:
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

17-10-2012 19:31

Even wat duidelijkheid schenken.
De Paragon MK1 is de versie met full duplon, uiteraard is deze nergens meer te krijgen :-?
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Plaats reactie